جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۹۳۸۴
يکشنبه ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۵

فکرشهر: رئیس حوزه هنری استان بوشهر گفت: تولید آثار هنری و اقدامات فرهنگی بر پایه تاریخ مقاومت و فرهنگ زیست بوم استان در اولویت حوزه هنری است.

به گزارش فکرشهر از مهر، امید پارسایی‌فرد عصر شنبه در دیدار با نماینده دشتی و تنگستان در مجلس اظهار داشت: حوزه هنری برخاسته از انقلاب اسلامی و در راستای هنر و اندیشه انقلاب اسلامی است.

وی اضافه کرد: سند تحول حوزه هنری به‌عنوان یک دستگاه استانی با توجه به زیست‌بوم استان، در حال تکمیل است که در آن، در تلاش هستیم تا استان بوشهر به‌عنوان «پایتخت هنر مقاومت ایران» شناسایی و معرفی شود.

رئیس حوزه هنری استان بوشهر با تشریح عملکرد این نهاد افزود: دبیری هنری کنگره سرداران و دو هزار شهید در استان بوشهر در سال ۱۳۹۸، به این اداره محول شد که فعالیت خوبی در زمینه تولید سرود، کتاب، نمایش و فیلم انجام گرفت.

وی با اشاره به انتشار مجموعه شناخت نامه، تاریخ شفاهی دفاع مقدس، انقلاب اسلامی و تولید آثار متعدد هنری و برپایی رویدادها و نمایشگاه‌های هنری، بر حل مسائل استان از طریق هنر و فرهنگ تأکید کرد.

پارسایی فر به تولید هنری در حوزه هنری یادآور شد: ساخت پویانمایی میر مهنا، پویانمایی رئیس علی دلواری در حال تولید می‌باشد که می‌تواند معرف خوبی در جهت شناخت زندگی آن‌ها و ابعاد مقاومت باشد.

رئیس حوزه هنری استان بوشهر با طرح یک پرسش خاطرنشان کرد: چرا استان ما نباید در عرصه ملی یک سریال یا فیلم سینمایی خوب بر پایه زندگی شهدا و مفاخر و آئین‌های اصیل نداشته باشد؟

وی با اشاره به وضعیت همه‌گیری کرونا یادآور شد: کرونا ضربه سنگینی به جامعه هنری وارد کرد و اکنون هنرمندان چشم‌انتظار هستند که حمایت جدی در زمینه تولید آثار هنری از آن‌ها شود، چراکه تولید آثار هنری علاوه بر ارتقا فرهنگ جامعه، کمک به معیشت خانواده آن‌ها نیز خواهد کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر