دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۰۵۵۳
پنجشنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۱

فکرشهر: رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: ۵.۶ درصد از جمعیت ۳۰ سال به بالای شهرستان دیر مبتلا به دیابت هستند.

به گزارش فکرشهر از مهر، احمد آخوندی صبح پنجشنبه در حمع خبرنگاران اظهار داشت: هزار و ۷۳۹ نفر از جمعیت بالای ۳۰ سال شهرستان دیّر دیابت دارند و اطلاعات آنان در سامانه سیب ثبت شده است.

وی با اشاره به اهمیت پیشگیری از بیماری دیابت گفت: تغذیه مناسب، تحرک و فعالیت بدنی، پرهیز از مصرف دخانیات و الکل، کنترل استرس و بررسی سالانه قندخون نقش مؤثری در پیشگیری از بیماری دیابت دارد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر افزود: دیابت بیماری خاموشی است که اثرات آن عمده دستگاه‌های بدن را درگیر می‌کند و بیماری‌های قلب عروقی و مغزی، مشکلات بینایی، زخم اندام‌ها، نارسایی کلیه و… از عوارض مهم دیابت هستند.

وی گفت: افرادی که دارای اضافه وزن، BMI بالای ۲۳، سابقه دیابت در خانواده، سابقه دیابت بارداری، فشارخون بالا، سن بالای ۴۰ سال، سطوح چربی خون غیرطبیعی و اختلال تحمل گلوکز از جمله عوامل خطر بیماری دیابت می‌باشد.

آخوندی اضافه کرد: بیماران مبتلا به دیابت ماهانه توسط مراقبین سلامت و هر سه ماه توسط پزشک خانواده مورد ارزیابی و معاینه قرار می‌گیرند.

وی خاطر نشان کرد: افرادی که بیماری دیابت دارند می‌توانند با مراجعه به مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت به طور رایگان تحت مراقبت قرار گیرند و از خدمات تیم مراقبتی شامل پزشک، کارشناس تغذیه، مراقب سلامت و بهورز بهره‌مند شوند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر