پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۱۱۲۰
جمعه ۰۵ آذر ۱۴۰۰ - ۰۳:۳۸

فکرشهر: امامان جمعه شهرهای استان بوشهر در خطبه‌های نماز این هفته خواستار تحقق مطالبه پنج ساله رهبر معظم انقلاب مبنی بر برخورد همه مسئولان سه قوه نظام با موضوع حقوق های نجومی شدند.

گناوه

به گزارش فکرشهر از ایرنا، امام جمعه گناوه گفت: عموم مردم از دولت انقلابی، مجلس و قوه قضاییه انتظار و توقع مقابله با فساد و  زیاده خواهی‌های عده‌ای که حقوق نجومی می‌گیرند، دارند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی در خطبه های نمازجمعه این هفته گناوه افزود: مقابله با حقوق های نجومی یکی از مطالبات مهم پنج ساله اخیر  رهبرمعظم انقلاب بوده است.

وی اظهارکرد: اگرچه دولت سابق به این امر نپرداخت، اما مردم از قواهای سه گانه انتظار مقابله با منادی فساد و زیاده خواهی‌هایی هستند و در این زمینه گام‌های مهم باید بردارند.

امام جمعه گناوه ، به نزدیک بودن آغاز مذاکرات جمهوری اسلامی با کشورهای مرتبط با برجام اشاره کرد و گفت: در آستانه مذاکرات جدید در روزهای اخیر اروپا و آمریکا ، موجی در پیش گرفتند و درصدد فضاسازی دیپلماتیک و رسانه ای  برای تشدید فشار بر کشور هستند.

وی بیان کرد: غربی ها با آگاهی از دولت سیزدهم بدانند که جمهوری اسلامی حاضر به کوتاه آمدن نیست و باید تحریم‌ها کامل لغو شود.

امام جمعه با گرامیداشت هفته بسیج گفت: برنامه های هفته بسیج امسال  با شعار" بسیج پاره تن مردم است"  آغاز و بسیار متنوع و  ارزشمند در سطح کشور و این شهرستان برگزار شد .

وی اظهارداشت: شجره طیبه بسیج به فرمان امام (ره) تشکیل شد که فلسفه وجودی آن مبارزه و مقابله با توطئه ها و تهدیدها و تبدیل تهدیدها به فرصت بوده است.

رکنی حسینی افزود: به تعبیر رهبر معظم انقلاب ، بسیجی یک فرهنگ است و باید در وسط میدان باشد تا فضیلت های اصلی انقلاب زنده بماند.

امام جمعه گناوه گفت: سگ گردانی در جامعه در حال رشد است و در ساحل و پارک و مغازه ها، بی حجابی رواج دارد و  بعضی ها افتخار می کنند کنار ساحل بیایند و روسری خود را  بردارند.

وی بیان کرد: درجامعه همه باید به دستور الهی فریضه امر به معروف و نهی ازمنکر مقید و به آن عمل کنند که  در راس آنها بسیجیان هستند.

برازجان

امام جمعه برازجان گفت: اکنون پنج سال از مطالبه رهبر معظم انقلاب برای مقابله با حقوق های نجومی میگذرد، هر چند دولت سابق چندان اعتقادی به برخورد با این ناهنجاری بزرگ نداشت اما اکنون که قوای سه گانه منادی مقابله با فساد هستند باید گام مهم و اساسی در مقابله با این زیاده خواهی زشت بردارند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسن مصلح در خطبه‌های نماز جمعه شهر برازجان افزود:این توقع و انتظار مهم عموم مردم از دولت انقلابی و مردمی و قوه قضائیه انقلابی است.

وی بیان کرد: پدیده حقوق های نجومی به عنوان یکی از مظاهر فسادزا و سلب کننده اعتماد و زاینده اشرافی‌گری مسئولان باید زشت و قبیح شمرده و با این قضیه برخورد پیشگیرانه شود.

مصلح به گسترش فروشگاه‌های زنجیره ای در دشتستان اشاره کرد و گفت: افزایش بی رویه و بی حساب و کتاب این فروشگاه‌ ها در این شهرستان موجب خسارت وورشکستگی عمده بازاریان و کسبه شهرستان  شده است.

امام جمعه برازجان ادامه داد: بدون در نظر گرفتن نیاز شهرستان و مشورت با مسئولان مرتبط و اصناف شهرستان هر روز شاهد افتتاح یک فروشگاه زنجیره ای هستیم که اینگونه گسترش این فروشگاه‌های بزرگ حتی در محلات شهر موجب تعطیلی و رکود کسب و کار خرده فروشان خواهد شد.

وی ضمن گرامیداشت هفته بسیج پیوند ناگسستنی با ولایت، دارا بودن ایمان و اخلاص، حریت و آزادگی در عبودیت، عدالتخواهی و ظلم ستیزی، زهد، قناعت و ساده زیستی، داشتن روحیه ایثار و جهاد و شهادت طلبی، بصیرت، هوشیاری و حضور همیشه در صحنه و ابتکار، خلاقیت و نوآوری و وجدان کاری را از خصوصیات بسیجیان برشمرد.

دیر

امام جمعه بندر دیر گفت: مردم انتظار دارند که نمایندگان آزاد و شجاع در مجلس شورای اسلامی منافع مردم را در نظر بگیرند.

حجت الاسلام سید علی حسینی در خطبه های نماز جمعه شهر دیر ضمن تشکر از نماینده مردم شهرهای دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به گلایه‌های مکرر مردم درخواست می‌شود برای برطرف کردن شبهات و پاسخ به خواسته‌های مردم تریبون نماز جمعه در خدمت ایشان است تا گزارشی از عملکرد و پیگیری کاری خود بیان کنند.

وی گفت: اگر مجلس درست ایفای نقش کند و در موضوع قانون گذاری، رای اعتماد و پرسش و پاسخ  از وزیران، استیضاح و تحقیق و تفحص، قراردهای خارجی که از وظایف مجلس است در سایر امور درست عمل می‌شود.

امام جمعه دیر در ارتباط با مذاکره افزود: غربی ها کور خوانده‌اند ومسئولان جمهوری اسلامی یک ذره از حقوق این ملت کوتاه نخواهند آمد.

وی گفت: ۱۰ سال مردم در محله "خورخندل" شهر دیر زمین از شخصی خریداری کرده‌اند و اکنون مشکل با راه و شهرسازی دارند که راه و شهرسازی گفته است مالکیت دارد و زمین ها هم از شخص خریداری شده و باید هر چه زودتر تکلیف این اراضی روشن شود و مردم نگران هستند و بیش از این دچار درد سر نشوند و مدیر کل راه و شهرسازی دعوت شود تا در شهرستان این مشکل را برطرف کند.

بوشهر

 ایرنا- امام جمعه موقت بوشهر گفت: بسیج نسخه درمان و علاج بسیاری از دردهای جامعه از جمله فرهنگ، اقتصاد، مسائل سلامت و امنیت است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسین دشتی در خطبه های امروز نماز جمعه بوشهر افزود: تجربه ثابت کرده هرجا نیروی بسیج پا گذاشته افتخار آفریده و امروز این نسخه برای جهان نیز درمان و شفابخش است.

وی با اشاره به پنجم آذر سالروز تاسیس بسیج به فرمان بنیانگذار انقلاب اسلامی بیان کرد: بسیج به عنوان یک تفکر، فرهنگ است و اخلاص از ویژگی‌های بازر و مهم بسیجیان است که بدون خستگی در راه اعتلای اسلام تلاش می‌کنند.

امام جمعه موقت بوشهر اظهار کرد: انقلابی، جهادی بودن و ساکت نشدن در برابر ظلم، ضدیت با ارزش‌ها و حمله به دین و نظام جمهوری اسلامی  از دیگر ویژگی‌های بارز بسیجیان است.

وی ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر از دیگر قابلیت‌های بسیج  به شمار می‌رود و همواره در راستای اجرای این  ۲ فریضه الهی گام برداشته اند.

وی با اشاره به هفتم آذر روز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی گفت: حضور پرافتخار نیروی دریایی در دوران دفاع مقدس و امروز در آب‌های دور و تقدیم شهدای متعدد موجب اقتدار نظام جمهوری اسلامی شده است.

دشتی ادامه داد: دریادلان نیروی دریایی امروز پرافتخار در صحنه دریاهای جهانی قرار دارند.

کنگان

امام جمعه کنگان: مجلس شورای اسلامی مصوباتی شفاف درباره حدود مسئولیت های اجتماعی مناطق صنعتی مصوب کند تا تکلیف مردم و صنعت روشن شود.

حجت الاسلام محمود محمودی در خطبه های نماز جمعه بوشهر افزود: مردم مناطق صنعتی مانند کنگان حق دارند بصورت قانونمند و مدون از حقوق واقعی خود برخوردار و از مسئولیت های اجتماعی صنعت در قبال شان نفع ببرند.

وی اضافه کرد: امروز بسیج به فضل الهی به درختی تنومند تبدیل شده که نه تنها در ایران اسلامی بلکه در جای جای دنیا ریشه دوانیده است.

محمودی افزود: بسیج یک اندیشه، تفکر، گفتمان و سرمایه ای تمام نشدنی است.

امام جمعه کنگان با اشاره به لزوم توجه به مسائل زیست محیطی اظهار نمود: صنعت به پیوست های زیست محیطی توجه جدی و از تخریب منابع طبیعی و خدادادی اجتناب کنند.

وی با اشاره به نگرانی فعالان محیط زیست شهرستان کنگان در باره  تخریب کوه‌های کنگان در قالب توسعه معادن گفت: مسئولان مربوطه در چارچوب قانون موضوع را بررسی و در صورت تخلف مانع ادامه این روند شوند.

محمودی با اشاره به ضرورت برخورد قاطع با مساله حقوق‌های نجومی به عنوان یکی از مطالبات مهم رهبری و مردم عنوان کرد: مجلس، دولت و دستگاه قضایی انقلابی جلوی زیاده خواهی‌ها، مظاهر و مصادیق بارز فساد از جمله حقوق های نجومی را بگیرند.

اهرم

امام جمعه اهرم گفت: تقوای الهی و متعهد بودن به عمل صالح؛ تعهد و مسئولیت‌های شخصی و اجتماعی ایجاد می‌کند و بسیج در هر دو تعهد و مسئولیت به عنوان الگو و نماد پذیرش مسئولیت پیشتاز بوده است.

حجت الاسلام پهلوزاده افزود: تعهد در بعد خودسازی با برنامه تربیتی صالحین، تربیت جوانان مومن تراز انقلاب اسلامی و پای کار انقلاب و هم در بعد جامعه پردازی انجام می‌شود.

امام جمعه اهرم بیان کرد: نوجوانان امروز شاهد افول ابرقدرتی هستند که کسی جرات فکر کردن راجع به آن را نداشت اما امروز اگر بخواهد در منطقه کاری انجام دهد به خواهش و التماس اعراب خلیج فارس افتاده و برای حمله به جایی به دنبال ایجاد ائتلاف است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر