شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۱۸۲۳
يکشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۶

فکرشهر: مدیرکل ثبت اسناد استان بوشهر گفت: این استان یک میلیون و ۷۳۹ هزار هکتار زمین ملی دارد که تمام این عرصه‌ها در سیستم کاداستر جانمایی شده است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، محمدرضا بزرگمهر افزود: از این میزان زمین یک میلیون و ۵۶۵ هزارو ۳۹۶ هکتار تثبیت و برای یک میلیون و ۲۳۱هزار و ۵۱ هکتار نیز سند ماکلیت کاداستر به نام دولت صادر شده است.

وی بیان کرد: در زمان حاضر در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر استان بوشهر ۲۰هزار و ۶۰ هکتار از زمین‌های ملی در لایه کاداستر جانمایی و برای ۶ هزار و ۱۹۷ هکتار سند مالکیت کاداستر صادر شده است.

مدیرکل ثبت اسناد استان بوشهر اظهار کرد: در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر نیز میزان ۱۸هزار و ۴۵۵ هکتار در لایه کاداستر جانمایی و چهار هزار و ۳۹۷ هکتار سند مالکیت کاداستری  صادر شده است.

بزرگمهر اضافه کرد: همچنین در بافت مسکونی روستایی نیز ۲۵هزار و ۴۱۰ هکتار زمین جانمایی شده است که از این میزان سه هزار و ۷۴۰ هکتار سند مالکیت کاداستر دریافت کردند.

 به گفته بزرگمهر یکی از کارهای مهم اساسی و زیرساخت توسعه کشور در راستای شفافیت، جلوگیری از زمین خواری و فساد در معامله‌های بخش املاک، اجرای طرح کاداستر است.

وی اضافه کرد: با پیگیری و کار کارشناسی فراوان اجرای طرح کاداستر در دوره نهم مجلس شورای اسلامی در قالب طرح پی‌گیری و در پایان سال ۱۳۹۳ قانون جامع حدنگاری به تصویب رسید و از ابتدای سال ۱۳۹۴ اجرایی شد.

بزرگمهر ادامه داد: سازمان‌ها و دستگاه‌های مربوط به امور زمین موظف به همکاری با سازمان ثبت اسناد و املاک برای اجرای طرح کاداستر هستند.

وی گفت: اجرای قانون جامع حدنگار به تهیه و جانمایی نقشه زمین‌ها و املاک محدود نیست و تکالیف دیگری نیز دارد که اجرای قانون در موعد تعیین شده نیازمند حمایت، همکاری همه دستگاه ها و نمایندگان مجلس برای تامین اعتبار لازم است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهریادآورشد: حراست ازعرصه‌ها و جلوگیری از تعدی به املاک و زمین‌های دولتی از مزایای اجرای طرح کاداستر عنوان کرد.

وی گفت: تنها راه شفاف سازی در معامله‌ها، پیش‌گیری از فساد، تخلف‌ها و سوء استفاده از زمین‌ها اجرای طرح کاداستر است.

ثبت ۴۳۸۹ واقعه ازدواج در هشت ماه گذشته 

مدیرکل  ثبت اسناد و املاک استان بوشهر گفت: در هشت ماه گذشته چهار هزار و۳۸۹  واقعه ازدواج در دفاتر ازدواج و طلاق این استان به ثبت رسیده است.

وی اظهارداشت: براین اساس روزانه ۱۸ واقعه ازدواج در دفاتر ازدواج و طلاق این استان به ثبت رسیده است.

بزرگمهر با اشاره به کاهش ۱.۵ درصد آمار ازدواج در استان نسبت به سال گذشته یادآورشد: متوسط ازدواج طی هشت ماه سال جاری در کشور ۶.۵ درصد رشد داشته است.

وی همچنین آمار طلاق ثبت شده طی هشت ماه سال جاری را هزار و ۴۹۶ واقعه عنوان کرد و گفت: آمار طلاق در بوشهر در مقایسه با سال گذشته هفت درصد افزایش یافته است.

بزرگمهر همچنین با اشاره به اینکه روزانه به طور متوسط پنج واقعه طلاق در استان بوشهر رخ می‌دهد، بیان کرد: در این مدت به ازای هر ۱۰۰ واقعه ازدواج ۳۴ واقعه طلاق به ثبت رسیده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر