دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۲۴۲۶
دوشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۳

فکرشهر: کارشناس برنامه کنترل اچ.آی.وی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: در طول ۴ هفته کمپین اچ.آی.وی در این استان تعداد ۴ هزار و ۱۶۳ نفر آزمایش دادند.

به گزارش فکرشهر از دانشگاه علوم پزشکی، فاطمه برنجن اظهار کرد: از این تعداد ۳ هزار و ۱۸ نفر در فعالیت‌های روتین و هزار و ۱۴۵ نفر در پایگاه‌های موقت مورد انجام تست اچ.آی.وی قرار گرفتند.

وی تصریح کرد: از این تعداد آزمایش تعداد ۱۰ نفر بیمار مثبت اولیه شناسایی شد که پس از انجام آزمایش‌های تأییدی با الیزای نسل چهار طبق الگوریتم تشخیص تاکنون ۵ نفر آنان مثبت قطعی شدند.

برنجن افزود: بیماران شناسایی شده جهت دریافت مراقبت و درمان به مراکز مشاوره بیماری‌های معرفی می‌شوند تا با دریافت داروهای ضدویروسی زیر نظر فوکال پوینت مراقبت و درمان و تیم مراقب و درمان از کیفیت زندگی بهتری برخوردار شوند.

وی گفت: کمپین اطلاع‌رسانی ایدز امسال به مدت یک ماه از تاریخ ۲۰ آبان لغایت ۲۰ آذر با فعالیت‌های مختلف در دو محور «تقویت فعالیت‌های روتین و پایگاه‌های موقت به‌صورت ثابت یا سیار» در تمام شهرستان‌های استان با همکاری اداره کل بهزیستی و زندان‌های استان فعالیت‌های ارزنده‌ای انجام داده است.

کارشناس اچ.آی.وی با بیان اینکه کمپین به پایان می‌رسد ولی فعالیت‌های تشخیص همچنان ادامه خواهد داشت گفت: انتظاری که از همشهریان عزیز داریم این است که در کمپین «من هم آزمایش اچ.آی.وی می‌دهم» به ما بپیوندند.

برنجن اظهار کرد: تشخیص اچ.آی.وی تنها با یک قطره خون از انگشت دست به‌صورت محرمانه، بدون ذکر نام و مشخصات فردی، رایگان و کمتر از ۲۰ دقیقه در تمام مراکز خدمات جامع سلامت شهری، روستایی، بیمارستان‌ها، مراکز مشاوره بیماری‌های رفتاری انجام می‌شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، وی با بیان اینکه منتظر حضورتان در مراکز انجام تست هستیم خاطرنشان کرد: با انجام آزمایش اچ.آی.وی از وضعیت سلامت خود مطلع شویم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر