يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: استاندار بوشهرگفت:با آغاز فعالیت منطقه آزاد تجاری - صنعتی بوشهر زمینه اشتغال 30 هزار نفر از جویندگان کار در بخش های مختلف فراهم خواهد شد.\n\nبه گزارش فکرشهر، مصطفی سالاری روز چهارشنبه درنشست تخصصی مشاوران جوان و امور بانوان فرمانداری ها افزود: همچنین راه اندازی منطقه آزاد تجاری - صنعتی در استان بوشهر افزون بر ایجاد فرصت های شغلی مستقیم در ارتقای سطح معیشت مردم و فعال شدن سایر بخش های اقتصادی نیز موثر است.\n\nوی یادآورشد: هم اینک منطقه آزاد تجاری - صنعتی بوشهر از سوی هیات دولت در قالب لایحه ای به مجلس شورای اسلامی ارسال شده و منتظر تصویب نمایندگان است.
کد خبر: ۱۰۲۴۷
چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۵

فکرشهر: استاندار بوشهرگفت:با آغاز فعالیت منطقه آزاد تجاری - صنعتی بوشهر زمینه اشتغال 30 هزار نفر از جویندگان کار در بخش های مختلف فراهم خواهد شد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، مصطفی سالاری روز چهارشنبه درنشست تخصصی مشاوران جوان و امور بانوان فرمانداری ها افزود: همچنین راه اندازی منطقه آزاد تجاری - صنعتی در استان بوشهر افزون بر ایجاد فرصت های شغلی مستقیم در ارتقای سطح معیشت مردم و فعال شدن سایر بخش های اقتصادی نیز موثر است.

\n\n

وی یادآورشد: هم اینک منطقه آزاد تجاری - صنعتی بوشهر از سوی هیات دولت در قالب لایحه ای به مجلس شورای اسلامی ارسال شده و منتظر تصویب نمایندگان است.

\n\n

سالاری گفت: منطقه ویژه اقتصادی شمال استان بوشهر، رونق کشاورزی با تامین اعتبار سد 'چم شیر' از محل فاینانس، ساماندهی آبزی پروری، راه اندازی دهکده گردشگری در شهرستانهای گناوه، تنگستان و بوشهر نیز از دیگر مزیت های اقتصادی این استان است که برای بهره گیری از این فرصت ها برنامه ریزی شده است.

\n\n

وی گفت: مدیران فرزندان این سرزمین هستند و از توانمنید های مدیریتی آنها باید استفاده بهینه شود.

\n\n

سالاری افزود: در انتخاب مدیران دستگاههای اجرایی استان بوشهر بجای توجه به اهل کجا بودن آنان توانمندی هایشان ملاک تصمیم گیری قرار می گیرد.

\n\n

استاندار بوشهر دربخش دیگری از سخنانش بابیان سیاست های دولت برای جلب مشارکت و استفاده از همه ظرفیت ها افزود: تشکیل کانونهای توسعه یکی از این سیاست هاست که با هدف شنیدن حرف مردم و پاسخگویی به نظرات آنان انجام شده است.

\n\n

وی یادآورشد: کانونهای توسعه نهادهایی مردمی و غیردولتی هستند که با دبیری مشاوران امور جوانان فرمانداری ها تشکیل می شوند.

\n\n

سالاری اضافه کرد: مشاوران جوان به عنوان حلقه و رابط باید مسایل و دیدگاههای مردم را در این کانونها جمع بندی و با پی گیری خواسته های آنان خودشان نیز پاسخ را به مردم انتقال دهند.

\n\n

وی تصریح کرد: کانونهای توسعه باید با مشارکت مشاوران جوان و مشاوران امور بانوان فرمانداری ها به شکل فراگیر و گسترده هدایت شوند.

\n\n

سالاری یادآورشد: تلاش می شود با راه اندازی کانونهای توسعه مشارکت مردم در توسعه استان فراهم و گسترش یابد.

\n\n

استاندار بوشهر گفت: هدف از انتصاب مشاوران جوان و بانوان در فرمانداری ها این است که پیوند جامعه با دولت پیوندی نظامند و مردمی باشد.

\n\n

وی تاکید کرد: اگر این پیوند نظامند و مردمی با جامعه تشکیل شود بسیاری از موانع برطرف می شود.

\n\n

استاندار بوشهر با اشاره به وجود برخی مشکلات در خصوص به ثبت رسیدن تشکلهای غیر دولتی افزود: هرچند مشکلاتی در این بخش وجود دارد ولی باید مشاوران جوان با عقلانیت این موانع را پشت سر بگذارند.

\n\n

وی بااشاره به اینکه از فعالیت قانونمند مشاوران حمایت می شود ادامه داد: مشاوران جوان فرمانداری ها باید با تدبیر برنامه ها را در مناطق خود هدایت کنند.

\n\n

معاون سیاسی امنیتی استانداری بوشهر نیز گفت: مشاوران جوان فرمانداران باید به فکر جامعه باشند و با آرامش و مصمم برنامه های خود را در شهرستانها دنبال کنند.

\n\n

فتح الله حقیقی افزود: اگر بدون برنامه ریزی و نقشه راه بخواهیم در امور به خصوص امور بانوان و جوانان گام برداریم شکست می خوریم.

\n\n

مشاور جوان استانداری بوشهر نیز گفت: با فضای همدلی، تفاهم و وحدت رویه در استان زمینه پیشبرد اهداف دولت فراهم شده است.

\n\n

یونس قیصی زاده افزود: با توجه به جوان بودن استان بوشهر باید با برنامه ریزی دقیق و اصولی برنامه های امور جوانان را در استان پی گیری کنیم.

\n\n

مدیرکل امور بانوان استانداری بوشهر نیز گفت: دفتر امور بانوان استانداری سیاستهای دولت در خصوص تحکیم و تعالی بنیاد خانواده، افزایش مشارکت زنان در عرصه های مختلف، فعالیت نهادهای مدنی، کاهش آسیبهای اجتماعی و توانمندسازی بانوان را دنبال کرده است.

\n\n

فاطمه دهقانی افزود: ماحصل برنامه های یکساله این دفترتصویب طرح مشاوره پیش از ازدواج در استان ، جمع آوری بانک اطلاعات در امور زنان و حمایت از بانوان کارآفرین است.

\n\n

وی یادآورشد: حوزه بانوان و جوانان به همکاری و حمایت مالی مسوولان نیاز دارد.
\nمنبع:ایرنا

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر