پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۲۵۰۸
سه‌شنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۷

فکرشهر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: مشکلات پرستاران استان بوشهر را با جدیت تا رسیدن به نتیجه دنبال می‌کنیم.

به گزارش فکرشهر و به نقل از مهر، سعید کشمیری در آئین تجلیل از پرستاران نمونه استان بوشهر اظهار داشت: در آزمون مقابله با کرونا، جامعه پرستاری کشور خیلی خوب درخشید و موفق و سربلند شد.

وی بابیان اینکه یاد کنیم از مقام شامخ شهدای سلام تصریح کرد: با شیوع و گسترش بیماری کووید ۱۹ در ایران و استان بوشهر برای مبارزه با این بیماری به‌ظاهر آسان ولی کشنده، پرستاران جزو خط مقدم مبارزه با این بیماری بودند.

کشمیری با بیان اینکه پرستاران الگوی ایثار، مهربانی و صبوری هستند اضافه کرد: شیفت‌های طاقت‌فرسا و تعداد بالای بیماران باعث شده بود فشار زیادی بر بروی کادرمان به‌ویژه پرستاران شاهد باشیم، این فشارها فقط مربوط به کم‌خوابی و گرمای طاقت‌فرسای لباس‌های مخصوص نبود بلکه در راه مقابله با کرونا شهید مدافع سلامت شدند.

وی بابیان اینکه پرستاری عجین با تاریخ و تمدن ماست افزود: جنبه‌های انسانی پرستاری بر سایر جنبه‌ها آن سنگینی می‌کند بر همین اساس طی ۲ سال گذشته پرستاران در پاندمی کرونا لحظه‌ای از خدمت نایستادند.

شغل پرستاری حساس است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: با آغاز شیوع ویروس کرونا که یک بیماری کاملاً ناشناخته بود پرستاران با حداقل امکانات به بیماران خدمت کردند که ما همواره قدردان زحمات این عزیزان هستیم.

وی با بیان اینکه پرستاران انسان‌های مسئولین هستند که همیشه چشمانی منتظر آن‌ها هستند افزود: درمان کرونا پرستاری است یعنی کرونا را پرستار خوب می‌کند گاهی با عطوفت انسانی و گاهی هم با یک لبخند و روحیه دادن به بیمار موجب بهبود آن می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به اینکه شغل پرستاری حساس است اظهار داشت: در دو سال گذشته با همه کمبودها و نامهربانی‌ها که به قشر پرستاری شد اما آن‌ها در کنار مردم ماندند.

کشمیری بابیان اینکه کلمات یاری نمی‌کند از زحمات شما سفید پوشان تشکر بکنیم افزود: تمام سعی خود را می‌کنیم مسائل و مشکلات پرستاران حل شود.

تجلیل از پرستاران نمونه

در آئینی با حضور مسئولان استان و دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، پرستاران نمونه کشوری و استانی معرفی و تجلیل شدند.

این مراسم به همت اداره پرستاری دانشگاه، سازمان نظام پرستاری استان بوشهر، دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر برگزار شد.

در این مراسم کادر پرستاری برگزیده شرکتی، استانی و کشوری بیمارستان‌ها، دانشکده پرستاری و مامایی و چهار حوزه هیئت‌مدیره‌های نظام پرستاری استان تقدیر شدند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر