يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: تشریفات اضافی در گمرکات این استان باید حذف و بستر های قانونی رونق و تسهیل امور فعالان اقتصادی فراهم شود.\n\nبه گزارش فکرشهر از روابط عمومی استانداری بوشهر، مصطفی سالاری در نشست شورای گفت‌وگوی دولت با بخش خصوصی استان بوشهر اظهار داشت: با توجه به وجود سامانه جامع گمرکی که به صورت هوشمند مراحل اظهارنامه تا ترخیص کالا را مدیریت می‌کند این سیستم باید از نظر سخت‌افزاری مشکلی نداشته باشد که روند امور تجار کند شود.
کد خبر: ۱۰۲۷۲
جمعه ۲۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۶

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: تشریفات اضافی در گمرکات این استان باید حذف و بستر های قانونی رونق و تسهیل امور فعالان اقتصادی فراهم شود.

\n\n

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی استانداری بوشهر، مصطفی سالاری در نشست شورای گفت‌وگوی دولت با بخش خصوصی استان بوشهر اظهار داشت: با توجه به وجود سامانه جامع گمرکی که به صورت هوشمند مراحل اظهارنامه تا ترخیص کالا را مدیریت می‌کند این سیستم باید از نظر سخت‌افزاری مشکلی نداشته باشد که روند امور تجار کند شود.

\n\n

استاندار بوشهر اضافه کرد: به‌عنوان نماینده عالی دولت در این استان آنچه را بر اساس قانون در حل فرایندها، روش‌ها و مسیرهای کاری برای تسهیل امور تجاری و بازرگانی لازم باشد، انجام خواهم داد.

\n\n

سالاری بااشاره به اینکه دقت نظر دولت برای حفظ بیت‌المال در فعالیت‌های مالی به ویژه در گمرک امری طبیعی است خاطرنشان کرد: کسانی که تخلف می‌کنند در هر جای کشور که باشند باید مورد برخورد واقع شوند و نباید کسانی که دخالتی نداشته‌اند کالاهایشان به‌خاطر تخلف دیگر افراد توقیف شود.

\n\n

وی در پاسخ به اظهارات برخی از فعالان اقتصادی که شمار زیادی از کانتینرهای حامل بار آنها در گمرک بوشهر اجازه ترخیص ندارد، افزود: از ناظر گمرکات استان بوشهر می‌خواهم بر اساس اختیارات قانونی و رایزنی با مسئولان گمرک ایران راهکارهای لازم را برای حل این مشکل اتخاذ کند.

\n\n

استاندار بوشهر یادآور شد: هر واحدی در گمرک بوشهر باید کار تخصصی خود را انجام دهد و از دخالت در اموری که با حوزه کاریش مرتبط نیست پرهیز کند.

\n\n

جذب 13 هزار و 700 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای زیرساخت‌های توسعه‌ای

\n\n

وی گفت: امسال 13 هزار و 700 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای زیرساخت‌های توسعه‌ای در استان بوشهر جذب شده است.

\n\n

سالاری افزود: از مجموع 12 هزار و 900 میلیارد ریال اعتبار مصوب سفر استانی رئیس جمهوری در دی‌ماه امسال به استان بوشهر نیز هشت هزار میلیارد ریال آن در حوزه راه‌های ارتباطی هزینه خواهد شد.

\n\n

ظرفیت تخلیه و بارگیری در بندر بوشهر به 15 میلیون تن افزایش می‌یابد

\n\n

وی گفت: هم‌اینک ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا در بندر بوشهر هفت میلیون تن است که با بهره‌برداری از جزیره نگین که عملیات اجرایی آن در سفر رئیس جمهوری آغاز شد به 15 میلیون تن افزایش می‌یابد.

\n\n

استاندار بوشهر اضافه کرد: با تصویب مجلس شورای اسلامی برای راه‌اندازی منطقه آزاد تجاری - صنعتی بوشهر ظرفیت بی‌نظیری در حوزه فعالیت‌های اقتصادی این استان رقم خواهد خورد.

\n\n

وی گفت: تجار و بازرگانان بوشهری در بخش‌های توسعه‌ای از جمله دهکده‌های گردشگری در این استان سرمایه‌گذاری کنند.

\n\n

سالاری مشکلات مترتب بر بخش صید و صیادی در استان بوشهر را یادآور شد و افزود: شیلات در برخورد با صید ترال باید جدیت داشته باشد.

\n\n

وی گفت: استفاده از اختیارات اداری قانونی و لغو موقت مجوزهای صید توسط شیلات استان بوشهر یکی از مکانیزم‌های بازدارنده برای متخلفان است.

\n\n

حفظ محیط زیست دریایی یک ضرورت است

\n\n

استاندار بوشهر حفظ محیط زیست دریایی را یک ضرورت دانست و اضافه کرد: برخوردها باید در کوتاه مدت، آنی و عادلانه باشند.

\n\n

سالاری اظهار داشت: آبزی پروری به‌دلیل محدودیت ذخایر دریا یکی از راهکارهای اقتصادی کردن فعالیت‌های صید و جلوگیری از فشار مضاعف بر صیدگاه‌های استان بوشهر است.

\n\n

گمرکات بزرگترین مرکز کارآفرینی استان بوشهر هستند

\n\n

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندر بوشهر نیز گفت: برغم اینکه گمرکات بزرگترین مرکز کارآفرینی استان بوشهر هستند اما مدتی است سیاست‌های گمرک ایران روند فعالیت را برای فعالان اقتصادی این استان با مشکل روبرو کرده است.

\n\n

علی‌اکبر شریف‌پور افزود: برخی دخالت‌ها توسط بخش‌های غیر مرتبط در گمرک بوشهر باعث نگرانی تجار و بازرگانان شده است.

\n\n

وی یادآور شد: فعالان اقتصادی در استان بوشهر خواسته‌ای جز حق قانونی و استفاده از تسهیلات گمرک ایران که در سایر گمرکات کشور در حال اجراست مطالبه دیگری ندارند.

\n\n

درآمد 2800 میلیارد تومانی گمرکات استان بوشهر در سال جاری

\n\n

ناظر گمرکات و مدیر کل گمرک استان بوشهر نیز گفت: گمرکات این استان در 11 ماه امسال 28 هزار میلیارد ریال درآمد نصیب کشور کرده است.

\n\n

احمد پور حیدر افزود: تا پایان سال گذشته حدود 100 درصد اظهارنامه‌هایی که در گمرک بوشهر برای ترخیص کالا ثبت می‌شد در مسیر قرمز قرار می‌گرفت که باید بازرسی فیزیکی می‌شد.

\n\n

وی یادآور شد: با اعتماد گمرک ایران و برای سرعت بخشی در کار فعالان اقتصادی در استان بوشهر الان 20 درصد اظهارنامه‌ها در مسیر سبز که بدون کنترل فیزیکی، 50درصد در مسیر زرد که فقط اسناد کنترل می‌شود و 20 درصد باقیمانده نیز در مسیر قرمز قرار دارند.

\n\n

در این نشست تعدادی از فعالان اقتصادی و تجار و بازرگانان استان نیز نظرات و دیدگاه‌های خود را در ارتباط با مسایل گمرکی مطرح و خواستار رفع موانع موجود شدند.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر