پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۲۷۵۹
شنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۹

فکرشهر: ورزشکاران شهرستان دیلم در شمال استان بوشهر خواستار با بیان اینکه هم اکنون از وسیله نقلیه مناسب حتی یک مینی بوس برای اعزام به مسابقات کشوری و استانی محروم هستند، خواستار توجه مسئولان برای حل این مشکل شدند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، ورزشکاران این شهرستان می‌گویند: ورزش شهرستان دیلم با وجود استعدادها و ورزشکاران افتخارآفرین و ظرفیت‌های زیاد از جمله حضور شرکت ها و تاسیسات نفتی و گمرک نباید دغدغه‌ای برای وسیله نقلیه حتی یک مینی بوس داشته باشند.

یکی از فعالان ورزشی این شهرستان که برخوردارشدن از یک وسیله نقلیه مناسب را خواسته‌ای حداقلی دانست، گفت: ورزشکاران این شهرستان بویژه بانوان هیچگونه وسیله نقلیه ای برای ایاب و ذهاب ندارند و برای اعزام به مسابقات کشوری و استانی در تنگنای شدید قرار می گیرند.

میلاد بهار که دبیر هیات کشتی شهرستان را برعهده دارد، اظهارداشت: شهرستان هایی که از لحاظ استعداد و جمعیت با اختلاف از دیلم پایین‌تر هستند، انبوهی از امکانات را در اختیار دارند اما ورزشکاران آرزوی  یک وسیله نقلیه حتی یک مینی بوس دارند.

به گفته این فعال ورزشی و اجتماعی، ورزشکاران این شهرستان بسیار مستعد هستند و با هزار امید به آینده خود در سالن‌های ورزشی حضور می‌یابند و عرق می‌ریزند تا بتوانند  برای کشور و شهرستان خود افتخار آفرینی کنند.

وی ادامه داد: ورزشکاران شهرستان برای اعزام به یک تورنمنت ورزشی با هزاران زحمت و قرض کردن باید سر راه بایستادند تا بتوانند  به زحمت خود را در محل مسابقه  برسانند که این  زیبنده نیست.

بهار، ورزشکاران این شهرستان را با این همه شرکت‌ها و منابع نفتی لایق بهترین ها دانست درحالیکه باید برای داشتن یک وسیله حمل و نقل عذاب و زحمت بکشند.

این فعال ورزشی با اشاره به وجود تاسیسات مهم نفتی کشور در این شهرستان خطاب به مدیران آنها گفت:  مردم دیلم از مسئولیت های اجتماعی نفت هیچی عایدشان نمی شود و تنها آلودگی ها سهم آنها است.

وی ادامه داد: این شرکت ها هزینه ای را که باید در شهرستان دیلم  انجام دهند در استان همسایه  صرف می‌کنند و در مقابل درخواست ناچیز ورزشکاران دیلم که تامین یک دستگاه مینی بوس است مقاومت می کنند.

رئیس هیات والیبال  دیلم به نقش و فواید بی شمار ورزش در سلامتی جامعه اشاره کرد و گفت: ورزش کردن باعث می شود تعداد زیادی از جامعه در یک مکان جمع شوند و از آسیب های اجتماعی محفوظ بمانند.

عبدالکریم خاکپور اظهارکرد: تیم والیبال بانوان جوان این شهرستان در میزبانی از لیگ استان جام سردار دل‌ها به نحو شایسته برای میهمانان اقدام کرد و توانست به مرحله بعد صعود کند اما برای حضور در مرحله بعدی با مشکلات عدیده ای مواجه شدند.

وی گفت: این تیم برای  رفتن به شهر جم میزبان مسابقات به زحمت خود را رساند و حتی بازیکنان از جیب خود هزینه کردند.

خاکپور که از وضعیت نامطلوب شهر میزبان گله مند بود  افزود: در شهر جم که فاصله ۵۰۰ کیلومتری با دیلم دارد ، مکان مناسبی برای ورزشکاران اعزامی در نظر نگرفتند و بازی‌ها دارای معایب زیادی بود.

رئیس هیات والیبال دیلم از استاندار و معاون عمرانی، نماینده حوزه انتخابیه در مجلس و  اداره کل ورزش و جوانان و سایر مسئولینی که قادر به حل مشکل هستند، خواست تا تامین یک دستگاه وسیله ایاب و ذهاب مناسب را برای ورزشکاران محقق کنند.

رئیس اداره ورزش و جوانان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این شهرستان در تمامی رشته‌های ورزشی دارای باشگاه و هیات‌های فعال با ورزشکاران مقام آور است اما برای انتقال و شرکت تیم های ورزشی در مسابقات استانی، کشوری و دارای مشکل وسیله نقلیه هستیم.

محمدامین لیراوی اضافه کرد: این اداره یک مینی بوس فرسوده و با ۱۶ سال کار دارد که از نظر راهداری از رده خارج است و در زمان حاضر نیز نیاز به تعمیرات اساسی دارد.
وی افزود: در سال های قبل اداره کل ورزش و جوانان بدلیل نبود راننده و دارای گواهینامه، اقدام به جمع آوری تمامی مینی بوس ها از اداره ورزش  شهرستان‌ها کرده است.

لیراوی ادامه داد:  وزارت ورزش و جوانان معتقد است که اجرای  زیرساخت های ورزشی را عهده داریم اما مخارج هیات ورزشی و هزینه های جاری را باید مجموعه هیات ها با گرفتن اسپانسر جذب کنند.

وی با تاکید بر اینکه اگر ورودی سالن های ورزشی زیاد باشد، آسیب های اجتماعی کمتر خواهد بود افزود: خیران این شهرستان  همانطور که در ساخت مسجد، مدرسه و بیمارستان و دیگر امور خیر در کنار مردم هستند و کمک های خیرخواهانه می کنند انتظار می رود در کمک به ورزش و ورزشکاران نیز بیش از پیش یاری رسان ما باشند.

رئیس اداره ورزش و جوانان دیلم با تاکید بر اینکه شرکت های نفتی مستقر در حوزه شهرستان باید در راستای مسئولیت های اجتماعی در کنار جوانان ورزشکار باشند گفت: برای استفاده از ظرفیت وسیله نقلیه شرکت های نفت و گاز حوزه شهرستان برای انتقال تیم های ورزشی اقدام شد ولی پاسخ مناسبی  دریافت نشد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر