پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: وی گفت: در سال ۱۳۷۱ گزارش اولیه در زمینه وجود این چشمه‌ ها در خلیج‌ فارس ارائه شد و طبق مطالعه تاریخی که در این سواحل انجام شده، مردم منطقه گفته‌ اند که پدرانشان در هنگام غواصی به این چشمه‌ ها برخورد کرده بودند...
کد خبر: ۱۰۲۸۵
شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۵

فکرشهر: یک مقام مسئول در وزارت نیرو گفت: شواهدی وجود دارد که چشمه های بزرگ آب شیرین در سواحل خلیج فارس با کیفیت بالا وارد دریا شده و شور می شود.

\n\n

به گزارش فکرشهر، رضا راعی‌ عزآبادی با اعلام آغاز طرح شناسایی چشمه‌ های بزرگ آب شیرین در سواحل خلیج فارس  گفت: این طرح هم‌ اکنون به معاونت آب و آبفای وزارت نیرو ارجاع شده است.

\n\n

مدیر کل دفتر مطالعات شرکت مدیریت منابع آب ایران ادامه داد: پایلوت این طرح از استان بوشهر آغاز می‌ شود و استان‌ های هرمزگان و خوزستان نیز برای اجرای طرح اعلام آمادگی کرده‌ اند. مطالعات اولیه این پروژه در حال حاضر انجام شده و با تایید وزارت نیرو وارد مرحله مطالعه و اجرا می‌شود.

\n\n

راعی با اشاره به اسناد و مدارک مربوط به این چشمه‌ های آب شیرین گفت: در سال ۱۳۷۱ گزارش اولیه در دفتر مطالعه‌ های پایه منابع آب کشور در زمینه وجود این چشمه‌ ها در خلیج‌ فارس ارائه شد و طبق مطالعه تاریخی که در این سواحل انجام شده، مردم منطقه گفته‌ اند که پدرانشان در هنگام غواصی به این چشمه‌ ها برخورد کرده بودند.

\n\n

این مقام مسئول در وزارت نیرو در گفتگو با ایسنا ادامه داد: طبق اعلام آنان، سرعت خروج آب شیرین در برخی چشمه‌ ها چنان بوده که مسیر غواصان را عوض می‌ کرده و یا دهانه خروجی برخی از آنها چند متر بوده و با توجه به این مطالعه‌ های تاریخی، اسناد موجود و مطالعه فنی اولیه این طرح در دستور کار قرار گرفته است.

\n\n

وی درباره جزئیات این مطالعه گفت: در این مطالعه‌ ها قرار است میزان خروجی آب و آبدهی این چشمه‌ ها اندازه‌ گیری و برنامه لازم برای بهره‌ برداری از این آب‌ ها انجام شود.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر