پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۳۶۹۱
شنبه ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۰۱:۳۹

فکرشهر: معاون اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: ۸۳۰ سازه‌ آبخیزداری این استان در سامانه بارشی اخیر ۲۲ میلیون مترمکعب آب ذخیره کردند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، سید رضا حسینی افزود: علاوه بر این ۸۳۰ بند خاکی و سنگ ملاتی، در سطح ده‌ها هکتار نیز عملیات بیومکانیک و بیولوژیکی شامل  هلالی آبگیر و نهال‌کاری انجام شده است.

وی بیان کرد: مجموعه عملیات اجرا شده تاکنون مساحتی بیش از ۴۳۶هزار هکتار از سطوح حوضه‌های آبخیز استان بوشهر را تحت تاثیر قرار می‌دهد و نتیجه آن کاهش و کنترل فرسایش خاک و حمل رسوب، استحصال آب ناشی از بارش‌های سالانه، کنترل سیلاب‌های مخرب سالانه و کاهش خسارت احتمالی ناشی از آن است.

حسینی اضافه کرد: این سازه‌های آبخیزداری که در سال‌های گذشته تاکنون در استان اجرا شده است می‌توانند در هر مرحله با آبگیری کامل ۳۳ میلیون مترمکعب آب را استحصال و به سفره‌های زیرزمینی تزریق کنند.

حسینی یادآور شد: تزریق این میزان آب به سفره‌های زیرزمینی موجب افزایش منابع آب زیرزمینی شده و به طور موثر در کنترل سیلاب و کاهش خسارت ناشی از سیل نقش دارد.

استان بوشهر از چهارشنبه شب تحت تاثیر سامانه بارشی به نسبت قوی قرار گرفت و بیشترین میزان بارندگی با ۹۶.۷ میلی‌متر در شهر بوشهر به ثبت رسید.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر