پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: آقای نوروزی تعامل خوبی با مدیران و امامان جمعه داشتند/انگیزه آقای نوروزی در دولت جدید با دولت قبل هیچ تغییری نداشت/ این نیرو، انرژی و شور جوانی را آقای استاندار درک می کنند، چون در جبهه شاهد آن بوده اند/ احساس می‌کردیم جناب نوروزی، فرهنگی هستند نه فرماندار/ ۸۳۲ روز در دشتستان بودم و یک اختلاف نظر در شورای تامین ندیدم/ تهدید اعتراضات آبان ۹۸ در دشتستان را به فرصت تبدیل کردیم/ من دشتستان را از سال ۵۹ می‌شناسم و تنها عروسم دشتستانی و برازجانی است/  امشب کادری جوان را برای دشتستان در نظر گرفته ایم که در راس آن دکتر بوستانی را به عنوان معاون سیاسی و بعد سرپرست فرمانداری شهرستان دشتستان معرفی می‌کنم/ نگاه ما مبتنی به همدلی، وحدت، برابری و کنار هم بودن است/ با حضور جوانان قطعا مشکلات استان بوشهر و به خصوص در حوزه شهرستان دشتستان حل خواهد شد...
کد خبر: ۱۰۳۸۱۵
يکشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۷

فکرشهر ـ محمد محمدزاده فرد: روند تغییر فرمانداران در استان بوشهر، هر چند با تاخیر ولی بالاخره به بزرگ ترین شهرستان استان رسید و به طور ناگهانی و همزمان، یک جوان به عنوان سرپرست فرمانداری و معاونت سیاسی اجتماعی فرماندار دشتستان، منصوب شد.

به گزارش «فکرشهر»، بعد از ظهر امروز ـ یکشنبه ۱۲ دی ماه ۱۴۰۰ ـ بود که خبر رسید «صادق بوستانی» به عنوان سرپرست فرمانداری دشتستان معرفی و جایگزین «فتح اله نوروزی» خواهد شد؛ خبری که برای نخستین بار در «فکرشهر» منتشر شد و ساعاتی بعد با حضور استاندار بوشهر و معاون سیاسی اش و مسوولین شهرستان، این تکریم و معارفه انجام شد تا «بوستانی» جوان نه تنها سرپرست فرمانداری که به طور همزمان، سرپرستی معاونت سیاسی ـ اجتماعی فرمانداری دشتستان را نیز عهده دار شود.

آقای نوروزی تعامل خوبی با مدیران و امامان جمعه داشتند

امام جمعه برازجان در این مراسم گفت: امیدواریم افرادی که مدیریت شهرستان را در اختیار می‌گیرند، در نصب افراد صادق دقت کنند.

حجت الاسلام حسن مصلح، افزود: افرادی که انتصاب می شوند باید فساد گریز و فساد ستیز باشند و نظارت محسوس و غیرمحسوس داشته باشند. مدیران جدید باید مدیران جهادی و با تلاش شبانه روزی باشند و ادارات نباید به صورت جزیره ای و بخشی باشند و همه باید در راه انقلاب باشند.

وی با بیان این که «استفاده از جوانان انقلابی و متدین در پست ها مورد نظر باشد و در شهرستان استفاده شود»، اظهارداشت: اختلاف در هر دوره ای آفت است و در این دوره بیشتر چون مردم به این دولت امید دارند و باید مدیران شهرستان دست در دست هم دهند و متحد برای پیشرفت شهرستان تلاش کنند.

مصلح ادامه داد: از همه فرمانداران قبل تشکر می‌کنم، خصوصا آقای نوروزی که در مشکلات فراوانی شهرستان را اداره کردند و تعامل خوبی با مدیران و امامان جمعه داشتند.

وی اضافه کرد: در دوره جناب نوروزی، آرامش خوبی بر شهرستان حاکم بود و امیدوارم در هر جا هستند موفق باشند و تبریک می گویم به فرماندار جدید و امیدوارم با تعامل با استان و کشور در راستای شکوفایی شهرستان قدم بردارند.

انگیزه آقای نوروزی در دولت جدید با دولت قبل هیچ تغییری نداشت

فرمانده سپاه شهرستان دشتستان نیز گفت که به «نمایندگی از شورای تامین» نکاتی را مطرح می کند و اظهار امیدواری کرد «در این دولت انقلابی و مردمی با کمک یکدیگر بتوانیم خدمت بیشتری به مردم داشته باشیم».

نعمت اله غلامپور گفت: آقای نوروزی زحمت های شبانه روزی داشتند و پاسخ گویی همراه با احترام برای مردم داشت. انگیزه ایشان در دولت جدید با دولت قبل هیچ تغییری نداشت و هماهنگی و همراهی کاملی با سپاه و بسیج داشت و ما نیز همچنین.

وی افزود: از هیچ کمکی به دولت انقلابی جناب رییسی و همچنین جناب محمدی زاده استاندار محترم برای انجام دادن کارها و رفاه حال مردم دریغ نخواهیم کرد.

این نیرو، انرژی و شور جوانی را آقای استاندار درک می کنند، چون در جبهه شاهد آن بوده اند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر نیز در این آیین گفت: مردم ما در انتخابات ریاست‌جمهوری در فشار نیامدن، آمدند و فشار بود که نیایند ولی مردم در تبعیت از امام و رهبری آمدند و در انتخابات شرکت کردند.

محمد تقی ایرانی ادامه داد: همه دولت ها در نظام مقدس جمهوری اسلامی برای خدمت به مردم آمدند و دولتشان که تمام شده، دولتی جوان تر که مردم انتخاب کرده اند روی کار آمده و با جابجایی در راستای شعف و تلاش بیشتر شروع به کار کرده است.

وی بیان داشت: جناب نوروزی از فرمانداران باتجربه و با اخلاق ما بود و همه شهادت می‌دهیم که از نیروهای انقلابی، ولایی و کاردانی بوده که در شهرستان دلیرستان دشتستان مشغول بود و باقیات و صالحات او دعای خیر مردم است.

ایرانی گفت: گام دوم انقلاب با جوانان معنا پیدا کرده و تعریف می‌شود. من خودم در ۲۸ سالگی در شهرستان تاکستان که دومین شهرستان بزرگ استان قزوین است، فرماندار شدم و با انگیزه آمدم و به مردم خدمت کردم؛ این نیرو، انرژی و شور جوانی را آقای استاندار درک می کنند، چون در جبهه شاهد آن بوده اند و امروز در راستای منویات مقام معظم رهبری به جوانان اعتماد شده و می خواهند به جامعه ای که در آن رشد کرده اند، خدمت کنند.

وی اضافه کرد: امیدوارم شورای اداری و تامین دشتستان در کنار فرماندار جدید باشند و تلاشی که دیده ایم دوچندان شود و مردم این موضوع را ببینند.

احساس می‌کردیم جناب نوروزی، فرهنگی هستند نه فرماندار

سید باقر حسینی ـ رییس شورای شهرستان دشتستان ـ نیز اظهارداشت: آقای نوروزی انصافا در طول دوران خدمت، سنگ تمام گذاشتند و از ابتدا تا وصول نتیجه پیگیر کار بودند و تقدیر و تشکر می‌کنیم از ایشان و برای سرپرست جدید فرمانداری شهرستان دشتستان آرزوی موفقیت دارم.

رییس آموزش و پرورش دشتستان نیز گفت: جناب نوروزی مردم دار بود و در کنار ما فرهنگیان؛ احساس می‌کردیم فرهنگی هستند نه فرماندار. وی انسان بزرگی است که نامش همیشه در تاریخ سیاسی اجتماعی شهرستان باقی خواهد ماند زیرا توانست آرامش، هم افزایی و موارد دیگر را در شهرستان انجام دهد.

سهراب باقری ادامه داد: آقای نوروزی فرمانداری بود که توانست قاطبه نظر مردم را به خود جلب کند و با رفتار خود دوستی و اعتماد را بین مردم ایجاد کرد و در حوزه آموزش و پرورش در کنار فرهنگیان بود و پیگیر ریزترین مشکلات آموزشی بود.

وی اضافه کرد: این بار سنگین را آقای بوستانی به عنوان یک نخبه دشتستانی بر عهده گرفته و برای ایشان آرزوی موفقیت دارم.

۸۳۲ روز در دشتستان بودم و یک اختلاف نظر در شورای تامین ندیدم/ تهدید اعتراضات آبان ۹۸ در دشتستان را به فرصت تبدیل کردیم

فرماندار سابق شهرستان دشتستان نیز گفت: ۸۳۲ روز در دشتستان بودم و یک اختلاف نظر در شورای تامین ندیدم و نداشتیم و شورای تامین و شورای اداری شهرستان بهترین مزیت دشتستان هستند.

فتح اله نوروزی بیان داشت: آبان ۹۸ را در دشتستان تجربه کردیم و اگر عزیزان شورای تامین نبودند، معلوم نبود چه اتفاقی می‌افتاد و ما آن تهدید را تبدیل به فرصت کردیم. افرادی که در اعتراضات بودند در بحث کرونا ما را همراهی کردند و این تبدیل تهدید به فرصت بود.

وی ادامه داد: مدیران محترم در شورای اداری و اعضای شوراهای شهر و روستا در تمام شهرستان تلاش کردند که از همه تشکر دارم. از معاونین محترم و بخشداران تشکر ویژه دارم و تقاضا دارم حرمت این عزیزان حفظ شود و تکریم شوند. افراد دیگری که اگر از آنها تشکر نکنم مشغول الذمه هستم، رسانه های شهرستان هستند که همراه بودند.

نوروزی گفت: در روز معارفه گفتم دشتستان را یکپارچه می خواهم و امروز خوشحالم می‌روم در حالی که دشتستان یکپارچه است؛ اگر در تصمیم گیری ها همه را دخیل می کردم، خدا شاهد است به خاطر این نبود که دو روز بیشتر در این سمت باشم و فقط برای یکپارچگی و اخذ بهترین تصمیم بوده است.

وی با بیان این که «در دشتستان در هیچ حوزه ای خط کش برنداشتم و هیچ فردی را نگاه نکردم که اصلاح طلب است یا اصولگرا»، ادامه داد: نه روزی که فرماندار شدم لابی کردم برای فرماندار شدن و نه اکنون لابی کردم و کسی را واسطه کردم که بمانم در این سمت و خود استاندار می‌توانند گواهی کنند.

فرماندار سابق دشتستان ادامه داد: یکی از خوشی های دوران مدیریت خود را بدون شک، حضور در دشتستان و کار در کنار مردم فهیم و قدرشناس دشتستان می دانم. دو انتخابات بدون حاشیه از دیگر کارهای مهمی است که در شهرستان صورت گرفت و امروز که می‌روم نمی دانم حتی معاونین فرماندار به چه کسی رای داده اند.

وی اضافه کرد: امروز نمی خواهم گزارش دهم و رصدی کوچک در شهرستان گواهی خواهد داد که کار کرده ایم. در سال ۹۸ تنها ۱۲ درصد تملک دارایی تخصیص داده شده بود که در سال ۹۹ این مقدار به ۳۰ درصد رسید. تلخ کامی هایی نیز در دوران گذشته در شهرستان داشتیم که از آنها می‌توان به کشته های کرونا اشاره کرد. آتش سوزی هایی داشتیم در شهرستان که کام ها را تلخ کرد اما فعالین اجتماعی و فعالین محیط ‌زیست در کنار یکدیگر کمک کردند تا مهار شده و مسائل حل شود.

فتح اله نوروزی ادامه داد: گرما و صفای مردم دشتستان در قلب من باقی خواهد ماند و حلالیت می طلبم از مردم، مدیران، شوراها، همکارانم در فرمانداری و دفتر نماینده مجلس و هر کس هر حرفی زده و یا کاری کرده به حرمت این شب عزیز حلال می‌کنم.
وی افزود: تبریک می گویم خدمت آقای بوستانی و امروز در فرمانداری به همه همکاران سفارش کرده ام که تمام توان خود را برای همکاری انجام دهند و از ایشان تقاضا دارم تمام تلاش خود را برای اعتلا و پیشرفت دشتستان انجام دهند.

من دشتستان را از سال ۵۹ می‌شناسم و تنها عروسم دشتستانی و برازجانی است/  امشب کادری جوان را برای دشتستان در نظر گرفته ایم که در راس آن دکتر بوستانی را به عنوان معاون سیاسی و بعد سرپرست فرمانداری شهرستان دشتستان معرفی می‌کنم

استاندار بوشهر نیز در این مراسم، گفت: من دشتستان را نه از الان، از سال ۵۹ و وقتی در سپاه گناوه بودم می‌شناسم و دشتستان شد پایگاه بسیج نیروها به جبهه جنگ تحمیلی و من خود با دشتستانی ها فامیل هستم و تنها عروسم دشتستانی و برازجانی است.

احمد محمدی زاده ادامه داد: در سپاه، سرداررزمجو که یک فرد کشوری است، دشتستانی هستند که توانست آمریکایی ها را به زانو دربیاورد و دشمن را ذلیل کرد و در سایر حوزه های نظامی، سیاسی، علمی، اجتماعی و... نیز دشتستان افراد بزرگی دارد.

وی، با بیان این که «دشتستان، مزیت ها و فرصت های زیادی دارد که ما باید این مزایا و فرصت ها را در نظر بگیریم و از آن ها استفاده کنیم»، افزود: منابع انسانی از ظرفیت های خوب این شهرستان است که من قول می دهم نه تنها در دشتستان، در استان از آنها استفاده خواهیم کرد.

محمدی زاده گفت که «این تلقین دشمن و ضدانقلاب است که مسوولین نظام ناکارآمد و ناسالم هستند و اکثر مسوولین ما پاکدست و کاربلد هستند» و افزود: از زحمات آقای نوروزی در ۲۸ ماه مسوولیت در دشتستان تشکر می‌کنم و این جا آخرین مسوولیت ایشان نیست و قطعا در استان از وی استفاده خواهیم کرد.

وی گفت: با توجه به گام دوم انقلاب، امشب کادری جوان را برای دشتستان در نظر گرفته ایم که در راس آن دکتر بوستانی را به عنوان معاون سیاسی و بعد سرپرست فرمانداری شهرستان دشتستان معرفی می‌کنم.

استاندار اضافه کرد: امیدوارم با کمک همه، دشتستان همچنان آرام و به سمت پیشرفت و ترقی حرکت کند و ظرفیت های انسانی دشتستان می‌تواند توان شهرستان و بخشی از استان را تامین کند.

نگاه ما مبتنی به همدلی، وحدت، برابری و کنار هم بودن است/ با حضور جوانان قطعا مشکلات استان بوشهر و به خصوص در حوزه شهرستان دشتستان حل خواهد شد

سرپرست فرمانداری و معاونت سیاسی اجتماعی فرمانداری دشتستان نیز پس از معارفه گفت: دشتستان ظرفیت های عظیمی در حوزه های مختلف دارد و ما باید این ظرفیت ها را با دقت شناسایی و با برنامه ریزی و مطالعه دقیق و مدیریت صحیح در راستای پیشرفت و توسعه شهرستان به کار ببریم.

صادق بوستانی با بیان این که «نگاه ما مبتنی به همدلی، وحدت، برابری و کنار هم بودن است»، ادامه داد: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب، گام دوم انقلاب محقق نخواهد شد مگر با عقل و درایت جوانان. اگر امروز به جوانانی که در عرصه های مختلف در حال تلاش هستند، میدان داده شود، قطعا تحول اساسی در کشور شاهد خواهیم بود و قطعا مشکلات استان بوشهر و به خصوص در حوزه شهرستان دشتستان حل خواهد شد.

وی در پایان از نماینده کنونی دشتستان، نمایندگان اسبق شهرستان در مجلس و مادرش تقدیر کرد و به روح پدرش درود فرستاد.

در این مراسم، «صادق بوستانی» به عنوان سرپرست فرمانداری دشتستان جایگزین «فتح اله نوروزی» و به عنوان سرپرست معاونت سیاسی اجتماعی فرمانداری، جایگزین «محمدجواد زراعتگر» شد.

بوستانی، متولد دشتستان است، کارشناسی ارشد علوم سیاسی دارد و دانشجوی دکتری جغرافیای سیاسی – ژئوپلیتیک است.

 

نظرات بینندگان
ناشناس
|
-
|
دوشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۲
بازم دم نوروزی گرم که از رسانه ها تشکر کرد. بقيه خو... 
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر