پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۳۹۸۰
چهارشنبه ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۹

فکرشهر: مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: این استان ۵۸۲ یادواره شهدای دانش‌آموز و فرهنگی با عنوان "لاله‌های روشن" در مدرسه‌‎ها و مناطق مختلف برگزار کرده‌است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، علی موحدی روز چهارشنبه در همایش راهیان رهایی و ایثار که با هدف بزرگداشت دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی و یاد و خاطره شهیدان عبدالرسول قادریان و احمد جلالی ریشهری به عنوان شهدای تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان بوشهر برگزار شد، افزود: براساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در دستور کار جدی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر است که برگزاری یادواره‌های شهدا نیز در همین راستا صورت گرفته است.

وی بیان کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به تعبیری کتاب قانون اساسی آموزش و پرورش است که اداره کل این استان حرکت خود را بر محور این سند تنظیم کرده است.

موحدی با اشاره به اینکه ۴۰ هزار شهید دانش آموز و فرهنگی در دفاع مقدس نقش آفرین شدند، ادامه داد: در این مسیر فرهنگیان استان بوشهر در همه صحنه‌‎های نظام و انقلاب حضوری موثر داشتند که شهیدان عبدالرسول قادریان و احمد جلالی ریشهری نمونه بارز این فرهنگیان هستند.

وی افزود: فرهنگیان استان بوشهر اکنون نیز آماده هستند تا در هر صحنه‎‌ای که نیاز به حضور و نقش آفرینی باشد با صلابت و اقتدار همیشگی مشارکت کنند.

موحدی اظهار کرد: فرهنگیان استان بوشهر باردیگر پیمان مجدد می‌‏‎بندند که در آموزش و پرورش لحظه‌‎ای در خارج از مسیر شهدا گام برندارند و همت آنان براین است فرزندان براساس سند تحول بنیادین تربیت و آنان را با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا کنند.

سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر نیز گفت: در مدرسه شهید سلیمانی آموختن لذتی بی انتها دارد و کتاب درس این سردار بزرگ به کوری چشم دشمنان در جای جای عالم تکثیر خواهد شد.

محمود حق‌دوست افزود: درس آموختگان کلاس سردار سلیمانی افرادی شجاع و نترس هستند که هیچ‎گاه زیر بار ظلم و ستم نمی‌‏روند.

وی ادامه داد: دشمن نیز باید خوب بداند که با شهادت سردار سلیمانی راه و مسیر این شهید بسته نشده است، بلکه با صلابت‌‎تر و با اقتدار هر چه بیشتر تداوم پیدا می‎‌کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر