دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: همزمان با ایام تعطیلات نوروزی پنج هزار نفر از گردشگران و هم وطنان از مرکز اطلاع رسانی نیروگاه اتمی بوشهر بازدید و درجریان روند عملکرد تنها نیروگاه اتمی کشورمان قرار گرفتند.\n\nبه گزارش فکرشهر از ایرنا، براساس اعلام مسوولان نیروگاه اتمی بوشهر ،شهروندان بوشهری و مسافران نوروزی می توانند از ساعت 9 تا 12 و 16 تا 19 از مرکز اطلاع رسانی این نیروگاه بازدید کنند.\n\nبازدید از مرکز اطلاع رسانی نیروگاه اتمی بوشهر از یکم فروردین ماه آغاز و تا سیزدهم فروردین ماه ادامه دارد.
کد خبر: ۱۰۴۸۳
جمعه ۰۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۷

فکرشهر: همزمان با ایام تعطیلات نوروزی پنج هزار نفر از گردشگران و هم وطنان از مرکز اطلاع رسانی نیروگاه اتمی بوشهر بازدید و درجریان روند عملکرد تنها نیروگاه اتمی کشورمان قرار گرفتند.

\n\n

به گزارش فکرشهر از ایرنا، براساس اعلام مسوولان نیروگاه اتمی بوشهر ،شهروندان بوشهری و مسافران نوروزی می توانند از ساعت 9 تا 12 و 16 تا 19 از مرکز اطلاع رسانی این نیروگاه بازدید کنند.

\n\n

بازدید از مرکز اطلاع رسانی نیروگاه اتمی بوشهر از یکم فروردین ماه آغاز و تا سیزدهم فروردین ماه ادامه دارد.

\n\n

در مرکز اطلاع رسانی نیروگاه اتمی بوشهر کارشناسانی حضور دارند که برای بازدیدکنندگان مقوله علم تکنولوژی هسته ای شامل چرخه کامل استخراج سنگ معادن اورانیوم، فراوری، غنی سازی، تولید قرص و مجتمع های سوخت، مصرف این سوخت درنیروگاه اتمی و انتقال سوخت مصرف شده به تاسیسات بازیافت و بازفراوری را تشریح می کنند.

\n\n

همچنین بازدید کنندگان از مرکز اطلاع رسانی نیروگاه اتمی بوشهر به طور مشخص در جریان شیوه تولید برق در نیروگاه اتمی بوشهر و وجه تمایز آن با سایر نیروگاههای تولید برق غیر هسته ای قرار می گیرند.

\n\n

براساس اعلام کارشناس نیروگاه اتمی بوشهر پارسال در ایام نوروز حدود 12 هزار نفر مسافر و گردشگر از این نیروگاه بازدید کردند که امسال پیش بینی می شود این شمار به 15 هزار نفر افزایش یابد.

\n\n

نیروگاه اتمی بوشهر با ظرفیت یکهزار مگاوات برق از نوع راکتور آب سبک تحت فشار است.

\n\n

نیروگاه اتمی بوشهر هم اکنون توسط متخصصان و کارشناسان ایرانی در حال بهره برداری است.

\n\n

این نیروگاه از آغاز بهره برداری تاکنون 11 میلیارد کیلوات ساعت برق تولید کرده است.

\n\n

نیروگاه اتمی بوشهر در فاصله 20 کیلومتری جنوب شهر بوشهر واقع شده است.

\n\n

این نیروگاه تنها نیروگاه اتمی جمهوری اسلامی ایران است و براساس برنامه ریزی انجام شده قرار است دو واحد دیگر آن در کنار راکتور موجود احداث شود.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر