يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۵۱۰۸
پنجشنبه ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۰۳:۱۶

فکرشهر: بخشدار ویژه خارگ از تقویت زیرساخت‌های آموزشی خبر داد و گفت: شورای آموزش و پرورش جزیره خارگ باید از حاشیه خارج شده و وارد متن تصمیم گیری ها در مورد این حوزه شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، محمد رضا دشتی زاده ظهر پنج شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش جزیره خارگ اظهار داشت: آنچه برای حیات، تربیت و تعالی انسان ضروری است در مجموعه آموزش و پرورش نهادینه شده است.

وی افزود: نکته مهمی که باید مورد توجه قرار گیرد اینکه بدانیم نسبت شورای آموزش و پرورش با نهادهای تصمیم گیر در جزیره چیست؟

رئیس شورای آموزش و پرورش خارگ تصریح کرد: هر موضوعی که با آموزش و پرورش ارتباط دارد باید ابتدا در این شورا بررسی و کارشناسی شده و بعد برای تصمیم گیری به نهادهای بالادستی و تصمیم گیرنده ارجاع شود.

دشتی زاده خاطر نشان کرد: شورای آموزش و پرورش جزیره باید از حاشیه خارج شده و وارد متن تصمیم گیری ها در مورد این حوزه شود.

وی گفت: این شورا پشتوانه نظری و کارشناسی خوبی برای بررسی مسائل و ارائه راهکار برای حل مشکلات تعلیم و تربیت جامعه است.

بخشدار ویژه خارگ یادآور شد: شکی نیست که محور آموزش و پرورش «معلم» است و باید شأن، منزلت، مهارت و معیشت معلم در نظر گرفته شود.

شناسایی فرهنگیان جوان و انقلابی

فرمانده سپاه ثارالله خارگ در این جلسه اظهار داشت: آموزش و پرورش اولین و گسترده‌ترین نهاد رسمی کشور است که در ارتباط با موضوع تعلیم و تربیت قرار می‌گیرد و عموم جامعه با آن در ارتباط هستند.

سرهنگ سیروس حیاتی افزود: نسل جدید را به کمک آموزش و پرورش باید نسلی فاطمی بار بیاوریم، در این حوزه واقعیت‌های آموزشی را باید به درستی و همه جانبه بررسی و تحلیل کرد و مواجهه منطقی نسبت به آنها به عمل آورد.

وی تصریح کرد: باید فرایند شناسایی فرهنگیان جوان و انقلابی ادامه دار باشد تا با چتری گسترده‌تر به دنبال اجرایی کردن بیانیه گام دوم انقلاب باشیم.

شهردار خارگ در این جلسه اظهار داشت: شورای آموزش و پرورش خارگ، شورایی رسمی و هدایتگر است.

شعیب بحرینی افزود: نسبت و رابطه آموزش و پرورش با جامعه دو طرفه است و این ظرافت اجتماعی باید به درستی درک شود، در حوزه مدیریت شهری رسالتی داریم در باب حمایت از حوزه آموزش و پرورش که رفته رفته این اقدامات جاری و ساری خواهد شد.

وی تصریح کرد: مدارس جزیره در صف مقدم تعلیم و تربیت نسل جدید خارگ قرار دارند، باید از آثار برنامه‌های تحولی برخوردار شوند و خود نیز تحول را در تغییر رفتار دانش‌آموزان مدیریت کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر