پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۵۶۳۰
جمعه ۰۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۲:۰۰

فکرشهر: امام جمعه بوشهر گفت: وزارت نفت به جوانان بوشهری و اشتغال آنها نگاه ویژه داشته باشد چراکه این استان با ظرفیت‌های فراوان صنعتی نباید حتی یک جوان بیکار داشته باشد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر بوشهر افزود: جوانان استان بوشهر لیاقت این را  دارند تا در عرصه اشتغال در صنعت نفت حداقل ۵۰ درصد از سهم اشتغال صنایع جنوب استان را به خود اختصاص دهند.

وی بیان کرد: اکنون براساس اعلام منابع رسمی این آمار در استان بوشهر حدود ۱۵ درصد است و ۳۵ درصد پایین‌تر از مصوبه دولت مبنی بر اشتغال نیروهای بومی در صنایع نفتی است.

صفایی‌ بوشهری ادامه داد: وزارت نفت باید پاسخگو باشد که چرا مصوبه دولت برای اشتغال ۵۰ درصد بومی‌ها در صنایع جنوب استان بوشهر محقق نشده است.

وی عنوان کرد: شاید در این زمینه نداشتن مدرک تحصیلی مورد نیاز از سوی جوانان بوشهری دلیل عدم اشتغال آنها عنوان شود ولی  این در حالی است که بسیاری از جوانان بوشهری حتی با داشتن مدارک عالیه تحصیلی بیکار هستند.

خطیب نماز جمعه بوشهر گفت: شخص وزیر نفت باید مسئله را بررسی کند که چرا با وجود آلاینده ناشی از فعالیت صنایع برای این استان، حق اشتغال جوانان در این صنایع به صورت تمام و کمال محقق نشده است.

صفایی بوشهری همچنین با محکوم کردن جنایت‌های ضدانسانی و ضد بشری جبهه آمریکایی غربی و عربی ضد مردم یمن اظهار کرد: چنین کشورهایی با بمباران‌های پیامی در صدد تسلیم کردن مردم یمن با اعمال فشارهای مختلف هستند که مردم بیدار و هوشیار یمن در این عرصه با تمام وجود از هویت دینی و ملی خود دفاع می‌کنند.

وی گفت: بزودی کشورهای عربی و آمریکا پیروزی مردم یمن را خواهند دید که این مهم بدون تردید نتیجه صبر و مقاومت مردم یمن است.

صفایی بوشهری همچنین با گرامیداشت دهه فجر اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران مایه احیاء اسلام ناب محمدی و ایجاد تمدن اسلامی براساس پیشرفت و عدالت شده است.

وی افزود: با انقلاب اسلامی ایران تمام کشورهای استعماگر دچار بحران شدند و منافع آنان به خطر افتاد و بسیاری از کشورهای آزاده جهان انقلاب اسلامی ایران را الگو قرار دادند.

صفایی‌بوشهری عنوان کرد: مردم ولایت‌مدار و قهرمان ایران همچنان پای انقلاب خود ایستاده‌اند و هیچگاه انقلاب و مقام معظم رهبری را تنها نگذاشتند.

وی افزود: برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر دهه فجر باید همگان تلاش کنند و در این دهه باید خدمات نظام به خوبی برای مردم تبیین شود.

وی همچنین در ارتباط با وضعیت نامطلوب استان بوشهر از لحاظ شرایط  کرونایی عنوان کرد: از مردم استان بوشهر انتظار است تا پیشگیری را بر درمان مقدم بدانند تا استان دوباره دچار بحران نشود.

طبق آخرین گزارش سامانه ماسک متعلق به وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی اکنون شهرستان‌های بوشهر، دشتستان، تنگستان و گناوه در شرایط نارنجی (وضعیت پرخطر کرونایی) قرار دارند.
براساس گزارش سامانه ماسک رنگ کرونایی شهرستان‌های دشتی، دیر و کنگان نیز در شرایط زرد (با خطر متوسط) قرار داشته و تنها شهرستان‌های جم، دیلم و عسلویه همچنان در وضعیت آبی کم خطر کرونایی قرار دارند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر