پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۵۷۸۶
يکشنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۳:۴۱

فکرشهر: سرپرست فرمانداری در جلسه مقابله با کرونای دشتستان گفت: با توجه به اوج‌گیری مجدد ویروس کرونا و آغاز پیک ششم، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تکمیل واکسیناسیون یک وظیفه اجتماعی است.

 به گزارش «فکرشهر» و به نقل از روابط عمومی فرمانداری دشتستان، صادق بوستانی اظهار کرد: از شیوع بیماری کرونا تاکنون تمامی ادارات، دستگاه‌های دولتی و همچنین رسانه‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد باکارهای جهادی خود در کنترل و پیشگیری بیماری کرونا نقش بسیار ارزنده‌ای داشته‌اند و قدردان زحمات آنان هستیم.

 بوستانی تصریح کرد: در حال حاضر وضعیت شهرستان در رنگ‌بندی کرونا در وضعیت نارنجی (خطر) قرار دارد و تمامی سایت ها و رسانه‌های محلی، سازمان‌های مردم‌نهاد و روابط عمومی‌های ادارات به‌خصوص شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی باید در خصوص سویه جدید ویروس کرونا در آگاهی دادن و اطلاع‌رسانی به آحاد جامعه در کنار شبکه بهداشت و درمان قرار گیرند و فعالیت داشته باشند.  

 سرپرست فرمانداری دشتستان ضمن تشکر از اتاق اصناف و حوزه بهداشتی شهرستان، درصد واکسیناسیون اصناف و بازاریان را قابل‌قبول برشمرد و بر تکمیل و تزریق دز سوم این گروه تاکید کرد و ادامه فعالیت این گروه، طبق طرح مدیریت هوشمند کرونا، واکسیناسیون کامل (هر سه دز) و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی عنوان کرد.

 صادق بوستانی همچنین گفت: نظارت‌ها بر اصناف، ادارات و بانک‌ها توسط تیمهایی که فرمانداری تعیین کرده است، باید تشدید شود و با افراد و ادارتی که پروتکل‌های بهداشتی را به‌خوبی رعایت نکنند، برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

 وی همچنین گفت: با توجه به اوج‌گیری مجدد ویروس کرونا و افزایش بیماران سرپایی، تمامی مراکز درمانی بخش‌های دولتی و خصوصی به‌خصوص در روزهای تعطیل رسمی طبق زمان‌بندی که شبکه بهداشت و درمان اعلام می‌کند باید فعال باشند و اطلاع‌رسانی گسترده توسط رسانه‌ها به مردم در این خصوص باید انجام شود.

فرماندار دشتستان گفت: طبق رنگ‌بندی نقشه کرونا، شهرستان در وضعیت نارنجی (خطر) قرار دارد و نیروی خدوم انتظامی مانند گذشته باید ترددها به  شهرستان را کنترل نمایند و از تمام ظرفیت‌های خود برای کنترل این بیماری استفاده کنند.

 صادق بوستانی تصریح کرد: دانش آموزان همیشه یکی دغدغه‌ها و اولویت‌های ما در زمان شیوع کرونا بوده‌اند و تمام سعی و تلاش ما باید این باشد که کمترین آسیب به دلیل واکسینه نبودن، به آن‌ها برسد. بوستانی از مدیران آموزش‌وپرورش بخش‌های مختلف شهرستان خواست که در شرایط بحرانی بیشتر از زیرساخت‌های فضای مجازی برای آموزش استفاده نمایند و تا حد امکان از برگزاری کلاس های به‌صورت حضوری اجتناب نمایند.

وی همچنین بر واکسیناسیون کودکان 9 سال به بالا تاکید کرد و از مدیران آموزش‌وپرورش و همچنین حوزه بهداشت و درمان خواست در این زمینه با اطلاع‌رسانی گسترده و رضایت والدین آن‌ها را تشویق به واکسیناسیون هرچه سریع‌تر این گروه نمایند.

فرماندار دشتستان اظهار کرد: یکی از وظایف اصلی ما تامین امنیت و سلامت مردم است و در پیک ششم کرونا باید تمامی بخش‌های درمانی شهرستان آمادگی کامل از لحاظ تامین دارو و تجهیزات داشته باشند و تامین پزشک عمومی و متخصص یکی از اولین‌های اصلی ما است و در این خصوص با استانداری و دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت وگو خواهیم کرد.

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر