پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۵۹۴۱
سه‌شنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۳:۴۰

فکرشهر: امام جمعه دیلم استان بوشهر گفت: در جلسه کمیسیون کارگری استان بوشهر مصوب شد که کارکنان بومی مجموعه ایستگاه تقویت فشار گاز این شهرستان اخراج یا تعدیل نشوند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، حجت الاسلام محمود اسدی افزود: در نشست این کمیسیون که به ریاست  معاون  سیاسی _ امنیتی استاندار و مدیرکل اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی  استان بوشهر برگزار شد، مصوبه های خوبی برای شاغلین این مجموعه  گازی اتخاذ شد  که امید داریم با اجرایی شدن آن هیچ فردی از ایستگاه تقویت فشار گاز شهرستان دیلم اخراج نشود.

وی اظهارداشت: در این جلسه که با موضوع حمایت از کارگران ایستگاه تقویت فشار گاز دیلم برگزار شد،  مصوب شد که  از مراجع بالا دستی ، پیگیری های اداری جهت جذب و بکارگیری این کارگران  انجام و نتیجه به نهادهای مجری ابلاغ شود.

اسدی افزود:  در این جلسه مقرر شد، مصوبه ها  جهت اطلاع و همکاری به دادستان  شهرستان دیلم نیز ارجاع داده شود.

امام جمعه دیلم گفت: باتوجه به وضعیت بد معیشتی امروز که با آن مواجه هستیم ،جامعه کارگران مجموعه  قشر آسیب پذیر جامعه هستند که جز آب باریکه کنونی ،حل دستاویزی برای ارتزاق خویش ندارند.

وی از حضور فرماندار و فرمانده سپاه شهرستان دیلم در این جلسه و دفاع قاطع و دلسوزانه  آنها و معاون سیاسی امنیتی استانداری بوشهر جهت مواضع محکم و دفاع خوب ایشان تقدیر و نتیجه  جلسه را مثبت و ثمر بخش اعلام کرد.

پرسنل بومی ایستگاه تقویت فشار گاز مظفری دیلم  از مسئولان استانی و شهرستانی قبل از جلسه کمیسیون کارگری استان بوشهر خواسته بودند که از اخراج و تعدیل آنها در این ایستگاه جلوگیری کنند و از آنها حمایت کنند.

به گفته آنها ، ایستگاه تقویت فشار گاز مظفری نقطه عطفی در حوزه اشتغال بندر دیلم  است و  مسئولان شهرستان و استانی نباید اجازه ندهند  اشتغال آنها به نابودی کشیده شود

آنها در نامه ای که به استاندار بوشهر و چندین مقام استانی نوشته بودند، ابراز داشتند  که  خط ۶ انتقال گاز از عسلویه به عراق که خط صادرات گاز است ،دارای ۷ ایستگاه تقویت فشار است که ۵ تا از این ایستگاه‌ها در سال ۱۳۹۵ توسط بخش خصوصی ساخت و به بهره برداری رسیده و هم اینک  زمان تحویل ایستگاهها توسط شرکت انتقال گاز ایران فرا رسیده و  یک به یک به دولت تحویل داده می شوند.

آنها گفتند که در استان‌های همدان ( منطقه ۲) و خوزستان (منطقه ۱) تمامی نیروهها بدون کم کاست تبدیل وضعیت شدند و در بعضی ایستگاهها پیشنهاد افزایش نیرو داده شده اما در استان بوشهر و ایستگاه مظفری تافته جدا بافته است چون سرپرست انتقال گاز استان بوشهر تصمیم تعدیل نیرو گرفته اند.

آنها در درخواست خود تاکید کرده بودند که مگر می شود سیاست انتقال گاز ایران متفاوت باشد؟ وقتی در استان خوزستان و ایلام تمامی نیروها تبدیل وضعیت شده اند و هیچ نیرویی، اخراج و تعدیل نشده است چرا باید سرنوشت ایستگاه گاز مظفری این گونه رقم بخورد.

این پرسنل اظهارداشته بودند که در چند روز آینده انتقال گاز بوشهر تصمیم به اخراج نیروهای بومی این شهرستان را عملی خواهد کرد و دوباره استرس، بیکاری به خانواده های این نیروها تحمیل خواهد شد.

تأسیسات تقویت فشار دیلم با ۱+۳ ردیف توربو کمپرسور (با ظرفیت ۳۶.۵۲ میلیون استاندارد فوت مکعب در روز) با قابلیت تبدیل فشار گاز از ۶۷  به ۹۲ بار است که توسط گروه مپنا احداث شده‌ است.

 
 

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر