پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۶۰۰۷
چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۳:۳۱

فکرشهر:  معاون عمرانی بنیاد ۱۵ خرداد کشور گفت: این بنیاد ۱۴ پروژه خوابگاه دانشجویی دخترانه با ظرفیت سه هزار و ۴۰۰ نفر در کشور احداث کرده که تاکنون هشت واحد از این شمار افتتاح و ۶ خوابگاه دیگر در دست اجرا است.

به گزارش ایرنا، سید علی طباطبایی روز چهارشنبه درآیین بهره‌برداری از ۲ خوابگاه دانشجویی دخترانه دانشگاه‌های علوم پزشکی و خلیج فارس بوشهر افزود: از این تعداد پنج خوابگاه در مجموعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ۹ خوابگاه در مجموعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برنامه‌ریزی شده است.

وی بیان کرد: همچنین از این شمار ۶ واحد خوابگاهی دانشگاه‌های علوم پزشکی بجنورد، نیشابور، شهرکرد، دامغان، دانشگاه سراسری سنندج و ارومیه افتتاح و ۲ خوابگاه دانشگاه‌های خلیج فارس و علوم پزشکی بوشهر نیز امروز مورد بهره برداری قرار گرفتند.

طباطبایی اضافه کرد: همچنین بنیاد ۱۵ خرداد ۶ خوابگاه نیز در دست ساخت دارد که ۲ خوابگاه دانشگاه بیرجند و اراک با پیشرفت فیزیکی بالای ۹۷ درصد مراحل نهایی را طی می کنند و اوائل اسفند ماه آیین تحویل آنها برگزار و چهار خوابگاه نیز مربوط به دانشگاه‌های علوم پزشکی قائم، تربت حیدریه، دانشگاه بندرعباس و مراغه با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد در دست ساخت و بر اساس برنامه ریزی انجام شده در سه ماه اول سال ۱۴۰۱ مورد بهره برداری قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: این خوابگاه‌ها براساس آخرین استانداردهای خوابگاهی طراحی و احداث شده و شامل اتاق مطالعه، نمازخانه، اتاق تلویزیون، سالن ورزشی، رایانه، اتاق میهمان، آشپزخانه، بهداری و سالن ملاقات هستند.

طباطبایی گفت: یکی از ماموریت‌های بنیاد ۱۵ خرداد از طرف ستاد اجرایی فرمان امام (ره) جمعیت و خانواده است که در این راستا تلاش می شود در گام نخست تعهدات خوابگاه‌های دانشجویی در دست اجرا انجام و پس از آن در زمینه اجرای پروژه‌های خوابگاه‌های متاهلی براساس نیاز و توافق‌نامه‌ با وزارت علوم تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اجرا می‌شود.

معاون عمرانی بنیاد ۱۵ خرداد کشور افزود: بتازگی طرحی با عنوان ساماندهی ۱۱۰ محله آسیب پذیر کشور در دست اجرا است و در همین راستا قرارگاهی در ستاد اجرایی برای اجرای فعالیت‌های اجرایی، عمرانی و پشتیبانی تشکیل شده است.

وی بیان کرد: قرار است در راستای اجرای این پروژه اجرا و تجهیز خانه‌های ورزشی، درمانگاه، احداث مراکز درمانی و سایر خدمات دیگر در این محله ها انجام شود.

طباطبایی گفت: در زمان حاضر برای استان بوشهر ۲ محله آسیب پذیر در نظر گرفته شده است.

وی اهدای ویلچیر، درمان زوج‌های نابارور، کاشت حلزون برای درمان ناشنوایی، درمان بیماران سرطانی و صعب العلاج، غربالگری بینایی و تامین هزینه درمان چشم از جمله خدمات بنیاد ۱۵ خرداد است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر