دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۶۵۴۸
پنجشنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۷

فکرشهر: رییس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: اکنون ۶هزار نفر در حوزه شیلاتی و آبزی‌پروری استان مشغول به کارند که با افتتاح طرح‌های جدید به  ۸هزار نفر خواهد رسید.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، نوذر منفرد در آیین افتتاح دو طرح شیلاتی در بخش دلوار شهرستان تنگستان بیان کرد: اولویت کاری ما افزایش مزارع پرورش میگو در استان و توسعه پرورش ماهی در قفس است.
 
وی عنوان کرد: در حوزه آبزی پروری تا کنون برای ۶هزار نفر ایجاد اشتغال کرده‌ایم و بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته با افتتاح طرح‌های جدید آبزی پروری، برای ۲هزار نفر دیگر هم شغل ایجاد می‌شود تا رقم اشتغال به ۸هزار نفر افزایش یابد.
 
مدیرکل شیلات استان بوشهر نیز گفت: امسال ۶هزار و ۶۰۰هکتار از اراضی استان زیر کشت میگو می‌رود که برای این کار به ۲میلیارد و ۷۰۰میلیون قطعه بچه میگو و ۲۶هزار مولد میگو نیاز داریم.
 
علی بازدار افزود: در زمینه پرورش ماهی در قفس نیز در زمان حاضر ۲۸قفس در دریا مستقر است و ۷۴موافقت نامه و مجوز صادر شده که برای ۳۴موافقت نامه آن پروانه تاسیس صادر شده است.
 
وی عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود تا ۳ماه آینده ۴هزار تُن تولید ماهی در قفس داشته باشیم، اما رقمی که برای افق۱۴۰۵ در نظر داریم تولید ۷۰هزار تُن ماهی در سال است.
 
مدیرکل شیلات استان بوشهر ادامه داد: در زمینه پرورش میگو نیز ۲هزار و ۶۰۰قطعه به سطح زیر کشت افزوده می‌شود تا تولید این آبزی به ۳۴هزار تُن برسد.
 
بازدار خاطرنشان کرد: پارسال ۲۸هزار تُن تولید میگو داشتیم که ۱۷هزار تُن آن به کشور‌های اسپانیا، ارمنستان، تایلند و چین صادر شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر