پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۶۷۵۸
يکشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۲

فکرشهر: دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی گفت: خبر‌هایی شنیده می‌شود که برخی از معافیت‌های مناطق ویژه و آزاد در بودجه سال آینده دچار خدشه شده است. تلاش می‌کنیم که این اتفاق رخ ندهد.

به زارش فکرشهر از صداوسیما، سعید محمد که به بوشهر سفر کرده است، در جمع خبرنگاران گفت: در بودجه ۱۴۰۱، مالیات ارزش افزوده برای مناطق آزاد در نظر گرفته‌اند که این کار درست نیست قانون مالیات ارزش افزوده که ۱۳ دی ابلاغ شده و اکنون لازم الاجرا است ابهام‌های زیادی درخصوص مناطق آزاد دارد به طوری که دو بار مالیات ارزش افزوده از مودیان مالیاتی در این مناطق کم می‌شود جایی که نباید مالیات ارزش افزوده می‌داده است اکنون به علت ابهام در قانون دو بار باید مالیات بدهد.
 
دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی گفت: سرمایه‌گذاری نیازمند معافیت‌هایی است و کشور‌های منطقه معافیت‌های زیادی قائل می‌شوند که همین حالا هم ما با آن‌ها قابل مقایسه نیستیم چه برسد به اینکه این معافیت‌ها کاهش یابد اگر نتوانیم جلوی کاهش معافیت‌ها را بگیریم بکنیم باعث کوچ به کشور‌های منطقه سرمایه می‌شود.
 
محمد گفت: این موارد پذیرفتنی نیست و موجب اختلال در امور اقتصادی و فعالیت تولیدکنندگان می‌شود؛ و افزون بر این موارد دیگری هم این روز‌ها در کمیسیون تلفیق بودجه مطرح است که درخواست دادیم این موارد کارشناسی و دقیق‌تر بررسی شود تا آسیبی به فعالیت ۲۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی در مناطق آزاد و ویژه نشود.
 
او همچنین گفت: ما هشت منطقه آزاد از گذشته داشتیم و هفت منطقه آزاد هم جدید هم ابتدای امسال مجمع تشخیص مصلحت نظام مصوب و ابلاغ کرد و به صورت قانون درآمد و ما موظف شدیم که آن را اجرا کنیم.
 
 مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی گفت: یکی از این مناطق، منطقه آزاد تجاری صنعتی بوشهر است. بوشهر از پیش منطقه ویژه اقتصادی داشته است و ۵۰ تا ۶۰ واحد صنعتی در این منطقه مشغول به فعالیت بودند.
 
به گفته او، وقتی منطقه‌ای آزاد معرفی می‌شود مشوق‌ها و معافیت‌هایی به آن تعلق می‌گیرد که باعث جذب سرمایه، اشتغال و تولید و صادرات می‌شود.
 
مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی گفت: بوشهر ظرفیت‌های فراوانی دارد و این استان هاب انرژی است. با توجه به اینکه صنایع پایین دستی رشد خوبی در این استان نداشته است در حال جانمایی هستیم که صنایع پایین دستی نفت و گاز، شیلات کشاورزی که با معیشت مردم گره خورده است، در منطقه ویژه اقتصادی و آزاد بوشهر ایجاد شود.
 
محمد گفت: این صنایع با سرمایه گذاری اندک، باعث ایجاد اشتغال، جلوگیری از خام فروشی و نقش‌آفرینی در حوزه ثروت ملی می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر