يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرکل امورعشایر استان بوشهر گفت: کوج بهاره عشایر این استان به مناطق ییلاقی استانهای فارس و اصفهان آغاز شد.\n\nبه گزارش فکرشهر، علی ابراهیمی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: کوچ بهاره عشایر استان بوشهر درحالی انجام می شود که پس ازهفت ماه خشکسالی و کم بارشی در پی بارندگی های آخر سال گذشته و اوایل سال جاری درمناطق ییلاقی، شرایط مناسب تری نسبت به مناطق قشلاقی بر پوشش های گیاهی و مراتع در اختیار عشایر در ییلاق حاکم است.
کد خبر: ۱۰۷۰۴
چهارشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۳

فکرشهر: مدیرکل امورعشایر استان بوشهر گفت: کوج بهاره عشایر این استان به مناطق ییلاقی استانهای فارس و اصفهان آغاز شد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، علی ابراهیمی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: کوچ بهاره عشایر استان بوشهر درحالی انجام می شود که پس ازهفت ماه خشکسالی و کم بارشی در پی بارندگی های آخر سال گذشته و اوایل سال جاری درمناطق ییلاقی، شرایط مناسب تری نسبت به مناطق قشلاقی بر پوشش های گیاهی و مراتع در اختیار عشایر در ییلاق حاکم است.

\n\n

وی اضافه کرد: هم اکنون عمده نیازهای ضروری عشایر تامین آب شرب در قالب طرح آبرسانی سیار و کمک به تامین علوفه دستی برای تعلیف دام عشایر به لحاظ جوابگو نبودن مراتع موجود است.

\n\n

ابراهیمی یادآور شد: به منظور پاسخگویی به نیازمندی ها و کاهش مشکلات عشایر کوچ رو استان بوشهر دو دفتر نمایندگی ییلاقی در شهرستان های آباده استان فارس و سمیرم استان اصفهان و هشت شرکت تعاونی عشایری با 12 فروشگاه ثابت و سیار برای توزیع ارزاق و سایر نیازها بویژه آرد خانگی راه اندازی و سه دستگاه تانکر آبرسانی نیز به مناطق ییلایقی اعزام شده است.

\n\n

وی گفت: پارسال 38 میلیارد ریال اعتبار عمرانی استانی و ملی برای اجرای 30 پروژه عمرانی و زیرساختی و خدمات پشتیبانی به عشایر کوچ رو در مناطق عشایری استان هزینه شده است.

\n\n

ابراهیمی نگهداری و مرمت ایل راهها، طرح آبرسانی سیار، احداث و مرمت آب انبارها، خرید و توزیع تانکرهای ثابت آبرسانی، تامین برق کانون های خودجوش، تکمیل چهار محور از راه های عشایری به طول 17 کیلومتر، توزیع سوخت فسیلی، ارزاق و سایر نیازها و علوفه و پروژه مطالعه کانون اسکان عشایر را از جمله این پروژه ها عنوان کرد.

\n\n

وی ادامه داد: عشایر استان بوشهر هر سال هفت ماه فصل قشلاقی را در گستره ای به وسعت 650 هزار هکتار مرتع و پنج ماه از سال نیز در فصل ییلاق در محدوده 550 هزار هکتاری در استانهای فارس و اصفهان مستقر هستند.

\n\n

ابراهیمی گفت: شغل اصلی عشایر استان بوشهر دامداری مبتنی بر کوچ، صنایع دستی و کشاورزی است که سالانه شش هزار و 500 تن گوشت قرمز و 14 هزار تن سایر فرآورده های دامی، 30 هزار مترمربع انواع صنایع دستی و 12هزار تن محصولات زراعی و باغی تولید می کنند.

\n\n

مدیرکل امورعشایر استان بوشهر افزود: جمعیت عشایر این استان 32 هزار نفر درقالب سه هزارو 500 خانوار است که 850هزار راس دام سبک دارند. 

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر