يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: با وجود برگزاری نشست غیرعلنی شورای شهر بوشهر و شهردار، رای گیری در خصوص پاسخ های آزادشهرکی به جلسه آتی شورا موکول شد.\n\nبه گزارش فکرشهر، سه شنبه شب و از ساعت 20 ، نشست غیرعلنی شورای شهر بوشهر با موضوع پاسخ شهردار به 40 سوال اعضاء برگزار شد، سوالاتی که در 8 محور و عمدتا پیرامون اتفاقات مالی و برخی هزینه کردهای شهرداری می باشد.\n\nاین طرح سوال به امضای 6 تن از یازده عضو شورای شهر بوشهر شامل برزگرزاده، آماره، قادریان، عبدالله زاده، آسایش و بارگاهی رسیده و در روزهای پایانی سال گذشته به آزادشهرکی ابلاغ شده است.
کد خبر: ۱۰۷۰۸
چهارشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۱

فکرشهر: با وجود برگزاری نشست غیرعلنی شورای شهر بوشهر و شهردار، رای گیری در خصوص پاسخ های آزادشهرکی به جلسه آتی شورا موکول شد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، سه شنبه شب و از ساعت 20 ، نشست غیرعلنی شورای شهر بوشهر با موضوع پاسخ شهردار به 40 سوال اعضاء برگزار شد، سوالاتی که در 8 محور و عمدتا پیرامون اتفاقات مالی و برخی هزینه کردهای شهرداری می باشد.

\n\n

این طرح سوال به امضای 6 تن از یازده عضو شورای شهر بوشهر شامل برزگرزاده، آماره، قادریان، عبدالله زاده، آسایش و بارگاهی رسیده و در روزهای پایانی سال گذشته به آزادشهرکی ابلاغ شده است.

\n\n

این در حالی است که شهردار بوشهر در بهمن ماه پارسال به سوال کتبی 3 عضو شورای شهر که عمدتا همین پرسش ها را مطرح کرده بودند پاسخ نداد تا کار به طرح سوال کشیده شده و آزادشهرکی یک مرحله قبل از استیضاح بایستید.

\n\n

جلسه شورای شهر تا 2 بامداد

\n\n

جلسه شب گذشته شورای شهر بوشهر از ساعت 20 سه شنبه شب تا حدود 6 ساعت (نزدیک 2 بامداد) ادامه یافت.

\n\n

غیبت بارگاهی بوی سهم خواهی می دهد؟

\n\n

از نکات جالب این جلسه، عدم حضور الهام بارگاهی چهره منتقد شهردار بوشهر شد.

\n\n

وی ساعتی پیش از این نشست، با ارسال پیامی در فضای مجازی، استیضاح شهردار بوشهر را با ماجرای عزل محمدعلی شاه قاجار تشبیه کرده و نوشته بود: «بیم آن دارم که بدون در نظر گرفتن جایگزینی مناسب، مانند قیام بختیاری گردد که با برکناری محمدعلیشاه پسر ۱۲ساله وی به تخت بنشیند.»

\n\n

وی در تماس تلفنی خبرنگار ما ضمن تایید این یادداشت، دلیل موضع گیری خود را عدم وجود گزینه بعدی بجای آزادشهرکی و به گفته وی اشتباه دیگر شورای چهارم در انتخاب شهردار دانست.

\n\n

وقتی خبرنگار «خلیج فارس» از وی پرسید که آیا طی مدت 3 ماه فعالیت سرپرست شهرداری، امکان بررسی گزینه های مناسب فراهم نیست، بارگاهی گفت: به نظرم باید از همین حالا گزینه مشخص شود تا احتمال اشتباه و ازبین رفتن فرصت ها کم شود.

\n\n

وی توضیحات بیشتر را به فرصت دیگری موکول کرد.

\n\n

با این حال یک منبع آگاه گفت: دلیل اصلی موضوع گیری الهام بارگاهی، شرط وی برای خارج کردن برخی گزینه های محتمل سرپرستی یا تصدی پست شهردار بوده تا زمینه برای حضور چهره مورد نظرش فراهم شود که این موضع گیری و سهم خواهی با مخالفت برخی اعضای شورای شهر مواجه شده و نهایتا بارگاهی اینچنین موضع گیری کرده است.

\n\n

موضعی که اینک وی را در صف حامیان شهردار بوشهر قرار داده است.

\n\n

ترک جلسه شورا توسط اسدی

\n\n

از طرفی گفته می شود نصرالله اسدی عضو چهار دوره شورای شهر هم در اواسط جلسه دیشب شورای شهر، صحن علنی را ترک کرده تا نشست طرح سوال از شهردار با حضور 9 عضو شورا ادامه یابد.

\n\n

وی از حامیان آزادشهرکی محسوب شده و در جریان ماجرای خبرساز پرداخت عیدی 133 میلیون تومانی شهردار به اعضای شورا که توسط آنها رد شد، اسدی دفاع تمام قدی از این اقدام کرد.

\n\n

شهردار در اغلب پاسخ ها زیرمجموعه را مقصر دانست

\n\n

شنیده های خبرنگار ما حاکی از آن است که شهردار بوشهر در جلسه دیشب پیرامون اغلب سوالات شورا خصوصا پیرامون سوء مدیریت در برخی هزینه کردها، تقصیر را به گردن مدیران زیرمجموعه انداخته و بعضا بیان کرده که از بروز آن بی اطلاع بوده است.

\n\n

واکنشی که حتی برای برخی حامیان وی نیز سنگین بوده و آنها انتظار داشتند مدیر ارشد دستگاه در خصوص اتفاقات رخ داده در مجموعه خود اطلاع کافی و کامل را داشته باشد.

\n\n

دست آخر اینکه با وجود باقی ماندن برخی پرسش های طراحان سوال، این جلسه در ساعت 1 و 45 دقیقه بامداد چهارشنبه خاتمه یافت.

\n\n

استیضاح شهردار نیازمند 8 رای

\n\n

اینک باید منتظر ماند و دید آیا اعضای شورای شهر بوشهر از پاسخ های شهردار قانع شده اند یا خبر.

\n\n

گفته می شود قرار است بعد از ظهر امروز و پس از جلسه علنی شورای شهر، از اعضای آن رای گیری شود، ضمن اینکه اگر عضو شورا به صورت کتبی اعلام کنند که از پاسخ های آزادشهرکی قانع نشده اند، کار به جلسه استیضاح در هفته آینده کشیده می شود.

\n\n

استیضاحی که برای انداختن شهردار با آن، نیازمند رای موافق 8 تن از 11 عضو شورای شهر بوشهر است.

\n\n

اتفاقی که با توجه به تشتت در شورای چهارم بوشهر و شخصی شدن ماجرا توسط برخی اعضا، دشوار به نظر می رسد.

\n\n

ضمن اینکه اگر سعید آزادشهرکی از این مرحله عبور کند، باید وی را تا پایان شورای چهارم شهردار بندر بوشهر دانست.

\n\n

منبع:خلیج فارس

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر