دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۸۱۷۳
يکشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۵:۳۲

فکرشهر: همزمان با روز درختکاری با حضور استاندار، مسئولان و قشرهای مختلف صدها نهال در نقاط مختلف استان بوشهر به یاد شهدا کاشته شد.
به گزارش فکرشهر از تسنیم، آیین غرس نهال به مناسبت 15 اسفندماه، روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی و آبخیزداری با حضور استاندار، جمعی از مسئولان و قشرهای مختلف مردم در اردوگاه دانش‌آموزی چاهکوتاه بوشهر برگزار و انواع نهال جنگلی به یاد شهدا کاشته شد.

در این آیین استاندار بوشهر با گرامیداشت روز پاسدار و گرامیداشت یاد و نام شهدا با بیان اینکه باید اقدام اساسی در حفظ منابع طبیعی داشته باشیم اظهار داشت باید حرکت گسترده‌ای در عرصه درختکاری و جنگل‌کاری داشته باشیم و به‌جای 40 هزار درخت حرا، سالانه 400 هزار درخت کاشته شود و این ظرفیت موجود است.

احمد محمدی‌زاده از ایجاد پارک‌های بزرگ جنگلی در 10 شهرستان استان بوشهر خبر داد و خاطر نشان کرد: کشت گسترده درخت و ایجاد پارک‌های بزرگ جنگلی در 10 شهرستان استان از برنامه‌های 2 سال آینده منابع طبیعی استان است.

وی با بیان اینکه سالانه 2 میلیارد متر مکعب آب از استان بوشهر در بارندگی به دریا ریخته می‌شود تصریح کرد: باید اقدام اساسی برای مهار آب داشته باشیم تا هدر نرود و آبخیزداری و آبخوانداری می‌تواند کمک اساسی به این موضوع کند و منابع زیرزمینی را تقویت می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر