دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۸۱۸۸
يکشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۷

فکرشهر: مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در هفته‌های آینده وزیران حمل و نقل قطر و راه و شهرسازی ایران در جزیره کیش برای حمایت ایران از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با هم مذاکره می‌کنند.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، علی اکبر صفایی امروز در بازدید از بندر بوشهر و طرح توسعه جزیره نگین در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما اظهار داشت: برگزاری جام جهانی در قطر موضوع بسیار مهمی است. در هفته‌های آینده در جزیره کیش وزیران حمل و نقل قطر و وزیر راه و شهرسازی کشورمان و دیگر نهاد‌ها و دستگاه‌های مربوط در جلسه‌ای راه‌های حمایت ایران از جام جهانی قطر را بررسی می‌کنند که شکل گیری این ارتباط تنگاتنگ اثرات اقتصادی مفیدی برای کشور دارد.

وی همچنین سفر رئیس جمهور به قطر را نقطه عطف تاریخی در همکاری مشترک دو کشور در حمل و نقل دریایی برشمرد و افزود: در این سفر سه سند در حوزه سازمان بنادر و دریانوردی امضا شد که در رفع بسیاری مشکلات راهگشا بود.

صفایی گفت: در سال‌های گذشته شناور‌های ما مشکلات بسیاری در تردد به قطر داشتند که امضای سند حمل و نقل دریایی بین دو کشور گام مهمی در توسعه روابط بود و مشکلات تردد دریایی بین دو کشور به زودی برطرف می‌شود.

وی  در ادامه با اشاره به زیرساخت‌های بندری استان بوشهر گفت: استان بوشهر با داشتن بندر‌های بوشهر، طرح توسعه جزیره نگین و بندر‌های خارک و عسلویه از مجموعه‌های مهم حوزه دریانوردی کشور است که حجم عظیمی از ترافیک دریایی کشور را در کالا‌های نفتی و غیر نفتی به خود اختصاص داده است.

صفایی در خصوص توسعه بندر بوشهر و دیگر بنادر استان هم گفت: با تلاش مسئولان استان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی ساماندهی بنادر شمال استان سرعت می‌گیرد و یکی از هدف‌های این سفر این است که بخشی از مطالعات این بنادر بازنگری و اصلاحات انجام می‌شود و تلاش می‌کنیم در کوتاه مدت مشکلات برطرف شود.

وی درباره علت توقف و کندی اجرای طرح توسعه جزیره نگین به عنوان پسکرانه بندر بوشهر هم اظهار داشت: در سال‌های گذشته با کاهش ورود کالا به بندر بوشهر از رونق این بندر کاسته شده است، اما با گشایش‌های ایجاد شده در سفر اخیر رئیس جمهور به کشور‌های همسایه شاهد افزایش ترافیک و تردد دریایی در زمینه صادرات و واردات دریایی بودیم که در حوزه بندربوشهر شاهد رشد ۲۲ درصدی صادرات و واردات نسبت به سال گذشته هستیم و این نوید بخش روز‌های بهتر برای این بندر است.

صفایی افزود: در سایه رشد ارتباط تجاری و بازرگانی داخلی و خارجی و ارتباط با همسایگان شاهد افزایش ۲۰۰ درصدی انتقال کالا در مرز‌ها در ماه‌های گذشته بوده ایم و این نوید دهنده رونق اقتصادی است که با کمک همه جانبه دولت ضمن افزایش رونق تجارت دریایی شاهد توسعه زیربنا‌ها و زیرساخت‌های بندری هم خواهیم بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر