پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۸۴۱۴
سه‌شنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۵

فکرشهر: معاون امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: پرداخت پاداش بازنشستگی جانبازان و برقراری کمک معیشت در اولویت‎های بنیاد شهید و امور ایثارگران برای سال ۱۴۰۱ است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، محمود پاکدل روز سه‌شنبه در آئین معارفه مدیر بنیاد شهید و امورایثارگران استان بوشهر، افزود: اکنون بودجه ۱۴۰۱ بنیاد شهید در مجلس در حال بررسی است و موارد مدنظر به طور کامل به مجلس منتقل شده است تا اعتبارات موردنیاز حل مشکلات جامعه ایثارگری تامین شود.

وی بیان کرد: امید است این اعتبارات در صحن تصویب و به تایید شورای نگهبان برسد تا در سال آینده در زمینه‌های فرهنکی شاهد رشد قابل توجه باشیم.

معاون امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: بودجه ۱۴۰۱ بنیاد شهید در چارچوب عملیاتی تعریف شده که در این زمینه باید مسائل باقیمانده براساس تعریف گنجانده شده در برنامه عملیاتی به یک نتیجه مشخصی برسد.

وی یادآور شد: شمار زیادی از برنامه‌های بنیاد شهید قابل تفویض است که تاکنون بخشی از آنها شناسایی و در این خصوص اقدام شده و چنانچه موردی وجود داشته باشد برای تحقق آن برنامه‌ریزی می‌شود.

پاکدل ادامه داد: در امور مدنظر تفویض اختیار در اولویت است و بودجه نیز در قالب بودجه عمومی دولت تخصیص پیدا می‌کند که در این زمینه نهادهای نظارتی بر نحوه کار بنیاد نظارت خواهند کرد.

وی تاکید کرد: در سال ۱۴۰۱ تلاش ویژه بر الکترونیکی شدن خدمات است تا خدمات باقیمانده بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز الکترونیکی شود.

معاون امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: الکترونیکی شدن چند مزیت دارد که در یافت خدمت و با سرعت بیشتر از مهمترین مزیت‌های آن است و اینکه هزینه ای متوجه دریافت کننده خدمت نشده و مسائل گلوگاه‌های فسادخیز در مراجعه حضوری نیز از بین می‌رود.

وی ادامه داد: در این زمینه تاکنون موارد مرتبط با معافیت الکترونیکی شده و کسر خدمت نیز به آرامی الکترونیکی می‌شود.

پاکدل افزود: با وزرات اقتصاد برای الکترونیکی شدن وام مسکن مکاتب شده تا ایثارگر در منزل بانک خود را انتخاب و فرایند موردنیاز آن را انجام دهند.

وی یادآور شد: در سفر رئیس جمهور به استان بوشهر نیازهای جامعه ایثارگران استان در کمیته‌ای ویژه بررسی شده، تا چنانچه درحوزه اشتغال، مسکن، توانبخشی و ساماندهی گلزارها مشکلی وجود داشته باشد، این مسائل با حضور معاونت اجرایی رئیس جمهور بررسی شود.

در این آیین با قدردانی از حجت الاسلام ابراهیم تشکری، نعمت الله غلامپور به عنوان مدیرکل جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر معارفه شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر