دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۹۳۶۷
سه‌شنبه ۰۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۶

فکرشهر: رئیس شبکه بهداشت و درمان گناوه گفت: بر اساس پیش‌بینی‌هایی که از افزایش حجم سفرها در نوروز امسال شده بود، برنامه ریزی لازم برای نظارت بهداشتی انجام گرفت ، اما نگرانی اصلی مجموعه سلامت شهرستان رعایت نکردن شیوه‌نامه های بهداشتی در این مدت است.

به گزارش فکرشهر، عصمت حیدری روز سه شنبه در حاشیه بازدید از پایگاه اورژانس ۱۱۵ در ساحل گناوه در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهارداشت: : مهم‌ترین موضوع در اجرای شیوه‌نامه‌های بهداشتی، استفاده از ماسک بوده که در بین مسافران نوروزی بسیار کم رنگ است.

وی اظهارکرد:  در تجمعات ساحل، محل های خرید و دورهمی های خانوادگی تنها ۲۰ درصد مردم از ماسک استفاده می‌کنند و این وضعیت، ما را بیشتر در معرض  تهدید و پیک بعدی کرونا قرار می‌دهد.

حیدری ضمن توصیه جدی  به  مسافران و گردشگران نوروزی  به کوتاه کردن زمان سفر خود، افزود:  قطع زنجیره انتقال بیماری، علاوه بر دریافت واکسن که پیامد آن گسترش ایمنی عمومی است، نیاز به پای‌بندی همه مردم  به رعایت شیوه نامه های بهداشتی دارد، که  شاهد این موضوع نیستیم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان گناوه گفت: کرونا همچنان در کمین شهروندان و مسافران نوروزی  سهل انگار است و اگر این روند ادامه داشته باشد ضمن اینکه در معرض جدی بیماری هستیم ،با اعمال محدودیت‌های بیشتر، عید را برای خود و خانواده خویش دشوار می کنیم.

وی بیان کرد: باتوجه به شرایط ویژه شهرستان گناوه در ایام نوروز، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی دولتی و خصوصی در آمادگی کامل به سر می‌برند تا در صورت افزایش ناگهانی مراجعان بتوانند به سرعت خدمت رسانی کنند.

وی افزود: در ایام تعطیلات نوروز مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی منتخب و پایگاه‌های واکسیناسیون عمومی کرونا باز و در حال فعالیت هستند.

شهرستان گناوه  در دومین روز از تعطیلات نوروز امسال بیشترین حجم مسافر و گردشگر نوروزی را در استان بوشهر به خود اختصاص داده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر