دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: مصرف مواد غذایی ناسالم می‌تواند عامل ابتلا به بیش از 200 نوع بیماری از انواع بیماری‌های گوارشی تا سرطان‌ها باشند.\n\nبه گزارش فکرشهر، علیرضا رئیسی صبح امروز در همایش هفته سلامت در بوشهر با اشاره به شعار جهانی بهداشت اضافه‌ کرد: شعار امسال بهداشت جهانی ایمنی غذا از مزرعه تا سفره است و ارگان‌های مختلفی در رسیدن به آرمان‌ها و اهداف امسال سهیم هستند که می‌‌بایست با همکاری یکدیگر در تحقق آن و حفظ سلامت مردم کمک کنند.
کد خبر: ۱۱۰۱۱
چهارشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۹

فکرشهر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: مصرف مواد غذایی ناسالم می‌تواند عامل ابتلا به بیش از 200 نوع بیماری از انواع بیماری‌های گوارشی تا سرطان‌ها باشند.

\n\n

به گزارش فکرشهر، علیرضا رئیسی صبح امروز در همایش هفته سلامت در بوشهر با اشاره به شعار جهانی بهداشت اضافه‌ کرد: شعار امسال بهداشت جهانی ایمنی غذا از مزرعه تا سفره است و ارگان‌های مختلفی در رسیدن به آرمان‌ها و اهداف امسال سهیم هستند که می‌‌بایست با همکاری یکدیگر در تحقق آن و حفظ سلامت مردم کمک کنند.

\n\n

وی افزود: می‌توان در مزارع که مواد غذایی در آن‌ها تولید می‌شود با مصرف اصولی و صحیح از آفت‌کش‌ها و کودهای صنعتی و شیمیایی و برداشت و حمل صحیح محصولات تولید شده اولین و مؤثرترین گام را در حفظ سلامت غذا برداشت که در این زمینه سازمان جهاد کشاورزی آموزش‌های لازم را در اختیار کشاورزان قرار می‌دهند.

\n\n

این مقام مسئول تصریح‌ کرد: بیشتر مواد غذایی پیش از مصرف فرآوری می‌شوند و احتمال استفاده از افزودنی‌ها در آن‌ها وجود دارد که باید در این مورد نیز دقت ویژه‌ای صورت گیرد تا در کنار حفظ مواد غذایی ارزش غذایی و سلامت آن‌ها به خطر نیفتد و سازمان‌های مربوطه در این مورد بازرسی‌های لازم را انجام دهند.

\n\n

رئیسی افزود: 5 اردیبهشت‌ماه در بوشهر همایش علمی با موضوع امنیت غذایی برگزار می‌شود که مباحث علمی در این حوزه مطرح و کارشناسان‌ آموزش‌های لازم را دریافت می‌کنند. نشست‌های هم‌اندیشی با ادارات و ارگان‌های مرتبط در حوزه سلامت برگزار می‌شود تا با یکدیگر امنیت غذایی را در جامعه حاکم کنیم که در این راستا به همکاری همشهریان نیز نیازمندیم.

\n\n

رئیسی گفت: آموزش‌های لازم در تمام سطوح جامعه داده خواهد شد و با همکاری ارگان‌های مرتبط به‌ویژه جهادکشاورزی در زمینه میزان استفاده از کود و سم‌های کشاورزی انجام می‌شود.بررسی میزان سموم باقیمانده در محصولات کشاورزی، بهداشت محیط، بهداشت دهان و دندان ازجمله برنامه‌های ویژه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر است. 

\n\n

منبع:فارس

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر