پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
«فکرشهر» گزارش می دهد:
کد خبر: ۱۱۰۶۲۵
شنبه ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۲:۴۷

فکرشهر ـ نرگس محمدزاده فرد: هنوز چند ساعتی از تحویل سال نو نگذشته بود که خبری غمبار و تراژیک، مردم استان بوشهر و حتی ایران را متاثر کرد. شب سال نو یا همان شب عید، جوانی سرباز در پادگان نیروی دریایی سپاه در بوشهر، با اسلحه که گفته می شد کلاشینکف بوده، به 4 هم خدمتی خود شلیک کرد و بعد هم که فرار او و ادامه ماجرا که تا چند روز، فضای استان و کشور را اندوهگین کرده بود و این وضعیت اسفبار با وقوع رخدادهای دیگری غیر از مرگ و میرهای ناشی از تصادفات و غرق شدن ها، تا پایان تعطیلات نوروز نیز ادامه داشت.

حادثه اسفبار پادگان بوشهر

به گزارش «فکرشهر»، رییس روابط عمومی منطقه دوم نیروی دریایی سپاه با تایید وقوع این حادثه در منطقه دوم نیروی دریایی سپاه پاسداران به خبرنگاران گفت: یک سرباز حین خدمت براساس انگیزه نامعلوم، متأسفانه چهار سرباز هم خدمتی خود را در یکی از پادگان‌های منطقه دوم دریایی سپاه با ضرب گلوله به قتل رساند.

سرهنگ غلامحسین حسینی افزود: این حادثه، بامداد یکشنبه اول فروردین در یکی از پادگان‌های منطقه دوم نیروی دریایی سپاه، رخ داد و یک سرباز حین خدمت بر اساس انگیزه نامعلوم، متأسفانه 4 سرباز هم خدمتی خود را با ضرب گلوله کشت.

حسینی درباره نحوه دستگیری قاتل افزود: منطقه دوم دریایی سپاه با مشارکت نیرویی دیگر قاتل را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر  و به مرکز استان منتقل کردند. پرونده قضایی این قاتل برای روشن شدن ماجرا و سیر مراحل قانونی در حال رسیدگی و بررسی است.

به گزارش «فکرشهر»، همچنین یک منبع آگاه به ایرنا گفت: سربازی که سحرگاه یکشنبه اول فروردین ماه 1401، در یک پادگان نظامی چهار نفر از سربازان هم خدمتی خود را با شلیک گلوله به قتل رسانده بود، با اقدام به موقع پلیس استان و طی یک عملیات حساب شده، در یکی از روستاهای حوالی دیلم در محاصره نیروهای انتظامی استان قرار گرفت و دستگیر شد.

 این مبنع آگاه یادآورشد: این سرباز اهل استان خوزستان، پس از حادثه، با گروگان گرفتن یکی از شهروندان، قصد عزیمت به خوزستان را داشت که با اشراف اطلاعاتی پلیس و در هنگام عبور در شهرستان دیلم، شناسایی و خودروی در اختیار وی توقیف شد.

وی اظهارداشت: همچنین فرد گروگان آزاد ولی قاتل با استفاده از تاریکی هوا به بیابان‌های اطراف متواری شد که با اقدام‌های همه جانبه پلیس استان و کنترل کردن کلیه راه‌های خروجی شهرستان و استفاده از نیرو‌های متخصص و بالگرد در نهایت، سرباز قاتل توسط اکیپ ویژه فرماندهی انتظامی استان دستگیر شد.

هرچند پیش از این گفته شده بود که سرباز قاتل اهل خوزستان است و اقدام وی به علت ندادن مرخصی به او بوده است اما روابط عمومی سازمان قضایی نیرو‌های مسلح این موضوع را تکذیب کرد و گفت: شایعه قتل به علت نرفتن به مرخصی کذب است و قبل از اخذ اظهارات متهم هیچ ادعایی صحت ندارد. تحقیقات درخصوص این حادثه بصورت ویژه در حال انجام است و با تکمیل تحقیقات اطلاع رسانی لازم انجام خواهد شد؛ اگر چه با وجود گذشت بیش از 20 روز از آن واقعه تراژیک، هنوز خبری مبنی بر علت این حادثه رسانه ای نشده است.

تیراندازی سارق مسلح در دیلم

حادثه دردناک دیگر، تیراندازی سارق مسلح بود که به شهادت دو مامور نیروی انتظامی منجر شد. حادثه ای که ساعت 21 سه‌شنبه ۹ فروردین در شهر امام حسن شهرستان دیلم رخ داد.

فرمانده انتظامی شهرستان دیلم در تشریح این حادثه گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی اینکه یک دستگاه خودرو وانت پراید به صورت مشکوک در خیابانی پارک شده است، سریعاً گشت کلانتری بخش امام حسن برای بررسی موضع به محل اعزام شدند. به محض حضور عوامل انتظامی در صحنه، فردی با اسلحه کلاش به سمت مأموران تیراندازی کرده و با استفاده از تاریکی شب متواری می‌شود.

سرهنگ علی یاری افزود: متأسفانه در این حادثه همکار وظیفه ستوان سوم «سید نوید موسوی» که اهل استان کهگیلویه و بویراحمد بود، در محل بر اثر اصابت گلوله به درجه رفیع شهادت نائل آمده و ستوان‌یکم انتظامی «جلیل دازه» که اهل برازجان بود، به دلیل جراحت وارده به بیمارستان گناوه منتقل و تحت درمان قرار گرفت ولی ستوان دازه نیز صبح روز جمعه  ـ ۱۲ فروردین ـ به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

یاری، با بیان اینکه دستگیری قاتل به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار دارد، افزود: هویت ضارب که دارای سوابق متعدد کیفری است، شناسایی و تلاش‌ها برای دستگیری وی به صورت ویژه ادامه دارد و نتیجه متعاقباً اعلام می‌شود.

همسرکشی در گناوه

رخداد غمبار دیگر، خبر همسرکشی در گناوه بود که 15 فروردین ماه منتشر شد. خبر مردی که در گناوه همسر و مادر همسرش را کشت و در درگیری با پلیس کشته شد.

فرمانده انتظامی استان بوشهر در این باره گفت: مردی که بر اثر اختلاف خانوادگی در شهرستان گناوه همسر و مادر همسر خود را به قتل رسانده بود، اندکی پس از وقوع قتل، در تیراندازی به سمت ماموران پلیس و تبادل آتش کشته شد.

سردار حیدر سوسنی اظهار کرد: در حدود ساعت ۴۰ دقیقه روز دوشنبه 15 فروردین ماه، در پی وقوع یک فقره قتل با اسلحه در یکی از خیابان‌های شهر گناوه، بلافاصله تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی و مأموران انتظامی برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند که مشخص شد مردی ۲۳ ساله به علت اختلافات خانوادگی با همسر، برادر و مادر همسر خود، آن‌ها را با یک قبضه کلت کمری مورد شلیک گلوله قرار داده است.

وی تصریح کرد: سرانجام با بررسی‌های میدانی پلیس، مرگ همسر ۱۶ ساله و مادر همسر ۵۱ ساله قاتل که به وسیله نیروهای امدادی به بیمارستان منتقل شده بودند، از سوی کارشناسان اورژانس تأیید و برادر همسرش نیز مجروح و تحت درمان است. بلافاصله

پس از وقوع این حادثه، طرح مهار در راستای دستگیری قاتل مورد نظر در سطح شهرستان گناوه و دیلم اجرا و قاتل متواری که قصد خروج از استان را داشت، در یک درگیری و تیراندازی به سمت ماموران انتظامی در ایستگاه «بی بی حکیمه» شهرستان دیلم، مجروح و به علت شدت جراحات کشته شد.
سردار سوسنی یادآور شد: قاتل با همسر و خانواده او اختلافات خانوادگی داشته است که در روز حادثه نیز به همین دلیل، با آن‌ها درگیر شده و با شلیک اسلحه آنان را به قتل رسانده است.
به گزارش «فکرشهر»، هر چند در این مدت وقایع مرگبار و تاسف برانگیز دیگری نیز رخ داده، از جمله مرگ 28 نفر در تصادف های نوروزی استان بوشهر، غرق شدن چند جوان در دریا و رودخانه و سایر حوادث و حتی کرونا که همگی نیز خانواده های بسیاری را داغدار کرده است، اما این سه واقعه فوق که در فاصله ای تقریبا دو هفته ای رخ داد و قتل های عمد و دردناکی بود، نوروز استان بوشهر را تراژیک تر از همیشه ساخت و بسیاری از مردم ایران را نیز متاثر کرد.
 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر