يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: برداشت گندم از سطح 123هزار هکتار از مزارع این استان آغاز شد.به گزارش فکرشهر، محمد تقی منوچهری افزود: 18هزار هکتار از کشتزارهای گندم در استان بوشهر آبی و 105 هزار هکتار دیم است.وی اضافه کرد: در عملیات برداشت گندم در مزارع استان بوشهر در سال زراعی جاری 443دستگاه کمباین مشارکت دارند.منوچهری، نرخ کار هرساعت کمباین را در استان بوشهر 45هزار و 850 ریال اعلام کرد.
کد خبر: ۱۱۰۷
دوشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۲

فکرشهر: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: برداشت گندم از سطح 123هزار هکتار از مزارع این استان آغاز شد.

به گزارش فکرشهر، محمد تقی منوچهری افزود: 18هزار هکتار از کشتزارهای گندم در استان بوشهر آبی و 105 هزار هکتار دیم است.

وی اضافه کرد: در عملیات برداشت گندم در مزارع استان بوشهر در سال زراعی جاری 443دستگاه کمباین مشارکت دارند.

منوچهری، نرخ کار هرساعت کمباین را در استان بوشهر 45هزار و 850 ریال اعلام کرد.

منوچهری اضافه کرد: پیش بینی می شود امسال 75هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر برداشت شود که از این میزان 21هزار تن مربوط به کشتزارهای دیم و 54هزار تن مزارع آبی است.

وی بیان کرد: امسال هشت هزار و 993هکتار از مزارع در قالب مدیریت مزرعه طرح خودکفایی گندم اجرا شد که در اجرای این طرح 30 کارشناس کشاورزی برای اجرای آن نظارت دارند.

منوچهری گفت: میانگین بارندگی امسال براساس گزارش های رسیده از هواشناسی تا تاریخ 14 فروردین 93 در استان بوشهر 337میلی متر است که پراکنش نامناسب زمانی و مکانی آن باعث بروز خسارت به کشتزارهای دیم به میزان 60 درصد شد و سطح برداشت این مزارع در استان از 105هزار به 42هزار هکتار کاهش یافته است.

وی افزود: همچنین امسال بیش از 15هزار تن بذر گندم در استان بوشهر به وسیله پنج شرکت بخش خصوصی تامین و تولید شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: در سال زراعی جاری بیش از 13هزار هکتار از گندم زارهای این استان بیمه شده است که از این سطح 526هکتارآبی و 12هزار و 488 هکتار از اراضی دیم زیر پوشش بیمه محصولات کشاورزی است.

وی یادآورشد: کشاورزان استان بوشهر پارسال 65هزار تن گندم از مزارع خود برداشت کردند.

منوچهری اضافه کرد: قیمت خرید گندم توسط مراکز خرید تعاون روستایی برای ارقام نان 10هزار و 500 ریال و برای گندم دوروم نیز 10 هزار و 800 ریال تعیین شده است. 

وی گفت: کاربرداشت گندم در استان بوشهر تا اواسط خرداد ادامه دارد. 

منبع:ایرنا

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر