يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۰۷۷۰
دوشنبه ۲۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۸

فکرشهر: رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه گفت: در یک سال گذشته، سه هزار خدمت داندانپزشکی توسط شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه انجام شده است.

به گزارش فکرشهر از مهر، عصمت حیدری با تبریک ۲۳ فروردین‌ماه روز دندان‌پزشک به تمامی دندان‌پزشکان در شهرستان و شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه اظهار داشت: اهمیت نقش سلامت دهان و دندان در حفظ سلامتی و جلوگیری از بسیاری از بیماری‌ها بر کسی پوشیده نیست.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه افزود: دندان‌پزشکان به‌عنوان یکی از اعضای تیم سلامت با توجه به خدماتی که در راستای درمان بیماری‌های دهان و دندان و ارتقای سطح سلامت، پیشگیری و آموزش روش‌های بهداشتی به افراد جامعه ارائه می‌دهند، نقش بسیار مهم و قابل‌توجهی در نظام سلامت و ارتقای کیفیت زندگی افراد جامعه ایفا می‌کنند.

حیدری با تاکید بر اینکه آموزش بهداشت دهان و دندان در سنین پایین باید در اولویت قرار بگیرد اظهار داشت: اگر در سنین کودکی آموزش مراقبت از بهداشت دهان و دندان به‌خوبی داده شود، مسلماً در بزرگ‌سالی مشکلات دهان و دندان و احتمال از دست دادن دندان به دلیل بیماری‌های دهان و دندان به حداقل می‌رسد.

وی اضافه کرد: در این راستا وظیفه ما در نظام سلامت در وهله اول برنامه‌ریزی در جهت آموزش مراقبت‌های دندان است که کودکان خصوصاً رده سنی شش سال در اولویت قرار دارند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه عنوان کرد: شهرستان گناوه دارای هشت واحد دندانپزشکی است که در حال حاضر هفت واحد شامل دو واحد شهری و شش واحد روستایی با پنج دندان‌پزشک و دو بهداشت‌کار دهان و دندان فعال است و به ارائه خدمت به شهروندان می‌پردازد.

وی اضافه کرد: در سال گذشته سه هزار خدمت شامل معاینه و آموزش بهداشت دهان و دندان، کشیدن و ترمیم و جرم‌گیری دندان توسط واحدهای دندان‌پزشکی شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه انجام شده است.

وی گفت: امیدواریم واحدهای دندان‌پزشکی شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه بتوانند خدمات با کیفیت دندان‌پزشکی به مردم شهرستان ارائه کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، پس از پیروزی انقلاب اسلامی و با تصویب طرح تربیت بهداشت کاران دهان و دندان در ۲۳ فروردین سال ۱۳۶۰ برای افزایش میزان سلامت و بهداشت دهان و دندان ۲۳ فروردین روز دندانپزشک در کشورمان نامگذاری شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر