پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی «فکرشهر»/ اختلاف ادامه دار نماینده دولت و نماینده مجلس
فکرشهر: در ابتدا جنگ سرد بود و حالا به تک و پاتک و حتی حملات چریکی تبدیل شده؛ جنگ میان نیروهای هم عقیده بر سر انتصابات! مساله ای که هر چند در سطح کلان هم شاهد آن هستیم ولی در استان بوشهر و به ویژه در دشتستان بیش تر دیده می شود. درگیری استاندار و نماینده مجلس بر سر انتصاب و انتصابات کسانی که تا پیش از این مصدر رفاقت و همراه هر دو بوده اند و اکنون به عامل رقابت تبدیل شده اند...
کد خبر: ۱۱۰۷۷۷
دوشنبه ۲۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۱

فکرشهر ـ نرگس محمدزاده فرد: در ابتدا جنگ سرد بود و حالا به تک و پاتک و حتی حملات چریکی تبدیل شده؛ جنگ میان نیروهای هم عقیده بر سر انتصابات! مساله ای که هر چند در سطح کلان هم شاهد آن هستیم ولی در استان بوشهر و به ویژه در دشتستان بیش تر دیده می شود. درگیری استاندار و نماینده مجلس بر سر انتصاب و انتصابات کسانی که تا پیش از این مصدر رفاقت و همراه هر دو بوده اند و اکنون به عامل رقابت تبدیل شده اند.

به گزارش«فکرشهر»، این جنگ سرد و درگیری که از همان ابتدای انتصاب «احمد محمدی زاده» به عنوان استاندار آغاز شد، با حرف های گاه و بیگاه نماینده دشتستان در مجلس ادامه یافت و به جایی رسید که استاندار را به پاسخگویی واداشت و سخنان هر دو، به طور ویژه در خبرگزاری های وابسته به جریان انقلابی کشور، بازنشر داده شد. 

بر اساس آن چه که در فضای سیاسی استان بوشهر گفته و تایید می شد، نماینده دشتستان در مجلس، مخالف انتصاب «احمد محمدی زاده» به عنوان استاندار بوشهر بوده است ولی راه به جایی نبرده و گزینه اش استاندار نشده و همین، منشا اختلافات بعدی شده است. «محمدی زاده»، مهرماه به عنوان استاندار معارفه شد و طبق گزارش خبرگزاری فارس، «ابراهیم رضایی»، 7 آبان ماه گفت: «وظیفه نماینده مجلس عزل و نصب مدیران نیست و من هم از گوشه‌ و کنار خبرهایی مبنی بر سهم‌خواهی و دخالت برخی نمایندگان در انتصاب‌ها را شنیده‌ام که در صورت صحت اشتباه و خلاف است و نباید این روال وجود داشته باشد». وی در نخستین واکنش تند خود نسبت به انتصابات که در 24 آبان ماه سال گذشته ـ 1400 ـ توسط دفترش رسانه ای شد، نیز، همکاران دیگرش را مورد سرزنش قرار داد و تهدید کرد که «متاسفانه برخی نمایندگان استان در انتصابات دخالت می‌کنند؛ طبق قانون و بر اساس بیانات صریح رهبر معظم انقلاب نمایندگان حق دخالت در عزل و نصب‌ها را ندارند و ما هم ضمن اینکه دخالتی نداریم، از دیگر نمایندگان هم انتظار داریم دخالتی نداشته باشند. اگر جلوی این روند اشتباه گرفته نشود، ناچاریم که روزه سکوت بشکنیم و حقایق را به مردم بگوییم؛ برخی از همکاران ما حتی در مورد معاونین مدیران کل هم پیش از انتصاب شرط می‌کنند، این کارها حتماً غلط است و هزینه آن را مردم پرداخت می‌کنند. انتظار داریم مسوولان اجرایی نیز در مقابل سهم‌خواهی نمایندگان و دیگران بایستند...»؛ هر چند این سخنان آقای نماینده با واکنش استاندار مواجه شد و وی، همان روز و در معارفه فرماندار شهرستان دیر، گفت: «شهادت می دهم که نمایندگان استان در انتخاب فرمانداران پیشنهاد و اصراری به ما نکرده اند و براساس شناخت، نماینده عالی دولت در هر شهرستان را انتخاب و معرفی کرده ایم».

اما این صحبت ها، تنها آغاز این تک و پاتک درون جریان سیاسی در سطح کلان استان بوشهر و بین یک نماینده مجلس و نماینده دولت بود ـ برخی فعالان سیاسی درون این جریان نیز انتقاداتی داشتند که در این گزارش جای بحث ندارد ـ همان طور که خبرگزاری های مختلف و روابط عمومی های هر دو نماینده مجلس انقلابی در دشتستان و نماینده عالی دولت سیزدهم در استان اخبار را منتشر می کردند، این روند ادامه دار شد.

به طور مثال، طبق گزارش خبرگزاری های مهر، فارس و تسنیم، ابراهیم رضایی در نشست با خبرنگاران در اول آذرماه 1400، بر سخنان قبلی خود تاکید کرد و گفت « باید انتصاب مدیران مسیر قانونی خود بدون دخالت نمایندگان مجلس طی کند. فرایند انتصابات باید شفاف باشد». بر اساس گزارش خبرگزاری فارس که 21 آذرماه منتشر شد، رضایی در میان دانشجویان دانشکده کشاورزی نیز گفت: «برخی افراد که به پشتوانه نیروهای انقلابی رأی گرفته‌اند، مقابل نیروهای انقلابی ایستاده‌اند و مانع رشد آنها می‌شوند. خط قرمز برخی نمایندگان فرصت‌طلب، نیروهای انقلابی و ارزشی است به طوری که خبر دارم، برخی نمایندگان، وزرا را تحت فشار می‌گذارند تا به عناصر انقلابی مسوولیت ندهند. این کارها خلاف قانون است و تذکر می‌دهیم که این اشتباهات را تکرار نکنند. دخالت نمایندگان در انتصابات اشتباه است و مدیران اجرایی نیز نباید این اجازه را به نمایندگان برای دخالت در این امور بدهند.»

همین طور که نماینده دشتستان در مجلس، بر سخنان خود تاکید می کرد، استاندار بوشهر، به روند تغییرات در مدیران و فرماندار شهرستان ها ادامه می داد و هر بار که رضایی چیزی می گفت، مدیرکلی عوض می شد و پس از این که رضایی تمرکز خود را بر دشتستان معطوف کرد و بر اساس گزارش 9 دی ماه روابط عمومی دفترش و خبرگزاری مهر، در جمع مردم وحدتیه گفت که «احساس می‌کنیم که کانون‌های فتنه و توطئه در شهرستان شکل گرفته تا آرامش مردم مومن و انقلابی را بگیرند. متاسفانه فرصت‌طلبان دنبال منافع خود هستند البته رسوایی آنها نزدیک است. اگر این افراد دنبال منافع مادی هستند بدانند که مردم فسادستیز دشتستان اجازه عرض اندام به آنها نخواهند داد. اگر دنبال قدرت‌طلبی هستند هم مردم این شهرستان انقلابی هستند و در گذشته این مردم پاسخ دلالان سیاسی را با قاطعیت داده‌اند. مردم نمی‌گذارند دلالان سیاسی، این شهرستان را جایی برای سوء استفاده و قدرت‌طلبی قرار دهند و جریان اصیل انقلابی در این شهرستان منزوی شود»، 12 دی ماه، «فکرشهر» خبر داد که فرماندار دشتستان تغییر کرده و ساعتی بعد در همان روز، در یک اقدام فوری و بدون اطلاع قبلی، «صادق بوستانی» جایگزین «فتح اله نوروزی» شد. این اقدام استاندار، نماینده دشتستان را بر آن داشت تا این بار، از فضای دیگری غیر از رسانه های رسمی و خبرگزاری ها استفاده کند و این بار در لایو اینستاگرام که 15 دی ماه و سه روز پس از تغییر فرماندار دشتستان انجام شد، گفت که خودش هم مثل مردم، «چند ساعت قبل از معارفه سرپرست فرمانداری از موضوع باخبر» شده است. وی به صراحت از استاندار و عملکردش گلایه کرد و گفت: «جناب محمدی زاده را فردی دلسوز، زحمتکش و متواضع دیده ام، ولی تاکنون فاقد کارایی بوده و کمتر از انتظارات ظاهر شده است. انتصابات در استان دچار هرج و مرج است. تصمیمات در جایی دیگر گرفته می شود و آنهایی که باید برنامه ریزی و مدیریت کنند، امروز از سوی برخی فرصت طلبان در حال مدیریت شدن هستند. تا امروز جز درخصوص استاندار که مربوط به ماه های قبل بوده، در هیچ مورد دیگری احدی را معرفی نکرده ام، چون کار نماینده نظارت است، ولی در راستای دفاع از حقوق مردم، درخصوص انتصابات شاخص ها را از مسوولان مربوطه مطالبه می کنم».

او در این نشست به صراحت گفت که «منتقد انتصابات استان» است و اضافه کرد: «همانطور که قبلا گفتم در این خصوص به استاندار نمره خوبی نمی دهم. نباید بگذاریم با هارت و پورت عده ای فرصت طلب که با تغییر موضع در هر دولتی هستند علیه نیروهای انقلابی پرونده سازی شده و آنها را خارج کنند یا می گویند این افراد رزومه ندارند و می سوزانند، درحالی که آنها 8 سال در گوشه ای از ادارات بایکوت شده بودند. امیدواریم این روند در استان اصلاح شود و به جای اینکه کمیته انتصابات راه بیندازیم پست برای این و آن توزیع کنیم، کمیته ای برای آب و بیکاری راه بیندازیم که مشکل مردم اینهاست، نه پست گردن الف و ب».

به گزارش «فکرشهر»، پس از این سخنان بود که نشستی با عنوان «وحدت» در دشتستان برگزار شد. به گزارش خبرگزاری های مختلف از جمله ایسنا، این نشست 25 دی ماه 1400 با امام جمعه برازجان، نماینده دشتستان در مجلس و جمعی از نیروهای انقلابی شهرستان دشتستان در حسینیه الزهرا برازجان برگزار شد. نشستی که در آن، ابراهیم رضایی گفت که این نشست «به منظور تقویت وحدت در بین نیروهای انقلابی شهرستان برگزار شده است؛ در این شرایط باید به جای تقابل به دنبال تقویت وحدت در مسیر اهداف انقلاب، آرمان های شهدا و در راستای خدمت به مردم باشیم. شما نیروهای انقلابی در همه صحنه ها حضور داشته اید و امروز نیز باید با تقویت وحدت، برای توسعه و پیشرفت شهرستان تلاش کنیم».

وی ادامه داد: برخی ایراد می گیرند که چرا مسائل را به صورت خصوصی دنبال نمی کنید و این موضوع را فریاد زده و رسانه ای می کند. بارها و بارها در خفا به مسوولان تذکر داده ایم و درخواست کرده ایم که به مشکلات مردم رسیدگی کنند ولی هیچ عملی نمی بینیم و به همین دلیل ناچاریم که علنی بگوییم و مسائل را با مردم در میان بگذاریم.

حجت الاسلام حسن مصلح ـ امام جمعه برازجان ـ نیز در این نشست از «مواضع محکم و انقلابی نماینده دشتستان در مجلس»، تقدیر کرد و با تاکید بر اینکه از داخل شهرستان باید یک صدا و آن هم صدای وحدت آفرین نیروهای انقلابی به بیرون برسد افزود: وحدت در شهرستان باید حفظ شود و نباید آسیب ببیند. بر اساس گزارش خبرگزاری ها، در این نشست تعدادی از نیروهای انقلابی در سخنانی بر اهمیت و ضرورت تقویت وحدت و اتحاد  در شهرستان تاکید کردند.

پس از این نشست  بود که به نظر می رسید، جنگ سرد درون جریان انقلابی کمی سردتر شده و حملات چریکی قبلی، جای خود را به همان پاتک های گاه و بی گاه داده است، ولی انتصابات درون شهرستان دشتستان از جمله در تغییر بخشداران و تغییرات در برخی مدیران کل استان، دوباره ابراهیم رضایی را بر آن داشت که بر سخنان قبلی خود تاکید کند هر چند با لحنی آرام تر و بی هیاهو؛ اما این انتقادات راه به جایی نبرد و احمد محمدی زاده ـ استاندار بوشهر ـ نیز 25 اسفندماه 1400، در آیین تجلیل از فعالان عرصه احسان و نیکوکاری تاکید کرد که انتصابات ربطی به نمایندگان ندارد و خودش مسوولیت تمام انتصابات را می پذیرد. به نوشته خبرگزاری ایسنا، وی گفت: «در انتصاب مدیران از سایر استان‌ها جلوتریم و مدیران جدید همگی دارای ویژگی‌های انقلابی و جهادی بوده و در روی کار آمدن دولت آیت اله رییسی به نحوی نقش داشتند. در موضوع انتصابات استان از نمایندگان مردم در مجلس دفاع می‌کنم و اتهام وارده به ایشان مبنی بر دخالت در انتصابات را وارد نمی‌دانم و مسوولیت تمام انتصابات را بر عهده می‌گیرم. نمایندگان استان در مجلس افراد شایسته‌ای هستند و هیچکدام از ایشان برای انتصاب افراد اصراری به من نکردند هر چند در این زمینه پیشنهاد دادند، اما تصمیم گیری نهایی بر عهده بنده بود و مسوولیت انتصابات را بر عهده می‌گیرم. برای انتصاب فرمانداران استان، شخصا تصمیم گرفتم ضمن اینکه هماهنگی با نمایندگان استان در مجلس از سفارش‌های بنده به فرمانداران بود». وی با تاکید بر اتحاد و انسجام در استان تصریح کرد: این استان زخم خورده اختلافات است و نباید بیش از این اجازه دهیم اختلافات به توسعه استان لطمه بزند.

اما این سخنان استاندار بوشهر، چون دمیدن باد بر آتش زیر خاکستر ابراهیم رضایی بود چرا که نماینده دشتستان را بر آن داشت در آخرین روز تعطیلات رسمی نوروز 1401 ـ 5 فروردین ماه ـ دوباره به استاندار حمله کند. به گزارش دفتر نماینده، وی گفت: «با این وجود که ما به دنبال امیدآفرینی هستیم اما مردم دشتستان گلایه دارند، دشتستان بلاتکلیف است و مقصر این بلاتکلیفی شخص استاندار است. استاندار متأثر از حلقه پرحاشیه اطرافش در حق مردم بزرگ دشتستان جفا کرده و به جای حل مشکلات، به دنبال کار سیاسی و سیاسی کاری در این شهرستان است. ما با کسی تعارف نداریم و تلاش می‌کنیم که این روند اشتباه را اصلاح کنیم تا به پای دولت جدید و جریان انقلابی نوشته نشود».

استاندار بوشهر نیز یک روز بعد و در نخستین روز کاری سال جدید ـ 6 فرودین ماه 1401 ـ در جمع پرسنل استانداری، به این سخنان رضایی پاسخ داد. به نوشته خبرگزاری های مهر و ایسنا، احمد محمدی زاده با تاکید براینکه «ما به جریان‌های سیاسی و افراد سیاسی که به دنبال باج و سهم‌خواهی هستند اصلا اهمیتی نخواهیم داد»، عنوان کرد: زمانی که ما در استان کار سیاسی انجام می‌دادیم، آقایان نمی‌دانستند سیاست چیست؟! وی بر دوری از اختلاف در استان تاکید کرد و گفت: اختلاف در هر جامعه‌ای مثل میدان مین بوده و خطرناک است و باتلاقی است که اگر در آن افتادیم، مسیر توسعه و کمک به حل مشکلات مردم با دشواری‌های فراوانی مواجه خواهد شد.

و باز هم نماینده دشتستان در مجلس بود که 10 فروردین ماه و در جلسه معارفه امام جمعه جدید شبانکاره، به سخنان نماینده دولت پاسخ داد و گفت: «ما نسل سوم انقلاب هستیم و 40 سال سابقه کار سیاسی نداریم. ما سرباز رهبر انقلاب و خادم مردم هستیم و از امامین انقلاب یاد گرفتیم که باید بر موضع حق بایستیم و از حق و حقوق مردم دفاع کنیم و پای حقوق مردم بایستیم و در دفاع از حقوق مردم با کسی مماشات نمی‌کنیم و همین انتظار را هم از ائمه جمعه در همه نقاط داریم».

به گزارش «فکرشهر»، آن چه در بالا آمد، تنها بخشی از سخنان رد و بدل شده و تک و پاتک دو نماینده جریان انقلابی در استان بوشهر بود؛ اما از نگاه عمـوم مردم، این مشت، نمونه خرواری است که در کل کشور وجود دارد و مثال ها و مصداق های بارز این اختلافات و درگیری ها در یک جریان همسو و یک دست شده کشور، با یک جستجوی ساده در اینترنت، در دسترس است.

هر چند نتیجه این اختلافات و حملات چریکی این دو جریان همسو، به زودی به جابجایی چند نفر از جمله فرد اصلی مورد نزاع در دشتستان منجر خواهد شد {هر چند این تغییر در نتیجه عدم رضایت استاندار و مسایل دیگر باشد و نه انتقادات نماینده} و پس از آن، برخی یا گروهی خود را برنده و جمعی یا شخصی دیگر را بازنده جنگ خود اعلام و در سخنان بعدی حتی عنوان کنند، ولی آنچه رخ داده و خواهد داد، یک برنده دارد که دشمنان و مخالفان نظام هستند و یک بازنده به نام عموم مردم.
 

نظرات بینندگان
محمد محمدی
|
-
|
سه‌شنبه ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۲:۳۷
تشکیل دولت جوان و انقلابی مطالبه رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده است و نیروهای انقلاب تمام تلاش خود را نمودند تا امر امام محقق شود 

سوال اینجا است ایا انتصابات در استان بوشهر بر اساس مطالبه رهبر انقلاب بوده است ؟ همه این موضوع را میدانند که چنین نیست مقصر چه کسی است ایا استاندار است یا نماینده ؟ ایا نیروهای انقلابی حق این را تدارتد که به این توع انتصابات منتقد باشند حقیر کاری اختلاف بین این دو شخصیت ندارم بلکه حامی خط ولایت هستم و فردی که اقداماتش در این راستا باشد مورد حمایت خواهد بود  عنوان و مقام برای ما معنی ندارد بلکه مطالبه رهبر انقلاب ملاک رفتار و گفتار ما است 

 
شهروند
|
-
|
سه‌شنبه ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۵
...................  نماینده ای که بجای اینکه مسئله آب و مشکلات کشاورزان رو پیگیر باشه   و از حق مردم دفاع کنه افتاده دنبال استاندار و آبوی استان و شهرستانمون رو برده // فکرشهر:  با عرض پوزش بخشی از پیام شما حذف شد. 
ناشناس
|
-
|
سه‌شنبه ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۲
این که همه چیز را هم به نام رهبر معظم تموم می کنن خودش مصیبتیه... خدا به دادمون برسه
ناشناس
|
-
|
سه‌شنبه ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۶
خخخخخخخخخخ.... خیلی خوب بود. آفرین. دعوا سر مناصبه نه مردما
خواننده
|
-
|
سه‌شنبه ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۶
گزارش تحلیلی خیلی خوبی بود.  احسنت...  اگر کسی بخواهد که بداند،  حتما از این مطلب درس خواهد گرفت
من
|
-
|
سه‌شنبه ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۲
از همه بدتر اینه که می گن ما دخالت نمی کنیم و کاری نداریم و رهبری فرموده اند و این طور چیزها و بعد خودشون بدتر می کنن.  افتادن رو دور لج و لجبازی و فقط مردم بدبخت می مونن.  اون از برجام و مذاکرات و طرح صیانت و دیوارکشی و اقتصاد و اینم از این وضعیت
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر