پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: امام جمعه گناوه گفت: باید با اشخاصی که اراضی ملی را تصرف می کنند، برخورد قانونی شود.\n\nبه گزارش فکرشهر از ایرنا، حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی روز سه شنبه در دیدار با رییس اداره منابع آب این شهرستان افزود: اگرچه شاهد تعرض به حریم جاده و دریا و به نوعی پدیده عجیب دریاخواری دراین منطقه هستیم اما با تلاش های مسوولان مربوط، این اراضی عودت شده است.
کد خبر: ۱۱۱۳۹
سه‌شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۹

فکرشهر: امام جمعه گناوه گفت: باید با اشخاصی که اراضی ملی را تصرف می کنند، برخورد قانونی شود.

\n\n

به گزارش فکرشهر از ایرنا، حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی روز سه شنبه در دیدار با رییس اداره منابع آب این شهرستان افزود: اگرچه شاهد تعرض به حریم جاده و دریا و به نوعی پدیده عجیب دریاخواری دراین منطقه هستیم اما با تلاش های مسوولان مربوط، این اراضی عودت شده است.

\n\n

وی با بیان این که در مقوله تجاوز به حریم دریا که در واقع خیانت به نسل های آینده و فرزندان ماست نباید ذره ای کوتاهی شود، گفت: افراد زیادی هم هستند که درچارچوب قانون با ساخت باغ شهر درشهرستان به نحوی از خروج سرمایه این افراد از استان جلوگیری شده که بسیار خوب است. 

\n\n

وی گفت: امیدواریم با بهره برداری از سد چم شیر شاهد رونق بخش کشاورزی درمنطقه شمال استان بوشهر باشیم. 

\n\n

امام جمعه گناوه از اقدامات اداره منابع آب، نیروی انتظامی و دادستان این شهرستان در برخورد با متصرفان اراضی ملی قدردانی کرد.

\n\n

رییس اداره منابع آب شهرستان های گناوه ودیلم گفت: با توجه به ساخت و سازهای غیرمجاز انجام شده درحریم 60 متری دریا و سواحل روستای قلعه حیدر گناوه به همه متصرفان اخطار شد و پس از پیگیری های قضایی در اواخر سال گذشته رای دادگاه مبنی بر رفع تصرف 12مورد اراضی دولتی و تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز صادر و اجرا شد.

\n\n

نعمت اله نجاتی افزود: تصرف حریم دریا باعث بی رونقی بازار تجارت و گردشگری این منطقه می شود.

\n\n

وی افزود: حوضه آبریز رودخانه شور و چهار روستایی و دره گپ دارای خاک حاصلخیزی دارند و در صورتی که مقداری از این آب در پشت سدهای ذخیره ای جمع آوری شود، می توان برای آبیاری تکمیلی اراضی مورد استفاده قرارگیرد.

\n\n

رییس اداره منابع آب گناوه گفت: کاهش نزولات جوی درسال زراعی جاری باعث افت سطح ایستابی تا یک متر در سفره آب زیرزمینی خواهد شد، به گونه ای که به طور متوسط درچاه های پیزومتری هم اکنون نزدیک به 50سانتی متر افت سطح ایستابی اندازه گیری شده است.

\n\n

روستاهای ساحلی شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر از نقاط گردشگرپذیر است که درچندسال اخیر چندین مورد به حریم ساحل این مناطق ازسوی عده ای سودجو تعرض که با برخورد مسوولان مواجه شدند.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر