دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۱۶۳۷
شنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۶

فکرشهر ـ سعید مهاجر: سفره افطاری مشترک شیعه و سنی در مسجد امام جعفر صادق(ع) با همکاری فرمانداری بوشهر و کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان در جزیره شیف برپا شد.

به گزارش «فکرشهر»، فرماندار بوشهر در این دیدار که در  شب ۲۱ ماه مبارک رمضان انجام شد با ستایش از شخصیت والای حضرت محمد(ص) پیامبر عظیم الشان اسلام، تولد و وجود آن حضرت را نعمتی الهی برای مسلمانان خواند و گفت: علمای راستین شیعه و اهل سنت که دل در گرو اسلام واقعی دارند وحدت بین شیعه و اهل سنت را یک امر حقیقی و یک ضرورت منطقی می دانند.

صالح رحیمی با اشاره به اینکه همه امور جامعه اسلامی زیربنایش وحدت است، افزود: همبستگی و اتحاد زمینه اصلی برای رسیدن به کمال در اسلام است و جمهوری اسلامی در این مسیر هدفش دفاع از مسلمانان جهان بدون در نظر گرفتن مذهب آنهاست.

وی با تقدیر از علمای شیعه و اهل سنت جزیره و وجود وحدت مثال زدنی بین آن ها و همه مسئولان شهرستان خواستار برخورد با هرگونه حرکت تفرقه انگیز و وحدت شکن شد و گفت: سستی و سهل انگاری در این راستا پذیرفتنی نیست.

فرماندار بوشهر تصریح کرد: دشمنان اسلام از وحدت و یکپارچگی رو به رشد امت اسلامی و از اقتدار ناشی از وحدت شیعه و اهل سنت واهمه دارند.

 رحیمی وحدت و انسجام را اساس موفقیت همه بخش های نظام جمهوری اسلامی خواند و افزود: امروز ما وحدت را هم در میان علمای با بصیرت شیعه و اهل سنت و هم در میان همه مسئولان متعهد جزیره شیف به وضوح می بینیم.

وی با اشاره به تلاش های برخی قدرت ها برای جلوگیری از نفوذ اسلام افزود: ما مسلمانان به دنبال آبادانی و سعادت بشر هستیم و همه ما باید در این مسیر با افزایش بصیرت خودمان، نقشه ها و توطئه های دشمنان اسلام را خنثی کنیم.

به گزارش فکرشهر، این ضیافت افطاری با حضور فرماندار بوشهر به همراه معاونین وی، بخشدارمرکزی شهرستان و مشاورین فرماندار در امور ایثارگران، روحانیت، امامان جمعه منطقه، علمای شیعه و اهل سنت جزیره شیف و جمع کثیری از مردم این جزیره در محل مسجد امام جعفرصادق ع برگزار شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر