يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۲۳۰۲
دوشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۰

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: بکارگیری نیروی بومی در واحد‌های جدید تولیدی و صنعتی مهم‌ترین خواسته ما است و اگر نیرو‌های بومی در این واحد‌ها مشغول نشوند، راه‌اندازی این واحد‌ها هیچ آورده‌ای برای استان نخواهد داشت.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، احمد محمدی‌زاده در نشست بررسی مشکلات کارگران شهرک صنعتی بوشهر با تاکید بر لزوم بکارگیری کارگران بومی در واحد‌های جدید تولیدی و صنعتی اظهار داشت: یک واحد صنعتی بعد از سه چهار سال تلاش و فعالیت راه‌اندازی می‌شود و چندین دستگاه و مجموعه، اعم از بانک و سرمایه‌گذار و ادارات دولتی برای راه اندازی آن همکاری می‌کنند و باید نیرو‌های بومی را استخدام کنند.
 
وی افزود: بکارگیری نیروی بومی در واحد‌های جدید تولیدی و صنعتی مهم‌ترین خواسته ماست و اگر نیرو‌های بومی در این واحد‌ها مشغول نشوند، راه‌اندازی این واحد‌ها هیچ آورده‌ای برای استان نخواهد داشت.
 
استاندار بوشهر خواستار ایجاد کارگروه برای حمایت از کارگران شد و اظهار کرد: اداره کار و تامین اجتماعی و شرکت شهرک‌های صنعتی و نماینده کارگران (انجمن صنفی یا خانه کارگر) یک کارگروه تشکیل دهند، که مدافع حقوق کارگران باشند.
 
وی با بیان اینکه واحد‌های در حال ساخت از الان باید پیش‌بینی نیروی کار را داشته باشند عنوان کرد: اداره فنی و حرفه‌ای با نیازسنجیِ نیروی متخصص کارخانه‌ها و واحد‌های در حال تاسیس، نسبت‌به آموزش نیرو‌های بومی در رشته‌های مورد نیاز اقدام کند تا در زمان بهره‌برداری، نیروی متخصص بومی در این شرکت‌ها جذب شوند.
 
محمدی‌زاده تاکید کرد: ضروری است که کارفرمایان را ملزم به بکارگیری نیرو‌های بومی کنیم و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید در این راستا تمام توان خود را به کار گیرد.
 
وی بر لزوم بکارگیری ملوانان بومی در لنج‌های سفاری تاکید کرد و گفت: با رایزنی در مرکز کشور، مجوز سفر دوم را برای لنج‌ها گرفتیم، ولی لنج‌داران به‌جای اینکه ملوانان خود را از میان ملوانان بومی انتخاب کنند، بخاطر صرفه‌جویی مختصر، از نیرو‌های غیر بومی استفاده می‌کنند.
 
استاندار بوشهر خاطرنشان کرد: در شورای تامین مصوب کردیم که لنج‌ها بدون ملوان بومی نمی‌توانند سفر خارجی بروند و از دریابانی و گمرک خواسته‌ایم به لنج‌هایی که ملوان بومی استخدام نمی‌کنند حق خروج ندهند.
 
وی بر لزوم تامین مسکن برای کارگران استان بوشهر تاکید کرد و افزود: سیاست دولت خانه‌دار شدن اقشار مختلف مردم بویژه کارگران و اقشار کمتربرخوردار است و در قالب تشکل‌ها، حل مشکل مسکن کارگران در دستور کار قرار می‌گیرد.
 
محمدی‌زاده گفت: کارگران در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کنند تا ترتیب اثر بدهیم و مشکل مسکن این عزیزان مرتفع شود.
 
وی بر لزوم اجرای دقیق مصوبه استخدام  مصوبه۵۰ درصدی نیروی بومی در پارس جنوبی تاکید و اظهار کرد: معاون منابع انسانی استانداری بوشهر با معاون وزیر نفت مذاکره کرده و مقرر شده این مصوبه، به‌طور کامل و دقیق اجرایی شود و حتی عقب ماندگی ما در سال‌های گذشته را جبران کنند.
 
استاندار بوشهر گفت: اداره تعاون و کار و رفاه اجتماعی نیز پیگیری لازم را انجام دهد و از ابزار‌های لازم استفاده کند تا حق بچه‌های استان ضایع نشود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر