يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۲۵۶۶
جمعه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۹

فکرشهر: امام جمعه گناوه گفت: یکی از مشکلات بحث فاضلاب شهر گناوه است که هر چند وقت یک بار به خیابان و ساحل و دریا سرریز می‌شود و این زیبنده شهر نیست که مسئولان باید پاسخگو باشند.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گناوه با اشاره به دیدار رهبر فرزانه انقلاب با دانشجویان و اعضای تشکل‌های دانشجویی در ماه مبارک رمضان اظهار داشت: در دیدار رهبر فرزانه انقلاب به این نکته مهم اشاره فرمودند که امروز جهان در آستانه یک نظم جدید است و یک نظم بین المللی پیش روی بشریت قرار دارد.

امام جمعه گناوه افزود: اگر به بحران اوکراین نگاهی بیافکنیم تمام کشورهای ناتو طرفدار اکراین بود ولی این کشور در حالی که به قدرت آمریکا دلخوش بود در جنگ تنها ماند.

امام جمعه گناوه اضافه کرد: امروز همه جهانیان فهمیده‌اند که دوران قدرت آمریکا به سر آمده است قدرت آمریکا که رهبری بارها تاکید فرموده‌اند که در حال افول است و نباید به این قدرت دل بست، لذا رهبری فرمودند که دنیا و جهان در حال تولد یک نظم جدید است و در این نظم جدید نقش کشورهای منطقه‌ای به شدت افزایش خواهد یافت و کشورهایی مانند ایران اسلامی کشورهایی چین، روسیه و هند هستند که تأثیرگذاری آنها در مقیاس جهانی مطرح هستند.

وی تصریح کرد: جنگ اوکراین نشان از افول قدرت آمریکا می‌تواند داشته باشد و پایانی برای این نظم بین المللی قلمداد شود و ایران برای بازنگری در نظم جهانی و منطقه‌ای آماده است.

وی با اشاره به مذاکرات ایران و عربستان بیان کرد: پس از شش سال تلاش برای اینکه بن سلمان، ولیعهد عربستان خود را به عنوان قدرتمند منطقه معرفی کند اما دیده می‌شود که وی به بن بست استراتژیک رسیده است و شکست سیاست‌های منطقه‌ای عربستان نه تنها وی را به عنوان رهبر منطقه بلکه به عنوان کشور منزوی تبدیل کرده و باعث کاهش اعتماد به نفس وی است و از سوی دیگر تلاش برای فشار بر ایران به نتیجه نرسیده و ایران اسلامی از همه حوزه‌های تقابل با عربستان خارج شده است و عربستان چاره‌ای جز اتخاذ سیاست تنش زدایی با ایران ندارد.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد در دوره ششم مذاکرات ایران و عربستان شاید یک دور نهایی باشد و وزرا خارجه دو کشور از سرگیری روابط را اعلام کنند البته این به معنای پایان اختلاف ایران با عربستان نخواهد بود چرا که موضوع جنگ یمن و حمایت‌های عربستان از تروریست‌های در منطقه وجود دارد.

لزوم رفع مشکلات اقتصادی

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم یادآور شد: این مشکلات مهمترین دغدغه مسئولان است و اگرچه تلاش‌های فراوانی برای حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم از سوی دولت مردمی آیت الله رئیسی انجام شده است اما باز هم گرانی‌ها و تورم فشار مضاعفی بر مردم به خصوص اقشار کم درآمد و بی درآمد وارد می‌کند.

حجت الاسلام رکنی حسینی خاطرنشان کرد: حذف ارز ۴۲۰۰ یا همان ارز ترجیحی، شاید یکی از علل این گرانی‌ها است و قطعاً این جراحی در اقتصاد باید صورت گیرد.

وی گفت: متأسفانه عده زیادی با دریافت این ارز به عنوان رانت استفاده می‌کنند و با دریافت این ارز در بازار آزاد می‌فروشند که باید کنترل و نظارت در این مورد صورت گیرد،

امام جمعه گناوه بیان کرد: در کنترل و نظارت ضعیف عمل می‌شود معلوم است که چه کسانی از ارز ترجیحی که برای کالاهای اساسی مردم در نظر گرفته شده سو استفاده می‌کنند و اگر بازرسان، ناظران و کسانی که باید رصد کنند قوی عمل کنند این رانت خواری در کشور کمتر خواهد شد.

وی ادامه داد: اگر قرار است حذف ارز ترجیحی اجرایی شود باید زیرساخت‌ها آماده شود اگر این ارز حذف شود بازار دچار تنش خواهد شد، تورم بالا خواهد رفت ولی چاره‌ای هم جر این جراحی وجود ندارد که باید امکانات و زیرساخت‌های لازم مهیا و آماده باشد.

امام جمعه گناوه با اشاره به درگذشت فرهیخته جبهه فرهنگی مرحوم نادر طالب زاده گفت: وی یک هنرمند و پژوهشگر انقلابی و دارای خدمات باارزش فرهنگی و رسانه‌ای بود که رسانه را در جبهه انقلاب استفاده می‌کرد و شاید بتوان این تعبیر را بکار برد که ایشان عمار رسانه‌ای و هنری انقلاب بود.

وی گفت: از ویژگی‌های ایشان فهم عمیق وی از انقلاب بود که این شور انقلابی گری تا پایان عمر با آگاهی ادامه داشت.

وی با اشاره به در پیش بودن هفته سلامت گفت: نقش مردم، مسئولان و نهادهای و گروهای مردمی در سلامت جامعه نقش مهمی است و آنچه در جامعه باید به آن اهمیت داد بهداشت و سلامت است

امام جمعه گناوه گفت: اگر هفته‌ای به نام هفته سلامت در تقویم وجود دارد باید از سلامت شهر دفاع کرد و یکی از مسائل مهم در گناوه در بحث فاضلاب شهر است که هر چند وقت یک بار به خیابان و ساحل و دریا سرریز می‌شود.

وی گفت: روز گذشته نیز علیرغم حضور مسافران در شهر این اتفاق دوباره رخ داد که زیبنده شهر نیست و هم مدیرکل محیط زیست، آبفا و مسئولان شهرستانی و استانی باید پاسخگو باشند و معنا ندارد که پمپاژها خاموش شود و اگر مشکلی وجود دارد همه با هم هم فکری کنند و به بهداشت و سلامت محیط زندگی مردم توجه کنند.

وی تصریح کرد: دیروز بوی نامطبوع فاضلاب کل شهر را فرا گرفته بود که تا کی باید شاهد این سرریز شدن باشیم و باید از کارشناسان و نظرات و ایده‌ها استفاده شود تا شاهد این اتفاقات نباشیم.

وی با تبریک هفته معلم گفت: امروز اگر دانشمندان و دانش آموزان ما در المپیادها می‌درخشند مدیون و مرهون قشر عظیم فرهنگی هستند که همواره در کنار انقلاب و ولایت بوده‌اند معلمان و دانش آموزان زیادی در دوران انقلاب و دفاع مقدس در دفاع از اسلام و انقلاب جان خود را فدا کردند.

وی گفت: دغدغه معیشتی همه اقشار جامعه به خصوص معلمان را بیشتر داشته و مطالبات آنها باید با جدیت پیگیری شود و نگذاریم از مطالبات دشمن سوءاستفاده کنند و فرهنگیان به این نکته توجه کنند که در عین مطالبه گری مراقب باشند دشمن از این فضای مطالبه گری سو استفاده نکند و پازل دشمن تکمیل شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر