يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی فکرشهر:
فکرشهر: معاون سیاسی ـ امنیتی ـ اجتماعی استانداری بوشهر شامگاه یکشنبه، 13 اردی بهشت ماه 1394، در شورای اداری شهرستان دشتستان حضور یافت و به فراخور مطالب مطرح شده، نکاتی را بیان نمود...
کد خبر: ۱۱۲۷۹
دوشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۵:۱۱

فکرشهر: معاون سیاسی ـ امنیتی ـ اجتماعی استانداری بوشهر شامگاه یکشنبه، 13 اردی بهشت ماه 1394، در شورای اداری شهرستان دشتستان حضور یافت و به فراخور مطالب مطرح شده، نکاتی را بیان نمود.

\n\n

به گزارش فکرشهر، فتح الله حقیقی در این نشست با اشاره به شعار سال که از سوی رهبری اعلام شده، گفت: یکی از مقوم های این شعار، اعتماد است که اگر وجود نداشته باشد، رضایتی کسب نمی شود و اگر هم رضایتی کسب نشود، مشارکتی ایجاد نمی شود.

\n\n

وی افزود: همه موظفند این پیام را عملیاتی کنند تا در حد شعار باقی نماند.

\n\n

به گزارش خبرنگار فکرشهر، مطالب مطرح شده توسط معاون سیاسی ـ امنیتی ـ اجتماعی استانداری بوشهر در جمع مسئولان شهرستان دشتستان، در ادامه آمده است:

\n\n

ـ آن چه به دولت و مسئولین برمی گردد این است که ما باید به گونه ای عمل کنیم که عمل ما به خواسته های مردم نزدیک تر شود و برای این امر ابتدا باید از کارهای سنتی و عوام پسندانه دست بکشیم. 

\n\n

ـ در اولین قدم باید وضعیت موجود را به درستی تبیین و وضعیت مطلوب را نیز تعیین کرده و راه رسیدن از موجود به مطلوب را نیز مشخص کنیم، این یک گفته ی نظری نیست و باید از شعار بگذرد و بر اساس واقعیت ها عملی شود. اولین حسن این کار، ایجاد مدل است که بخش مهمی از واقعیت های هر چیز است؛ اگر مدل داشته باشیم، هم شما می دانید که چه کنید و هم مردم می فهمند شما چه می کنید.

\n\n

ـ حسن دیگر این است که با این برنامه ریزی، به دقت نقاط قوت و ضعف و فرصت و تهدید های خود را شناسایی می کنید.

\n\n

ـ یکی از آسیب های جهان سوم، بیکاری پنهان است که این مدل و برنامه ریزی باعث می شود که همه ی ما از این بیکاری پنهان فارغ شویم؛ این بیکاری پنهان آسیب بسیار بزرگی است که در سیستم هایی که به صورت سنتی هستند می تواند نمود و ظهور داشته باشد.

\n\n

ـ از فرماندار دشتستان برای ایجاد کمیته ی برنامه ی ششم توسعه تشکر می کنم. این شهرستان نخستین شهرستانی است که برنامه ریزی برای برنامه ی ششم توسعه را شروع کرده ولی به یاد داشته باشید که در کنار برنامه ریزی، نحوه ی اجرای برنامه نیز خیلی مهم است.

\n\n

ـ چند نکته را برای اجرای بهتر و خوب برنامه عرض می کنم. برای این که این مدیریت به خوبی جلو رود، مردم را باید با مدیریت عملی خود تکریم کنید. شعار دادن جایز نیست، تکریم شما باید هم احساس شود و هم دیده.

\n\n

ـ وعده ی بدون عمل به مردم ندهید، این وعده ی بدون عمل ظلم به مردم و خودمان است و مردم بسیار خوشحال خواهند شد اگر شما واقعیت را بگویید  که توان انجام کاری را ندارید یا در وسعتان نیست؛ مردم این گونه بیشتر علاقه مند می شوند.

\n\n

ـ در اجرای برنامه سعی کنید سر کار دیگران نرویم و به برنامه هایمان بپردازیم.

\n\n

ـ ما پاسخگوی مطالبات همه ی مردم هستیم، نه بخشی از مردم.

\n\n

ـ خود رای نباشیم، چون توان و تجربه یک فکر کفایت برنامه ریزی برای مردم نیست.

\n\n

ـ سعی کنید برای امکانات خدادادی که در شهرستان شما هست و کم تر جایی ما سراغ داریم، برنامه ریزی درستی انجام دهید. 

\n\n

ـ در باب اشتغال، هم درست و مدون گزارش دهیم و هم پیگیری کنیم که اجرایی شوند. در راستای فرصت های شغلی مناسب به خصوص برای جوانان تلاش کنیم.

\n\n

ـ دانشگاه ها باید پویا باشند، طبق قانون. دانشگاه فقط محل تحصیل نیست، بلکه محل تضارب آرا در چاچوب قانون نیز می باشد.

\n\n

ـ وظیفه ی شهرداران فقط اجرای پروژه ها نیست، بلکه خدمات اجتماعی نیز باید جایش برجسته باشد. شوراهای عزیز از این موضوع خدمات و کارهای اجتماعی غافل نشوند و یک بعدی مسایل را نبینند.

\n\n

ـ خروجی کار ما در همدلی و همزبانی باید امید و یاس زدایی باشد. این شهرستان بزرگ، مردان و زنان بسیاری دارد و شهرستانی معنوی و تاریخی و سیاسی است.

\n\n

ـ در سال 93، بر اساس آمار کشوری، استان بوشهر چهارمین استان امن کشور و پنجمین استان موفق کشور بوده که توانسته آسیب های اجتماعی را کنترل کند.

\n\n

ـ سهم امنیت استان، فقط برای نیروی انتظامی نیست. اگر مساله ای امنیتی می شود، قبلش اجتماعی بوده، بعد سیاسی شده و برخی نیز امنیتی شده اند. همه ی مردم در این امنیت سهم دارند و همه باید سهم خود را پذیرا باشند، باید بسترهای لازم فراهم شود و همه ی ما در ایجاد امنیت واقعا باید تلاش کنیم نه این که یقه ی نیروی انتظامی را بچسبیم.

\n\n

ـ باید خدمات شما به مردم گزارش شود، گزارش شما خدمات یک شخص نیست، بلکه خدمات نظام است و همه باید به استحضار مردم برسد.

\n\n

ـ امسال دو انتخابات بسیار بزرگ را شاهدیم و هدفمان این است که انتخابات سالم برگزار شود. مبنای ما قانون است و از آن به هیچ وجه تخطی نخواهیم کرد. دومین هدفمان این است که انتخابات رقابتی باشد و قول می دهیم از هر گونه سلیقه در اجرای قانون پرهیز کنیم، چون به فرمایش مقام معظم رهبری، رای مردم، حق الناس است و ما برای اجرای قانون سلیقه به خرج نخواهیم داد.

\n\n

ـ نکته ی بعدی، حضور حداکثری است. اعتماد سازی برای مردم باید ایجاد کنیم که مردم هم به روند انتخابات اعتماد داشته باشند و هم به نتیجه ی انتخابات. 

\n\n

ـ هدف بعدی این است که انتخابات به دور از هرگونه چالش امنیتی برگزار شود. ما مر قانون را اجرا خواهیم کرد و با هرگونه بی قانونی برخورد خواهد شد.

\n\n

ـ برای امنیت خاص انتخابات و امنیت عمومی انتخابات چاره اندیشی خواهیم کرد و امیدواریم؛ ولی بخشی از آن به ما، بخشی به کاندیداها و بخشی از وظیفه نیز به طرفداران کاندیداها و بخشی نیز به مردم برمی گردد که باید دست به دست هم دهیم و تلاش کنیم انتخابات پرشوری برگزار شود و نتیجه اش هر چه باشد را بر روی چشم گذاشته و به مردم تقدیم خواهیم کرد.

\n\n

ـ پیرامون شورا و شهرداری برازجان نیز باید بگویم، در هر موردی، ورود به موقع و منطقی به مساله، خیلی مهم است و ما هم حاضریم هر گونه کمکی به شورای محترم بکنیم که این غائله ختم به خیر شود.

\n\n

ـ موضوع آب در شهرستان را حتما پیگیری خواهم کرد که توزیع عادلانه باشد.

\n\n

ـ تراکم دانش آموزان در دشتستان، از میانگین کشوری و استانی بدتر است، در حالی که در استان تراکم دانش آموزان به متوسط کشوری نزدیک است. البته باید قبولی کنکورمان هم با متوسط کشوری بخواند که نمی خواند و برای این امر طرح هایی را اجرا کرده ایم و در 4 تا از شهرستان ها کلاس کنکور زیر نظر فرمانداران گذاشته ایم و برای استان نیز برنامه هایی داریم.

\n\n

ـ در بحث بهداشت، سند امنیت غذا را تدوین کرده ایم. ریاسش با خودم و دبیری اش با رییس دانشگاه علوم پزشکی است که پس از آماده شدن کامل، به استحضار عزیزان خواهیم رساند.

\n\n

ـ همه ی صنایع موظفند قانون 50 درصد اشتغال بومی ها را اجرا کنند.

\n\n

ـ در 25 اسفندماه سال گذشته، 200 میلیارد تومان اعتبار دریافت کردیم و برای پرداخت حقوق کارگران واریز کردیم که مشکل حقوقی شان برطرف شود.

\n\n

برای مطالعه ی مشروح نشست شورای اداری شهرستان دشتستان و مشاهده ی تصاویر و حواشی، (اینجا) کلیلک نمایید.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر