يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی فکرشهر:
فکرشهر:  کارگاه آموزشی اصول ارگونومی و شاغلین با حضور مسئولین اچ اس ای (کارشناس ایمنی بهداشت کارخانجات بخش خصوصی ) همچنین کاردانان و کارشناسان مراکز بهداشتی و درمانی و کارگران شرکتهای خصوصی برگزار گردید. 
کد خبر: ۱۱۳۳۳
چهارشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۴

فکرشهر:  کارگاه آموزشی اصول ارگونومی و شاغلین با حضور مسئولین اچ اس ای (کارشناس ایمنی بهداشت کارخانجات بخش خصوصی ) همچنین کاردانان و کارشناسان مراکز بهداشتی و درمانی و کارگران شرکتهای خصوصی برگزار گردید. 

\n\n

به گزارش فکرشهر، در این نشست، نخست قائم مقام شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان آقای حسین دلخواه ضمن تبریک روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه ای و روز جهانی کار و کارگر، اظهار داشت: ارزش گذاشتن به سلامتی کارگران باید یک از دغدغه های حوزه بهداشت و سلامت هر جامعه ای باشد زیرا نیروی انسانی سالم  یکی از سرمایه های  هر جامعه می باشد .

\n\n

کارشناس مسئول واحد بهداشت محیط و حرفه ای شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان نیز گفت: این کارگاه با هدف آموزش اصول ارگونومی به بهداشتیاران بخش خصوصی و کاردانان و کارشناسان مراکز بهداشتی و درمانی برگزار شده است و انتظار داریم شرکت کنندگان در این کارگاه آموزشی ضمن شناخت مسائل ارگونومی در محیط کار، تلاش بیشتری در جهت ارتقاء سطح سلامتی شاغلین داشته باشند.

\n\n

سیده فاطمه حسینی افزود: امیدواریم همکاری های بین شبکه بهداشت و درمان و بخش های تولیدی دشتستان در این زمینه بیشتر از قبل صورت پذیرد.

\n\n

در ادامه این کارگاه، متخصص ارگونومی و ایمنی کار، آقای دکتر حمید  اکبرنژاد، که سمت مشاور در استقرار پروژه های ارگونومی در کشور را نیز دارد در تعریف ارگونومی گفت: ارگونومی علم اصلاح و بهینه سازی محیط ، مشاغل و تجهیزات و تطابق آن ها با محدودیت و قابلیت های انسان است که دو هدف کلی را به دنبال دارد. 

\n\n

\n\n

وی ادامه داد: این دو هدف، یکی ارتقاء سطح ایمنی –بهداشت و دیگری افزایش میزان تولید –بهره روی  می باشند.

\n\n

دکتر اکبر نژاد  در ادامه سخنرانی خود در مورد استقرار پروژه های ارگونومی در مراکز دولتی و بخش خصوصی  گفت: در بخش دولتی استان بوشهر حرکت های خیلی مهمی برای استقرار پروژه های ارگونومی انجام گرفته است ولی متاسفانه در بخش های خصوصی استقرار پروژه های ارگونومی در حد بسیار پایینی می باشد که انتظار داریم مدیریت بخش های خصوصی در کنار بهره وری ، با تیم ارگونومی استان همکاری داشته باشند .

\n\n

وی همچنین در خصوص اختلالات شغلی ناشی از کار ابراز داشت: 90 درصد از بیماری ها و اختلالات هیچگونه درمان قطعی ندارند و می تواند معلولیت هایی را در پی داشته باشند. 

\n\n

متخصص ارگونومی و ایمنی کار در مورد بسته های وابسته به ارگونومی نیز مطالبی را بیان کرد و افزود: این وابسته ها، فرد-محیط –وسایل و تجهیزات –وظایف و شغل می باشند که هر کدام به تنهای می توانند در ارگونومی تاثیر گذار باشند .

\n\n

در ادامه این نشست، کارشناس بهداشت حرفه ای کارخانه سیمان دشتستان،  در مورد ارزیابی ایستگاه های ارگونومیک کاری مطالب خود را  به صورت پاورپوینت برای شرکت کنندگان ارائه داد .

\n\n

 مهندس محمد کاظم صادقی، همچنین گفت: 300 روش برای ارزیابی ارگونومی وجود دارد .

\n\n

وی در کارگاه سه روش از ارزیابی ارگونومی در محیط کار را با استفاده از اسلایدها را آموزش داد.

\n\n

بر اساس این گزارش، در پایان کارگاه به منتخبین شرکت های خصوصی و کاردانان و کارشناسان بهداشت محیط و حرفه ای شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان هدایایی اهداء گردید. 

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

 

\n\n

 

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر