شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۳۸۱۲
يکشنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۷

فکرشهر: معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری بوشهر گفت: پروژه‎‌های شاخص و کلانی از سال‌های قبل در بوشهر اجرا نشده است که باید تعیین تکلیف آنها باعث توسعه و رونق این بندر خواهد شد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، اصغر جعفری روز یکشنبه در آئین تکریم و معارفه مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر افزود: در مقطعی روزشمار برای توسعه مجتمع بندری نگین نصب شد که پس از مدتی این روزشمار خاموش شد و اقدام‌‎های مدنظر نیز صورت نگرفت.

وی بیان کرد: باید برای توسعه بنادر استان بوشهر گام جدی برداشته شود و چرا که حتی پروژه احداث پل بین بندر بوشهر و مجتمع بندری نگین نیز محق نشده است.

جعفری ادامه داد: همچنین قرار بود بندر بوشهر قدرت و ظرفیت بارگیری ۵۰ میلیون تن بار داشته باشد که این مهم نیز انجام نشده است.

وی گفت: با همه این شرایط بندر آزاد نیز اضافه شد و اکنون باید سال‌ها منتظر ماند تا ظرفیت و زیرساخت آن ایجاد شود.

جعفری ادامه داد: توسعه بدون نگاه آمایشی و متوزان ناقص است و در این راستا باید برای ورود کشتی‌های تناژ بالا به بندر بوشهر نیز تصیم‌گیری شود.

وی یادآورشد: بوشهر در مقطعی قطب دریانوردی کشور بوده است که باید به تناسب سابقه دریانوردی استان نسبت به توسعه زیرساخت‌های آن  توجه ویژه شود.

جعفری تاکید کرد: برای حضور موثر در  خلیج فارس باید بنادر استان توسعه مطلوبی پیدا کند و در کنار کارهای روتین و معمولی به کارهای بزرگ پرداخته شود.

وی گفت: برای توسعه متوزان باید همه ظرفیت‌ها در کنار هم قرار گیرند و تعامل و همدلی سرلوحه کارها باشد.

جعفری اظهار کرد: استاندار بوشهر در این زمینه دغدغه مند و در تلاش و کوشش است که در این مسیر باید همگان با تلاش انقلابی و جهادی وارد گود شوند.

وی یادآور شد: در استان بوشهر منابع انسانی غنی وجود دارد که مدیران سابق و جدید اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر نمادی از این ظرفیت هستند.

مدیرکل  جدید بنادر و دریانوردی استان بوشهر نیز گفت: طرح جامع برای بنادر شاخص استان بوشهر به تصویب رسیده است که این مهم و پروژه‎‌های مرتبط با آن در سه بازه زمانی پنج ساله اجرایی خواهد شد.

 محمد شکیبی نسب یادآور شد: بندر بوشهر در مقایسه با بنادر شاخص ۵۷ هکتار یعنی کمترین مساحت را دارد که با این شرایط باید با عزم جدی برای توسعه، رونق و اجرا پروژه‌های شاخص تلاش کرد.

در این آئین با تجلیل از سیاوش ارجمندزاده، محمد شکیبی‌نسب به عنوان مدیرکل جدید بنادر و دریانوردی استان بوشهر منصوب شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر