پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۴۴۰۱
دوشنبه ۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰

فکرشهر: نماینده مردم شهرستان های بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: مهمترین مزیت سرزمینی استان بوشهر گستره مرز دریایی آن است که استان وکشور کمترین بهره از این مزیت گرفته است و  در این راستا اتصال به راه آهن و شبکه بزرگراهی کشور یک ضرورت ملی است.

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی دفتر نماینده مردم شهرستان های بوشهر، گناوه و دیلم روز دوشنبه به نقل از عبدالکریم جمیری اعلام کرد:برای جبران این عقب ماندگی باید با نگاه دقیق و برنامه ریزی مناسب اقدام درخور صورت گیرد.

وی افزود: اولویت اول توسعه بندر بوشهر عمق بخشی به کانال ورودی بندر است که منجر به ورود کشتی‌های پهن پیکر می‌شود.

جمیری عنوان کرد: به دلیل فقدان این زیرساخت در استان بوشهر، سالانه  حدود هفتصد میلیون تا یک میلیارد دلار دموراژ به کشتی های در صف تخلیه و بارگیری در سایر بنادر کشور پرداخت می‌شود که بیشتر مربوط به کشتی های حامل کالاهای اساسی به کشور است و ضرورت دارد تا دولت با نگاه ملی و همه جانبه ، نسبت به اجرای پروژه‌های زیرساختی در بنادر بوشهر توجه ویژه داشته باشد.

وی با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته در مجلس و همکاری دولت، اعلام کرد: طرح توسعه بنادر شمالی استان بوشهر در میان نخستین موارد مصوب در طرح جامع توسعه بنادر کوچک کشور قرار گرفت که باعث رفع مانع بر سر راه سرمایه‌گذاری سازمان بنادر در این نقاط می‌شود.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در زمان حاضر مطالعات اجرایی این طرح ها شروع شده است و امیدواریم در نیمه دوم امسال شاهد آغاز فاز اجرایی آنها باشیم.

جمیری یادآورشد: با رایزنی هایی که از سال‌های گذشته صورت گرفت، مقرر شد که اجرای طرح‌های توسعه بنادر شمالی استان بوشهر با اولویت بندر ریگ و لایروبی موقت خور برای علاج مشکل مردم در کوتاه مدت در دستور کار قرار گیرد.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم به نشست روز گذشته خود با  مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی استان اشاره کرد و ادامه داد:  این نشست برای هماهنگی بیشتر جهت تسریع در آغاز عملیات اجرایی طرح توسعه بنادر گناوه، دیلم و ریگ و اطلاع از آخرین اقدامات صورت گرفته برگزار شد.

وی با تأکید بر اینکه لایروبی خور بندر ریگ صرفا برای حل مشکلات مردم در کوتاه مدت است، گفت: همه مسئولان در حال رایزنی و تلاش برای سرعت بخشیدن به اجرای طرح توسعه این بندر هستند که اقدامی اساسی و رونق بخش فعالیت های اقتصادی در این نقطه خواهد بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر