يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۴۶۵۴
جمعه ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۵:۳۱

 

فکرشهر: امام جمعه موقت بوشهر گفت: شبهه‌ای که معتقد به جدایی دین از فعالیت سیاسی است و امروز حتی در جامعه دین‌داران کشور نیز مشاهده می‌شود، رسوخ نقشه دشمن در اذهان و افکار عمومی است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، حجت الاسلام حسین دشتی در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر، اظهار کرد: امروز پس از گذشت بیش از چهار دهه از انقلاب اسلامی دیدگاه‌هایی مطرح می‌شود مبنی بر اینکه ترکیب دین و سیاست برای دین و جایگاه روحانیت آسیب‌زا بوده است، حال آنکه اظهار نظر در این زمینه تنها در توان متخصص معارف دینی است و افراد به صرف دیندار بودن صلاحیت سخن گفتن در این مساله را ندارند.

وی افزود: علاوه بر این تلقی دین اسلام از فعالیت سیاسی شناخت قدرت‌های رسمی و غیر رسمی جامعه، به عهده گرفتن مسئولیت اجتماعی و پرهیز از بی تفاوتی و کناره‌گیری از جامعه است و با این تلقی اسلام با سیاست پیوند دارد.

خطیب جمعه بوشهر ادامه داد: حال آنکه تلقی دیگر از سیاست و دانش سیاسی زیرکی برای دنیا طلبی، تزویر و نفاق برای دست‌یافتن به هدف است که دین با این برداشت از فعالیت سیاسی در تضاد است و با آن کنار نمی‌آید.

دشتی بیان کرد: اسلام همه و جامعه روحانیت را موظف کرده است تا در حوزه اجتماعی در برابر استکبار و طاغوت سکوت نکنند و وظیفه روحانیت را در جهاد به عنوان مهمترین شکل اجتماعی قرار داد.

وی با بیان اینکه فریضه امر به معروف و نهی از منکر به معنای مسئولیت اجتماعی دین‌داران است، یادآور شد: پیامبر (ص) و علی (ع) با اینکه عارف‌ترین و زاهدترین مردم بودند همه زندگی خود را در این راه گذاشتند که این امر نشان دهنده پیوند دین با مسئولیت اجتماعی و تلقی درست از سیاست است.

امام جمعه موقت بوشهر اذعان کرد: در غیر این صورت جامعه به سوی فرهنگ دینی هدایت نمی‌شود.

وی ضمن تسلیت به مناسبت سالروز رحلت امام خمینی (ره) و پانزدهم خرداد ماه، بیان کرد: امام در همه ابعاد علم و دانش  و عرفان و زهد سرآمد و شناخته شده بود اما وجه تمایز او با دیگر بزرگان دینی جامعه آرمان‌های بلند وی برای تشکیل حکومت مبتنی بر اسلام و ایجاد تمدن اسلامی بود.

دشتی بیان کرد: امام خمینی (ره) انسانی عارف است که در میدان مبارزه و جهاد قرار گرفت و رزمندگان کشور نیز همراهی عرفان و حماسه را از رهبر خود یادگرفتند.

خطیب جمعه بوشهر گفت: نام امام و انقلاب اسلامی با هم عجین شده‌اند و در دنیا انقلاب ایران با نام او شناخته می‌شود، از این رو دشمن هر گاه بخواهد استحاله‌ای در این عرصه ایجاد کند بر اندیشه امام دست می‌گذارد.

وی عنوان کرد: برخی گمان می‌کنند که تفکر انقلابی برای سال‌های انقلاب بود اما این تحریف تفکر امام است و نسخه شفا بخش امروز کشور نیز ضدیت با جبهه استکبار و انقلابی بودن است.

دشتی با اشاره به اهمیت روز ۱۵ خرداد در پیشرفت انقلاب اسلامی، گفت: این روز با دستور مستقیم امام خمینی (ره) تعطیل ملی اعلام شد و نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است.

امام جمعه موقت بوشهر یادآور شد: از این روز به بعد انقلاب شکل گرفته مردمی شد و حرکت انقلابی امت را شاهد بودیم.

وی اظهار کرد: در بیش از ۳ دهه‌ای که آیت الله خامنه‌ای رهبری انقلاب اسلامی را به عهده گرفتند، جامعه با رهبری این حکیم فرزانه بخوبی در این مسیر حرکت کرده است.

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر