پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۵۳۵۶
دوشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۵

فکرشهر: مدیر برق گناوه گفت: با توجه به مصوبه هیات وزیران و صورتجلسه استانداری بوشهر، تمامی اداره‌ها و دستگاه های اجرایی این شهرستان ملزم به کاهش ۴۰ درصدی مصرف برق خود هستند.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، جواد عرب افزود: براساس مصووبه هیات وزیران دستگاه های اداری و اجرایی باید در ساعت های کاری ۴۰ درصد و در زمان غیر اداری ۷۰ درصد مصرف برق خود را کاهش دهند که این مدیریت ضمن بازدید، هر اداره یا دستگاهی که این مصوبه را رعایت نکند، ضمن اخطار، برق آن را قطع می‌کند.

وی ادامه داد: با شروع فصل گرما در کشور و شرایط جوی در استان بوشهر و شهرستان گناوه، مشترکان از وسایل خنک کننده بیشتری برای  منازل، مغازه ها و کارگاها استفاده می‌کنند که این افزایش مصرف باعث فشار به شبکه توزیع برق و در نتیجه در بعضی نقاط  افت ولتاژ یا کمبود برق مصرفی می‌شود.

مدیر برق گناوه اظهارداشت: باتوجه به خشکسالی های چند سال  اخیر در کشور و گرمای امسال که در بعضی شهر های استان بوشهر از جمله گناوه برخی روزها به بالای ۴۵ درجه سانتی گراد می رسد، به علت کمبود در شبکه  توزیع برق در کشور، در بعضی مواقع با افت ولتاژ و یا قطعی‌هایی در ساعت های پیک مصرف برای مشترکان مواجه می شود که این موضوع  در بعضی مواقع باعث صدمه دیدن به تاسیسات شبکه توزیع برق و یا وسایل منازل مسکونی می‌شود.

 عرب گفت: سال گذشته برنامه هایی برای کاهش خاموشی‌های مشترکان و جبران افت ولتاژ در شبکه توزیع گرفته شد که امسال با  مدیریت توزیع و بهینه مصرف توسط مشترکان، در تلاش هستیم  با همکاری مردم در رعایت بهینه مصرف ،  کمترین  خاموشی را در شبکه های  توزیع داشته باشیم .

مدیر برق گناوه بیان کرد: خاموش کردن حتی یک لامپ اضافی توسط مشترکان در ساعت های اوج مصرف باعث می‌شود هیچ مشترکی دچار خاموشی برق نشود.

وی گفت : مشترکانی که در مصرف بهینه برق همکاری کنند، طبق مصوبه وزارت نیرو با تشویق هایی  روبرو خواهند شد و  کسانی که مصرف آنها  بیش از سقف تعیین شده باشد ضمن  پرداخت قبوض مصرفی با  بالاترین نرخ در نظر گرفته شده، جرائمی نیز در قبوض آنها اعمال خواهد شد.

مدیر برق گناوه از مشترکان خواست برای عبور از گرمای  تابستان، با صرفه جویی و مصرف بهینه برق این مدیریت را یاری کنند تا با کمترین خاموشی در شبکه های توزیع برق مواجه باشیم.

وی اضافه کرد: ساعت پیک یا اوج بار برق از ساعت ۱۲ تا ۱۸ بعداظهر در استان بوشهر درنظر گرفته می‌شود.

عرب یادآورشد: شمار اشتراک‌های برق شهرستان گناوه، ۵۶ هزار و ۲۳۰ مشترک است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر