پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
معاون اداره کل راهداری بوشهر خبر داد:
کد خبر: ۱۱۶۵۰۷
چهارشنبه ۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۰۱:۲۱

فکرشهر: معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: ۵۰۰ دستگاه اتوبوس شامل تعداد ۲۸۰ دستگاه اتوبوس ملکی استان و ۲۲۰ دستگاه اتوبوس مهمان طرف قرارداد شرکت‌های حمل و نقل مسافر، آماده سفرهای تابستانی مردم هستند.

به گزارش فکرشهر، مهدی شهابی روز چهارشنبه در دومین نشست شورای راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با بیان این خبر اظهار کرد: بخش حمل و نقل جاده‌ای با همکاری پلیس راه استان و مشارکت شرکت‌های حمل و نقل مسافر آماده همکاری برای سفرهای تابستانی مردم است.

وی با توجه به ضرورت ایمنی سفرهای مردم تصریح کرد: ناوگان اتوبوسی استان با وجود شرایط سنی مناسب ملزم به دریافت معاینه فنی هستند و همه روزه قبل از انجام سفر نیز به‌وسیله مدیران فنی شرکت‌های حمل ونقل کنترل می‌شوند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همچنین از کنترل ناوگان در مسیر تردد خبر داد و افزود: همه ناوگان اتوبوسی موظف به نصب سامانه سپهتن هستند و این سامانه امکان کنترل رفتار راننده را در طول مسیر برای پلیس فراهم می‌کنند.

شهابی خاطر نشان کرد: برای اطمینان از رعایت اصول ایمنی و بهداشتی، ناوگان اتوبوسی در حین سفر و در محورهای ارتباطی نیز به‌صورت میدانی و دروازه‌ای با مشارکت پلیس راه و کارشناسان حمل و نقل کنترل می‌شوند.

وی همچنین از همکاری کامل بخش راهداری استان برای سفرهای تابستانی مردم خبر داد و اظهار داشت: تعداد ۱۶ راهداری و راهدارخانه استان با ظرفیت کامل آماده اجرای طرح و سفر تابستانی و کمک به سفر ایمن مردم در محورهای ارتباطی هستند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر عنوان کرد: رفتار توأم با احترام و ادب با مسافران یک ضرورت اساسی است و از هم استانی‌های عزیز تقاضا داریم که در طول مسافرت، ضمن رعایت نکات ایمنی هر گونه رفتار خارج شئون راننده و خدمه اتوبوس را با سامانه ارتباطی ۱۴۱ گزارش کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر