پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۷۲۱۲
جمعه ۱۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۱

فکرشهر: امام جمعه برازجان با تاکید بر لزوم ساماندهی روز بازار برازجان گفت: وضعیت کوچه‌های خاکی در شان مردم نیست.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت‌الاسلام حسن مصلح در خطبه‌های امروز نماز جمعه برازجان با تشکر از اقدامات انجام شده توسط شورای اسلامی و شهردار برازجان اظهار داشت: مشکل سگ‌های بلاصاحب همچنان به عنوان یک مطالبه به حق مردم است که محیط شهری را آلوده و ناامن کرده اند.

امام جمعه برازجان افزود: مسئله آسفالت نشدن بسیاری از کوچه‌ها و معابر از دیگر مطالبات بحق مردم است؛ تا چه موقع باید این شهر ۱۵۰ هزار نفری کوچه‌های خاکی و بدون آسفالت داشته باشد.

وی بیان داشت: ساماندهی جمعه بازار عمده به افراد ضعیف و فقیر ارتباط دارد، تا چه موقع باید رها شده بماند و فکر و چاره‌ای برای ساماندهی آن شود.

امام جمعه برازجان تصریح کرد: مشکل بازار روز همچنان نابسامان است و مردم از وضعیت آن رضایت ندارند. امید است تا پایان امسال شورای اسلامی و شهردار برازجان، حداقل این چهار مورد را حل کنند و نتیجه اقدامات را به اطلاع مردم گزارش دهند.

عید غدیر را همانند عاشورا فرهنگ کنیم

امام جمعه برازجان با دعوت به برگزاری جشن با شکوه غدیر و پویش هر خانه یک پرچم و هر خانه یک پرس غدا تصریح کرد: باید با برنامه‌ریزی مناسب و انجام اقدامات مورد نیاز عید غدیر را همانند عاشورا فرهنگ کنیم.

وی یادآور شد: همانگونه که در ایام محرم در تمام کشور برای امام حسین (ع) مراسم عزاداری برپا می‌کنیم، در عید غدیر نیز در سراسر کشور برای شاد کردن دل مؤمنان و نیازمندان تلاش کنیم چراکه گره گشایی از مردم و کمک به نیازمندان با توزیع غذا، سبدهای اقلام غذایی، تأمین جهیزیه و… مصداق شادی عید غدیر است.

امام جمعه برازجان به مناسبت شنبه ۱۸ تیرماه نهم ذی‌الحجه، اظهار داشت: این روز، روز عرفه نام دارد و در این روز خداوند بندگان خود را به عبادت و اطاعت خود فرا خوانده است.

مصلح با بیان اینکه خداوند در روز عرفه بخشندگی و احسان خود را بر بندگانش گسترانده است، تصریح کرد: شیطان در این روز خوار و حقیرتر و رانده‌تر و در خشمناک‌ترین اوقات خود خواهد بود.

مصلح روز عرفه را از روزهای مهم برای مسلمانان و شیعیان برشمرد و خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) پس از انجام مراسم حج حرکت خود را به سوی کربلا آغاز کردند.

امام جمعه برازجان به مناسبت روز یکشنبه ۱۹ تیرماه عید سعید قربان اظهار داشت: عید قربان تبلور و قرب به پروردگار است. روز عید قربان روزی است که انسان در پیشگاه پروردگارش همه خواسته‌های دنیایی و غرایز آن را سر می‌برد. روزی که انسان خودش و همه داشته‌هایش را فدای جانان می‌کند تا اوج بندگی خودش را به اثبات برساند و خود را مقرب درگاه پروردگارش کند.

پشت سر موج بدحجابی دسیسه دشمن است

امام جمعه برازجان به مناسبت روز سه شنبه ۲۱ تیر قیام خونین مسجد گوهرشاد علیه کشف حجاب روز حجاب و عفاف، بدپوششی، بیماری بدخیم جوامع بشری افزود: پشت سر موج بدحجابی، توطئه و دسیسه دشمن به خوبی دیده می‌شود، تمدن غرب بعد از رنسانس و انقلاب صنعتی، برای دو هدف عمده زندگی بانوان را به طور کلی متحول کرد.

مصلح با ذکر اینکه دو هدف عمده استکبار در عفاف و حجاب زدایی عبارت است از: ارضاء جنسی آسان _ تأمین نیروی کار ارزان، اما استکبار هدف سومی هم دارد و آن تسلط بر جوامع اسلامی از طریق اشاعه فساد و فحشاء است.

امام جمعه برازجان بیان داشت: این شیوه برای غربی‌ها با توجه به تجربه تلخ تاریخ اندلس به شیوه اندلسی کردن جوامع مسلمانان مشهور شده است و به فرمایش امام خامنه ای، سیاست امروز دشمن، سیاست اندلسی کردن ایران است. و باید توجه داشت به اینکه فساد جنسی در هر جامعه‌ای بروز و ظهور یابد آن جامعه نابود خواهد شد.

مصلح اظهار داشت: بنابراین مبارزه با عفاف و حجاب به بهانه آزادی بزرگ‌ترین و ننگین‌ترین دروغی است که شیطان و جنود او در دنیای امروز رواج داده اند و حجاب دژ و دیوار محکمی است که دزدان نتوانند شرف و آبروی ما را بدزدند، مگر کسی به نام آزادی در خانه اش را باز می‌گذارد یا دیوار خانه و باغش را خراب می‌کند که زنان ما حجاب خود را بردارند؟

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر