پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۷۲۷۶
شنبه ۱۸ تير ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۲

فکرشهر: سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اعلام کرد که از امروز شنبه تزریق دز یادآور واکسن کرونا آغاز می‌شود و افراد بالای ۱۸ سالی که شش ماه از دز سوم آنان می‌گذرد می‌توانند در مراکز تزریق، دز یادآور را دریافت کنند.

به‌گزارش فکرشهر به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، دکتر حسن ملکی‌زاده به خبرنگار صداوسیما گفت: روند ابتلا به کرونا در استان بوشهر از هفته پیش تا کنون افزایشی است و شمار بیماران سرپایی و بستری بیشتر شده است.

او با اشاره به بستری بودن ۲۸ نفر در بیمارستان‌های استان گفت: اگر شیوه‌نامه‌های بهداشتی رعایت نشود و به واکسیناسیون بی‌توجهی شود به‌سمت خیز هفتم کرونا خواهیم رفت.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به این‌که میزان دز سوم واکسیناسیون در استان بسیار پایین است، گفت: در گروه سنی بالای ۱۸ سال نزدیک به ۳۷ درصد افراد در استان واکسینه شده‌اند و در گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ نیز ۷۰ درصد دز سوم خود را دریافت کرده‌اند.

ملکی‌زاده ادامه داد: گروه سنی ۵ تا ۱۲ سال نیز نزدیک به ۶ درصد تنها دز اول و ۲.۶ درصد هم دز دوم را دریافت کرده‌اند که با توجه به وجود کامل سبد واکسن در استان از هم‌استانی‌ها می‌خواهیم که به مراکز واکسیناسیون بروند و زنجیره تزریق خود را کامل کنند.

او اضافه کرد: برای دریافت دز چهارم و یادآور، اگر فردی بالای ۱۸ سال دارد باید پس از گذشت ۶ ماه از تزریق دز سوم، دز چهارم را دریافت کند؛ همچنین در گروه ۱۲ تا ۱۸ سال هم کسانی که دارای بیماری زمینه‌ای یا نقص ایمنی هستند می‌توانند دز سوم و یادآور را دریافت کنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گفت: همچنان سویه غالب جهان و کشور، سویه اومیکرون با زیرسویه‌های BA4 و BA5 است که باید با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری و انجام واکسیناسیون دست‌به‌دست هم دهیم تا وارد خیز هفتم کرونا نشویم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر