دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۷۳۱۱
يکشنبه ۱۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۲

فکرشهر: امام جمعه دیر گفت: نبود نظارت باعث برخی گرانی‌ها شده است و باید این نظارت‌ها و کنترل‌ها بیشتر باشد.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، حجت الاسلام سیدعلی حسینی در خطبه‌های نماز عید قربان شهر دیر با تبریک این روز، اظهار داشت: عید سعید قربان و برنامه قربانی در این روز از یک سو برای بزرگداشت کار بزرگ حضرت ابراهیم (ع) و اسماعیل (ع) و از سوی دیگر احیای ارزش‌هایی مانند ایثارگری و فداکاری و تسلیم امر خدا بودن است.

امام جمعه دیر افزود: هدف از قربانی در این روز این است که جامعه اسلامی از یک سو با خدا ارتباط برقرار کند و از سوی دیگر با قربانی کردن و توزیع آن بین نیازمندان و دیگران با خلق خدا ارتباط داشته باشند.

وی با اشاره به هشدار ستاد ملی مبارزه با کرونا و افزایش آمار مراجعات به مراکز درمانی، بیان کرد: شیوه نامه‌های بهداشتی در فضاهای عمومی و بسته بیشتر رعایت شود تا بتوانیم این ویروس را ریشه کن کنیم.

مردم واقعاً گرفتار هستند

حسینی خطاب به متولیان نظارت بر بازار در کشور و شهرستان گفت: یک سری گرانی به خاطر بحث مسئله حذف ارز ترجیحی پیش آمد اما آن طوری که به ما گزارش می‌رسد نبود نظارت هم مسئله دیگری است.

وی عنوان کرد: مردم تعبیری دارند که کسی به کسی نیست و هر کسی اگر خودش نخواسته کاری نکرده وگرنه نه مراقبت و نه نظارتی است و یک مسابقه‌ای برای گران کردن اجناس و کالاهای مورد نیاز مردم است.

حسینی تصریح کرد: من متاسف هستم که بگویم چند روزی سروصدایی بلند می‌شود و رسانه ملی و مسئولان و تعزیرات و صنف و دستگاه‌های مختلف در بازار می‌روند و تمام شد مثل اینکه دیگر همه مسائل حل شده است.

امام جمعه دیر با بیان اینکه مردم واقعاً گرفتار هستند و مشکل دارند، تاکید کرد: در این روز عید من نباید این حرف را می‌زدم اما به هر حال مشکلات مردم را باید بیان کرد و اگر یک سری گرانی‌های ناخواسته پیش آمده باید این نظارت‌ها و کنترل‌ها باشد.

وی یادآور شد: نکته بعدی که به ما زنگ می‌زنند که آقا شما بحث فرزند آوری و تولید مثل را تشویق می‌کنید، یک سری مشکلاتی در بیمارستان شهرستان دیر است و مردم ناچار هستند به بیمارستان کنگان مراجعه کنند و وقتی فرزندی آنجا متولد می‌شود از تسهیلات فرزندآوری در شهرستان خودمان محروم می‌شود.

حسینی تاکید کرد: مسئولان و فرماندار پیگیری کنند در برهه‌ای که پزشک بیهوشی در زایشگاه دیر نداشتیم و خانواده‌ها مجبور شدند به بیمارستان کنگان مراجعه کنند و آنجا فرزندشان به دنیا بیاورند حق آنها تضییع نشود.

حج معجونی از معنویت و سیاست است

وی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری به حجاج بیت الله الحرام، خاطرنشان کرد: وحدت و معنویت دو پایه اساسی حج است که باعث به عزت رساندن جامعه اسلامی می‌شود.

وی ادامه داد: حج عبادتی است که ترکیبی از دو عنصر سیاسی و معنوی است و دین مقدس اسلام برخلاف گفته‌های ناآگاهان و مغرضان آمیزه ای پرشکوه از معنویت و سیاست است.

حسینی بیان کرد: همان طور که نمازجمعه عبادتی سیاسی و عبادی است، حج هم معجونی از معنویت و سیاست است.

دشمنان دنبال کمرنگ کردن معنویت هستند

وی ابراز کرد: دشمنان با ترویج سبک زندگی غربی به دنبال کمرنگ کردن معنویت هستند و با گسترش و شدت بخشیدن به انگیزه‌های موهوم تفرقه می‌خواهند وحدت امت اسلامی را از بین ببرند.

وی با اشاره به روز به امامت رسیدن حضرت ابراهیم (ع)، افزود: مقام امامت مهم‌تر از مقام نبوت است و حضرت ابراهیم (ع) وقتی از عهده همه آزمایش‌های الهی سربلند بیرون برآمد به مقام امامت رسید.

امام جمعه دیر با تبریک دهه امامت و ولایت، گفت: در روز غدیر هر خانه حداقل به یک نفر غذا دهیم و پرچمی بر سر درب منزل خود نصب کنیم و نسل جوان را به محبت و عشق و ولایت امیرالمومنین (ع) پرورش دهیم.

وی با بیان اینکه همه ما در قبال غدیر و دهه امامت و ولایت مسئول هستیم، تاکید کرد: از هر طریقی که می‌توانیم باید فرهنگ غدیر را نسل به نسل در جامعه ترویج دهیم و نهادینه کنیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر