دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
مدیرکل راهداری استان بوشهر خبر داد:
کد خبر: ۱۱۷۷۵۶
شنبه ۲۵ تير ۱۴۰۱ - ۰۱:۱۱

فکرشهر: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: تردد در سطح محورهای ارتباطی این استان در سه ماه ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۷.۴۵ درصد رشد داشته است.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایسنا، عبدالکریم اخترشناس  روز شنبه اظهار کرد: استان بوشهر با ثبت ۳۸ میلیون ۳۳۱ هزار ۶۷۹ تردد در سطح محورهای ارتباطی استان در سه ماه ۱۴۰۱ و مقایسه آن با ثبت ۳۰ میلیون ۷۵ هزار ۹۵۴ تردد در سه ماه ۱۴۰۰ تردد در سطح محورهای ارتباطی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۷.۴۵ درصد رشد یافته است.

وی اضافه کرد: تردد در محورهای ورودی استان نیز در سه ماهه سال ۱۴۰۱ مجموعا به ۲ میلیون ۷۰۹ هزار ۱۸ رسید که با توجه به ثبت ۱ میلیون ۷۴۹ هزار ۵۸۶ تردد سه ماهه سال ۱۴۰۰ از رشد ۵۴.۸۴ درصدی برخوردار شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر  تصریح کرد: در محورهای خروجی از استان نیز شاهد رشد ۴۰/۴۵ درصدی تردد نسبت به مشابه سال قبل بودیم بطوریکه ا میلیون ۸۰۶ هزار ۵۸۶ تردد سه ماهه سال ۱۴۰۰ به ۲ میلیون ۶۲۶ هزار ۷۲۴ در سه ماه ۱۴۰۱ رسیده است.

اخترشناس بیان کرد: یکی از دلایل افزایش تردد در محورهای ارتباطی استان در سه ماهه اول امسال رفع محدودیت‌های کرونایی و تمایل به سفر به استان بوشهر به‌دلیل شرایط آب و هوایی خاص در روزهای ابتدایی سال است.

وی با اشاره به سهم تردد پلاک‌های غیر بومی در محورهای ارتباطی استان در مدت یاد شده افزود: بعد از تردد ۳۱.۸۵ درصدی خودروهای با پلاک بومی، استان فارس با ۲۷.۱۱، خوزستان با ۷.۳ درصد، اصفهان ۶.۸۹ درصد و تهران با سهم ۵.۸۶ درصدی بیشترین سهم را در تردد در محورها به خود اختصاص داده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر اظهار کرد: در این مدت همچنین محور بوشهر به چغادک با ثبت ۲ میلیون ۳۳۳ هزار ۱۷۵ تردد پر ترددترین محور و سیاه مکان به گناوه با ثبت ۷۴ هزار ۶۲۵ تردد کم ترددترین محور استان در سه ماهه ۱۴۰۱ بوده است.

اخترشناس گفت: مرکز مدیریت راه‌های استان با برخورداری از ۶۰ تردد شمار آنلاین که در همه محورهای مهم شریانی، اصلی و فرعی استان نصب شده است قادر به ثبت لحظه‌ای تردد در محورهاست.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر