شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۸۲۴۰
جمعه ۳۱ تير ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۷

فکرشهر: امام جمعه موقت گناوه گفت: مسئولان توجه کنند که تأمین امنیت روانی حق اساسی همه مردم است و باید از نظر روانی امنیت داشته باشند لذاتدابیری برای تقویت امنیت روانی مردم اندیشیده شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام احمد خرم آبادی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گناوه با اشاره به سوم مرداد روز تکریم خانواده و بازنشستگان اظهار داشت: انتظار می‌رود مسئولان تلاش کنند تا ه مردم به خصوص بازنشستگان دغدغه‌ای برای معیشت و زندگی نداشته باشند.

امام جمعه موقت گناوه ۵ مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه رسمی پس از پیروزی انقلاب اسلامی در تهران به امامت آیت الله طالقانی در سال ۵۸ افزود: پس از پیشنهاد آیت الله طالقانی به حضرت امام راحل برای برپایی نماز جمعه با توجه به اهمیت آن، امام راحل (ره) با پذیرش این پیشنهاد آیت الله طالقانی را به عنوان اولین امام جمعه شهر تهران منصوب کردند.

وی گفت: اقامه نماز جمعه پس از آن در همه ایران اسلامی تداوم می‌یابد و ان شالله با همین نکاتی که به ما یادآور می‌کند بتوانیم زندگی خود را زیباتر کنیم و همیشه در پناه اهل بیت (ع) باشیم.

امام جمعه موقت گناوه با اشاره به سالروز عملیات مرصاد در سال ۶۷ بیان کرد: منافقین که می‌خواستند به خیال خود به راحتی ایران را تصرف کنند در مقابل نیروها و رزمندگان باعظمت و باصلابت انقلاب اسلامی توان مقابله و دوام را نیافتند و شکست خوردند.

وی اضافه کرد: منافقان و دشمنان امروز هم در فضاهای مجازی بر ذهن‌ها کار می‌کنند و باید در این زمینه مراقب توطئه‌های آنها برای خود و فرزندان باشیم که گرفتار این توطئه‌های رسانه‌ای آنها نشویم و گمراه نشویم.

وی با اشاره به ۶ مرداد روز کارآفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای یادآور شد: این آموزش‌ها بسیار خوب و مفید است تا جوانان در کنار تحصیل و درس خواندن مهارت و فنی نیز بیاموزد تا بتواند بدون نیاز به دیگران برای خود کارآفرینی کند و اگر هم استخدام شد مهارتی نیز داشته باشد تا برای آینده نگرانی نداشته باشد.

وی گفت: آموزش‌های فنی حرفه‌ای فرصت بسیار خوبی برای جوانان است که مهارتی را بیاموزند و بتوانند از این مهارت برای آینده خود استفاده کنند.

امام جمعه موقت گناوه یادآور شد: مسئولان توجه کنند که تأمین امنیت روانی حق اساسی همه مردم است و مردم باید از نظر روانی امنیت داشته باشند و بدون کوچک‌ترین استرس و دغدغه زندگی خود را مدیریت کنند و باید تدابیری برای تقویت امنیت روانی مردم اندیشیده شود.

وی گفت: مسئولان در ادارات و دستگاه‌ها باید به گونه‌ای مدیریت کنند که اگر ارباب رجوعی مراجعه می‌کند با کمال ادب و احترام اگر کار انجام شدنی است انجام دهند اگر هم ممکن نیست عصبانیت جایی ندارد.

حجت الاسلام خرم آبادی گفت: سعی مسئولان بر این باشد که مردم از این بابت نگرانی نداشته باشند.

وی گفت: نمایش اقتدار ملی توسط نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در رونمایی از ناودسته پهپادی خود در هفته گذشته بود که با این رونمایی کل آسمان برتری و اشراف هوایی نسبت به منطقه خواهیم داشت.

وی گفت: در مذاکرات که انجام می‌شود اگر طرف‌های مقابل ببینند که ما قدرت داریم می‌دانند که با کسی که قدرت دارد نمی‌شود زورگویی کرد و به تعبیر فرمایش رهبری دوره بزن در رو تمام شده است.

وی گفت: امروز در پاسخ عده‌ای که سفر رئیس جمهور روسیه را به تمسخر می‌گیرند باید گفت روزی که سه رئیس جمهور بدون اجازه حاکم کشور وارد کشور ما شدند و مذاکرات کردند و رفتند روز تحقیر ملی بود اما امروز رئیس جمهور روسیه در مقابل رهبر ما می‌نشیند و به سخنان رهبر انقلاب گوش می‌دهد.

امام جمعه موقت گناوه ا با اشاره به برخی نکاتی که مقام معظم رهبری به رئیس جمهور روسیه فرمودند گفت: هوشیاری در برابر سیاست‌های فریبکارانه غرب، ادامه همکاری‌های بلند مدت ایران و روسیه و تاکید بر اینکه غربی‌ها با روسیه قوی و مستقل مخالف هستند و ناتو موجودی خطرناک است از مهمترین نکات سخنان رهبری بود و ایشان مواضع اخیر رئیس جمهور روسیه علیه صهیونیست‌ها را تحسین برانگیز خواندند و فرمودند که این مسیر باید ادامه پیدا کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر