شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۸۲۸۳
شنبه ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۹

فکرشهر: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر از تدوین و عملیاتی شدن ۴۵۰ حرفه مهارت‌آموزی در استان خبر داد و گفت: آموزش در این رشته‌ها به صورت رایگان انجام می‌شود.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، عبدالمجید دراهکی به مناسبت هفته ملی مهارت در جمع خبرنگاران به نقش مهم مهارت در ایجاد اشتغال به‌ویژه برای جوانان اشاره کرد و گفت: فرا گرفتن مهارت ضمن برطرف کردن مشکل اشتغال خانواده‌ها، زمینه رونق اقتصادی و معیشتی افراد را فراهم می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه شخص مهارت دیده بیکار نمی‌ماند، افزود: کسب مهارت مهمترین و بهترین راه برای رفع بیکاری جوانان است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر ادامه داد: در این هیاهوی بیکاری، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارت آموزی یکی از نیاز‌های اصلی جامعه است، زیرا نقش مهارت آموزی در کنار آموزش‌های نظری در دانشگاه‌ها به نوعی هدایت کننده به طرف چرخه تولید است.

وی با اشاره به اینکه آموزش‌های مهارتی در مراکز دولتی به‌صورت رایگان انجام می‌شود، گفت: ۴۵۰ حرفه و مهارت در ۱۵ مرکز دولتی آموزش فنی و حرفه‌ای استان به صورت رایگان آموزش داده می‌شود.

دراهکی با اشاره به اینکه آموزش این مهارت‌ها گروه‌های مختلف جامعه را در بر می‌گیرد، گفت: ۱۸ گروه در جامعه تحت پوشش آموزش فنی و حرفه‌ای قرار دارند که دانشجویان، سربازان، مددجویان، زندانیان، زنان سرپرست خانواده و معتادان درمان شده از گروه‌های مورد هدف آموزش مهارتی هستند.

وی زمان آموزش مهارتی را سه ماه دانست و تاکید کرد: گواهینامه مهارتی صادر شده بین‌المللی است و می‌توان در همه کشور‌ها برای اشتغال عرضه کرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان از اجرای ۱۰۰ برنامه اجرایی در جهت توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در سطح استان در هفته ملی مهارت خبر داد و افزود: در این زمینه رسانه‌ها و به‌ویژه صدا و سیما می‌توانند کمک شایانی به مجموعه آموزش فنی و حرفه‌ای در راستای ترویج آموزش‌ها بین خانواده‌ها انجام دهند.

وی از راه‌اندازی نمایشگاه دستاورد‌های مهارتی کارآموزان استان بوشهر خبر داد و افزود: برای آشنایی مردم از فعالیت‌های آموزش مهارتی و دستاورد‌های کارآموزان، نمایشگاه دستاورد‌های مهارتی استان راه‌اندازی شده است.

دراهکی با اشاره به ایجاد ۱۵ غرفه در این نمایشگاه گفت: حرفه‌های مهارتی که در رشته‌های مختلف برگزار شده با همراهی مربیان، تجهیزات آموزشی و تولیدات کارآموزان در این نمایشگاه عرضه شده است.

وی هدف از برگزاری این نمایشگاه را تبیین نقش و جایگاه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، آشنایی اقشار مختلف جامعه با آموزش‌های مهارتی و نقش آن در ایجاد اشتغال پایدار دانست.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر