يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۸۳۴۰
شنبه ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰

فکرشهر: معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر گفت: برنامه‌های توسعه صادرات غیرنفتی و همچنین توسعه سرمایه‌گذاری‎‌های داخلی و خارجی در این استان تدوین شود.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، علی باستین روز شنبه در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان بوشهر اظهار کرد: استان بوشهر در حوزه صادرات مزیت‎ های فراوانی دارد که باید بازارهای هدف و جدید صادرات محصولات تولید استان فراهم شود.

وی بیان کرد: در این زمینه باید برنامه صادرات نفتی استان برای مدت چهارسال تدوین شود که در تحقق این موضوع اتاق بازرگانی و اداره کل صمت باید نقش محوری را ایفا کنند.

باستین ادامه داد: شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان بوشهر همچنین باید برای جذب سرمایه‎ گذاران داخلی وخارجی تلاش کند و برای حل چالش ‎های این بخش حل چالش‎ های موجود را در دستور کار جدی خود قرار دهد.

وی افزود: بخشی از موانع و مشکلات سرمایه‎ گذاری در خود استان قابل حل است که باید با تلاش لازم برای آن برنامه مدون داشته باشیم.

معاون استاندار بوشهر گفت: بخشی از مشکلات ناشی از قوانین مزاحم، دست و پاگیر و پیچیده است که کار حوزه تجارت را نه تنها در استان بوشهر و بلکه در سطح کشور مختل کرده است.

باستین اظهار کرد: با این حال  بخشی از مسائل و مشکلات نیز ناشی از مسائل داخلی استانی است که با هماهنگی و تعامل بیشتر دستگاه ‎ها قابل حل است.

معاون استاندار بوشهر تصریح کرد: همچنین باید نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان بوشهر به دلیل ازدیاد مشکلات به جای برگزاری یک بار در ماه به دو بار در ماه افزایش یابد.

وی گفت: این شورا در نشست‎‌های پیشین خود نیز مصوبه‎ هایی داشته است که باید در راستای اطلاع رسانی شفاف به بازرگانان و تجار، نتیجه آن به جامعه هدف اطلاع رسانی شود.

باستین ادامه داد: شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان بوشهر پیشنهادات خوبی در راستای حل مشکلات و بویژه مشکلات حوزه واردات ارائه کرده که عملیات شدن راهکارها و پیشنهادهای آنان علاوه بر مکاتبه نیازمند به پیگیری است.

وی تاکید کرد: بخش دولتی نیز تا جایی که امکان دارد باید قوانین و مقررات را به نفع بخش خصوصی لحاظ و از این طریق برای تسهیل در فعالیت بخش خصوصی تلاش کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر